Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده قرارگاه سازندگی و تحول اجتماعی سپاه گفت: گروه جهادی ثارالله تهران با ۶۰ متخصص، فوق تخصص و کادر درمانی با تجهیزات کامل پزشکی، خدمات پزشکی تخصصی به محرومان بندر امام خمینی(ره)‌ و روستاهای شهر شهید چمران، انجام دادند. - اخبار استانها -

دریادار دوم پاسدار حمید اباذری فرمانده قرارگاه سازندگی و تحول اجتماعی امام علی(ع) سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   بندر امام خمینی(ره)   اظهار داشت: قرارگاه امام علی(ع) بعد از مدت‌ها پیگیری به دلیل آسیب‌هایی آبگرفتگی که در شهر بندر امام خمینی(ره) و روستاهای اطراف شهر شهید چمران، یکی از مسائل مهم که در این مناطق مشاهده و رصد شده بود، مسئله سلامت مردم محروم منطقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با بیان اینکه بندر امام خمینی(ره) فاقد بیمارستان است، افزود: یکی از اقدام‌های مهم، برای سلامت مردم محروم خسارت دیده از آبگرفتگی صورت گرفت این بود که با یکی از بزرگترین گروه‌های درمانی جهادی کشور گروه جهادی ثارالله تهران، هماهنگ شد. 

فرمانده قرارگاه سازندگی و تحول اجتماعی سپاه در ادامه بیان کرد: واحد درمانی گروه جهادی ثارالله تهران با 60 متخصص، فوق تخصص و کادر درمانی با تجهیزات کامل پزشکی، با استقرار در یکی از مدارس بندر امام خمینی(ره) و ایجاد بیمارستان تخصصی موقت، کار غربالگری و خدمات پزشکی تخصصی به محرومان منطقه و روستاهای شهر شهید چمران، انجام بدهند. 

سردار اباذری با بیان اینکه شناسایی بالغ بر 2000 افراد محروم در بندر امام خمینی(ره) و روستاهای شهر شهید چمران قبل از استقرار گروه جهادی، توسط قرارگاه امام علی(ع) و همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی انجام شده است، گفت: در این سه روز حضور گروه جهادی ثارالله، غربالگری با خدمات ویزیت، درمان و حتی در صورت نیاز جراحی افراد محروم منطقه به صورت رایگان، انجام شود.

طرح نذر نان در مناطق محروم استان خوزستان از سوی فعالان جهادی برگزار می شود 50 پزشک جهادی در کربلا به زائران اربعین خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه کردند + فیلم ثبت رکورد 2000 تزریق روزانه در پایگاه واکسیناسیون بنیاد جهادی راسخون اهواز+ تصاویر اردوی جهادی در محروم‌ترین روستای بجنورد+تصاویر

عباس صفری مسئول گروه جهادی ثارالله تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: گروه جهادی ثارالله تهران متعلق به بسیج شرکت ملی صنایع مس ایران است که در راستای مسئولیت اجتماعی تاکنون توانسته  با اجرای 25 طرح جهادی درمانی در 9 استان، 41 هزار نفر از مردم خوب کشور را تحت درمان رایگان، قرار بدهد. 

وی افزود: در این اردو جهادی که در خدمت مردم خوب بندر امام خمینی(ره) هستیم با مشارکت قرارگاه سازندگی و تحول اجتماعی امام علی(ع) سپاه برای ارائه خدمات درمانی تخصصی رایگان به محرومان بندر امام خمینی(ره)، انجام شده است. 

مسئول گروه جهادی ثارالله تهران درباره خدمات ارائه شده در این بیمارستان بزرگ تخصصی سیار بیان کرد: این اردو جهادی در 3 روز با 65 کادر درمان داوطلب شامل 40 پزشک متخصص و 25 کادر پشتیبانی برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم به 2000 نفر از مردم منطقه خدمات درمانی در تخصص‌های قلب و عروق، دندانپزشکی، اطفال، داخلی، زنان، چشم پزشکی، اورولوژی، ارتوپدی، سونولوژیست، عمومی، روانشناسی، تغذیه و خدمات پرستاری، تزریقات و داروخانه به صورت رایگان برای مردم محروم در نظر گرفته شده است. 

صفری در ادامه تاکید کرد: کسانی که نیاز به ادامه درمان جراحی تشخیص داده شود، با کمک مسئولان منطقه و بیمارستان‌های ماهشهر و اهواز، برای انجام جراحی رایگان هماهنگی لازم انجام می‌شود. 

وی در پایان با اشاره به اینکه بیش از 50 میلیارد ریال تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: امیدوارم که بتوانیم این مدل کار را که ارتباطی بین گروه‌های جهادی و شرکت‌های صنعتی است در کشور گسترش بدهیم و صنایع کشور از گروه‌های جهادی برای ارائه خدمات مختلف در مناطق محروم و کم‌برخودار، پشتیبانی کنند. 

به گزارش تسنیم ، در تاریخی که بسیاری از مردم و رسانه‌ها روی تاریخ 99/9/9 به عنوان تاریخی مورد توجه متمرکز بودند، اهالی برخی شهرهای خوزستان با آبگرفتگی سنگینی درگیر بودند.

باران‌های پاییزی در آذر ماه 99 در سایه بی‌تدبیری مسئولان شهری به علت نبود زیرساخت دفع آب‌های سطحی و لایروبی نشدن فاضلاب شهری سبب آبگرفتگی منازل و معابر بندر امام‌‌ خمینی(ره)‌ شد و خسارت‌های جبران ناپذیری به منازل، مراکز تجاری مردم وارد کرد.پس از 5 روز تلاش شبانه‌روزی نیروهای مردمی، جهادی، سپاه، بسیج و ارگان‌های دولتی، فروکش کرد.

بخش بندر امام خمینی(ره) در شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه طبیعی خورموسی، بزرگترین بندر تجاری استان خوزستان است. منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با داشتن 38 اسکله فعال به‌طول 7 کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است.اداره‌کل بنادر و دریانوردی و اداره‌کل گمرک استان خوزستان، بزرگترین پایانه حمل کالای اساسی کشور، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این شهر بندری واقع شده‌ است.بندر امام خمینی از طریق آزادراه اهواز ــ بندر امام خمینی(ره) به کریدور شمال جنوب و راه‌آهن سراسری آن را به پایتخت پیوند می‌دهند.

در ادامه گزارش ویدئویی و تصویری در خبرگزاری تسنیم از خدمتگزاری پزشکان و کادر درمان جهادگر بسیجی مشاهده بفرمایید:

انتهای پیام/338/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بندر امام خمینی ره شهر شهید چمران کادر درمان امام علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)