Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، با نگاهی به نقشه‌های هواشناسی می‌توان دریافت که طی امروز و فردا کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان سمنان رقم خواهد خورد به نحوی که حتی هشدار سرمازدگی در برخی مناطق ییلاقی شمال، ارتفاعات و به خصوص کالپوش در شهرستان میامی داده شده است.

نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که کاهش دمای هوا در برخی نقاط بین پنج تا ده درجه نیز رقم می‌خورد در نتیجه آغاز هفته‌ای سرد را برای هشت شهرستان استان سمنان متصور خواهیم بود از سوی دیگر استقرار سامانه کم فشار در سطح استان نشان می‌دهد که تا روز یکشنبه دست کم شرایط به همین ترتیب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش دمای هوا در سمنان

همزمان با روز آدینه آسمان سمنان قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد گزارش شده و بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۳ و ۱۳ درجه بالای صفر است اما در روز شنبه این شاخص به ۲۰ و ۱۲ درجه بالای صفر کاهش پیدا خواهد کرد که نشان از سردتر شدن هوا دارد.

در دامغان وزش باد سرد و شدید پدیده غالب هواشناسی در دیار صد دروازه است شمال این شهرستان تا نزدیک صفر نیز خنک می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز ۲۵ و ۱۲ درجه بالای صفر عنوان شده است از سوی دیگر باید گفت سرعت وزش باد در دامغان طی امروز به ۴۵ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

شهمیرزاد یکی از نقاطی است که در روزهای آتی به خصوص شامگاه شنبه هوای بسیار سردی را شاهد خواهد بود بیشینه و کمینه دمای هوای این شهر نمونه گردشگری برای فردا ۱۸ و پنج درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود که نشان از سرمای هوا دارد. شرایطی که در کالپوش و رضوان هم مشابه آن دیده می‌شود. در این منطقه هوا ابری و بارانی است و بیشینه و کمینه دمای هوا به ۱۴ و سه درجه بالای صفر کاهش خواهد یافت این امر سبب شده تا هواشناسی استان سمنان هشدار یخ زدگی را در برخی مزارع کشاورزی و مناطق مرتفع بدهد.

صبح سرد پاییزی در شاهرود

در شاهرود صبح سرد پاییزی صاف تا قسمتی ابری آغاز شده اما کم کم سرما برای این شهرستان هم از امشب فرا می‌رسد بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز ۲۲ و ۱۰ درجه بالای صفر است که نسبت به هفته گذشته در همین روز پنج درجه کمتر است. بیشینه و کمینه دمای هوای دیار شاهوار برای روز یکشنبه به ۲۰ و هشت درجه بالای صفر خواهد رسید.

دمای هوای گرمسار و ایوان کی همزمان با صبح جمعه ۲۰ و ۱۸ درجه بالای صفر است اما نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که این دو شهرستان همسایه امروز، فردا و حتی پس فردا شب‌های بسیار سردی را پیش رو خواهند داشت در نتیجه به نظر می‌رسد مردم استان سمنان امسال خیلی زود بخاری‌های خودشان را روشن خواهند کرد.

در نهایت باید گفت نخستین موج سرمای پاییز ۱۴۰۰ از امروز در سراسر استان سمنان به راه افتاده و دست کم تا روز یکشنبه ادامه دارد از سوی دیگر باید گفت این سرما سبب هشدار برودت هوا و مشکلات در بخش‌های کشاورزی را نیز صادر کرده است.

کد خبر 5322114

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی استان سمنان کاهش دما سمنان آب و هوا ویروس کرونا شهادت امام رضا ع بوشهر آمار کرونا زلزله کرمانشاه مراسم عزاداری واکسن کرونا مشهد عزاداری 28 صفر امام رضا ع عکس استانها رحلت پیامبر اکرم ص خراسان رضوی بیشینه و کمینه دمای هوا درجه بالای صفر استان سمنان دمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، هواشناسی البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی برای استان، رگبار و‌ بارش پراکنده باران و کاهش محسوس دما پیش بینی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دمای اصفهان تا ۵ درجه کاهش می‌یابد
  • هشدار نارنجی برای ۵ استان | کاهش دمای محسوس در شمال شرق
  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش بینی بارش باران و‌کاهش محسوس دما در استان البرز