Web Analytics Made Easy - Statcounter



نماینده مردم چابهار گفت: رئیس جمهور دستور داده بودند تا جلوی صید ترال گرفته شود اما ظاهرا لابی متولیان صید ترال خیلی خیلی محکم‌تر است. امروز صیادان چابهاری به شدت معترض این موضوع هستند. سواحل دریای عمان آماج غارتگران صید ترال قرار گرفته است.

«معین الدین سعیدی» نماینده چابهار در گفت وگو با برنا در رابطه با "راه‌اندازی مجدد صید ترال" گفت: طی اخباری که در این چند روز به دستمان رسیده است، متاسفانه جرثومه فساد یعنی صید ترال که با پیگیری مجلس متوقف شده بود مجددا تلاش‌هایی برای به راه‌انداختن آن صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه گفت: در عوض کار تحقیقاتی، جهت بازسازی ذخایر به این غارتگران بیت المال اجازه داده شده که با شناور های یک موسسه تحقیقاتی در آبهای حوزه سواحل مکران و مشخصا سواحل چابهار فعالیت خود را شروع کنند و صیادان عکس‌هایی هم از این افراد به ثبت رسانده اند. شیلات ایران تعهد داده بود که به مدت دو سال این کار را متوقف می‌کند اما بدعهدی کرد، ظاهرا لابی این دوستان بسیار قویتر از فریاد نمایندگان مردم و رئیس جمهور است.

نماینده مردم چابهار بیان کرد: رئیس جمهور دستور داده بودند تا جلوی صید ترال گرفته شود اما ظاهرا لابی متولیان صید ترال خیلی خیلی محکم‌تر است. امروز صیادان چابهاری به شدت معترض این موضوع هستند. سواحل دریای عمان آماج غارتگران صید ترال قرار گرفته است.

معین الدین سعیدی گفت: انتظار داریم که مجموعه دستگاه قضایی اعم از دادستانی استان سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان همچنین نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران که همیشه پیشگام بودند در جهت احقاق حقوق جامعه صیادین کشور به این مسئله ورود کنند و این فساد را از آبهای سواحل عمران بردارند تا معیشت صیادان بیشتر از این به مخاطره نیفتد.

او در پایان افزود: این افراد به نام پژوهش و تحقیقات این کار را انجام می دهند اما گزاره های متقنی وجود دارد که این شناورها را در اختیار کسانی قرار گرفته است که طلایه دار صید ترال در منطقه هستند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • برگزاری آزمون طرح شهید زین الدین
  • خوابم نمی‌بره ؛ معین زد
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند