Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@14:58:50 GMT

اتفاقات خوب فرهنگی محصول ریل گذاری مسؤولان نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۰۴۸۳

اتفاقات خوب فرهنگی محصول ریل گذاری مسؤولان نیست

سید امیر طباطبایی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با بیان خاطره‌ای از مرحوم شیخ عباس قمی اظهار کرد: نقل است که آن مرحوم با اقامه نماز در مساجد فرسوده و متروک، به احیای این مساجد کمک می‌کرد که بر این اساس، اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم هم تصمیم گرفته است تا با تمرکززدایی از ساختمان مرکزی خود، زمینه را برای توجه بیشتر به مراکز دیگر در استان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به آغاز به کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۴۴ و آغاز به کار کانون قم در سال ۱۳۴۹ اشاره کرد و گفت: لازم است تا این نیم قرن تجربه مورد توجه قرار داده و به خدمت گرفته شود.

معاون فرهنگی و اجرایی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم ادامه داد: هنرمندانی از قم مانند سیدحسین فدایی حسین، حسین پارسایی و علی فرحناک و یا مرتضی امیری که در سریال «زخم کاری» درخشید، فعالیت‌های فرهنگی هنری خود را از همان دوره کودکی و نوجوانی با عضویت در کانون آغاز کرده‌اند، ضمن آنکه برخی مسؤولان گذشته و امروز استان نیز از اعضای کانون بوده‌اند.

وی اهمیت سرمایه‌گذاری برای قشر کودک و نوجوان را مورد تاکید قرار داده و افزود: در سال‌های گذشته موضوع راه‌اندازی وزارت کودک و خانواده مطرح بود که البته به نتیجه نرسید، در حالی‌که تحقق این امر می‌توانست ساماندهی امور کودکان و خانواده‌ها را به عنوان آینده‌سازان و سلول‌های حیاتی جامعه به دنبال داشته باشد.

طباطبایی به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک اشاره و اضافه کرد: یونیسف روز بیستم نوامبر را به عنوان روز جهانی کودک معرفی کرده است که این مناسبت در کشور عزیزمان نیز از سال ۱۳۷۶ و با نامگذاری شانزدهم مهر ماه به عنوان روز جهانی کودک گرامی داشته می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم به عنوان کانون درجه سه در کشور شناخته می‌شود اظهار کرد: متأسفانه استان قم تا سال ۱۳۸۰ بیش از سه مرکز کانون نداشت، اما پس از آن رونق بیشتری در فعالیت‌های کانون در استان دیده شد و اکنون ۱۰  مرکز فرهنگی هنری کانون در استان فعال است.

طباطبایی با تصریح بر اینکه استان قم از نظر آمار جمعیتی باید حداقل ۳۰ مرکز کانون داشته باشد بیان کرد: استان خراسان شمالی با داشتن جمعیتی نزدیک به جمعیت پردیسان قم، دارای ۱۰ مرکز کانون است، در حالی‌که پردیسان قم فقط از وجود یک مرکز کانون بهره‌مند است.

وی سپس ابراز امیدواری کرد که با همراهی و مشارکت مسؤولان شهر و استان قم، زمینه برای راه‌اندازی و تجهیز حداقل ۲۰ مرکز دیگر در استان فراهم شود.

طباطبایی افزود: تلاش ما بر این است تا با افزایش حداقل پنج مرکز دیگر کانون در استان، درجه کانون استان را از درجه سه به درجه دو ارتقا دهیم تا این امر سبب ارتقای بودجه و الگوی استخدامی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان شود.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین ردیف بودجه اجرایی کانون استان خاطرنشان کرد: تا وقتی ردیف بودجه اجرایی تأمین نشود، ایده‌ها و برنامه‌ها عملیاتی نخواهد شد.

دبیر بزرگداشت هفته ملی و روز جهانی کودک استان قم همچنین برگزاری برنامه‌های این هفته را بهانه‌ای برای توجه بیشتر دلسوزان به مقوله مهم کودک و نوجوان دانست و گفت: برنامه‌های بزرگداشت این هفته از روز شانزدهم مهرماه دنبال می‌شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۶

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم سیاستگذاری ریل گذاری فرهنگی ارتقای کانون پرورش فکری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز جهانی کودک مرکز کانون استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج