Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:19:13 GMT

آزادی ۱۶ زندانی نیازمند در جوار بارگاه منور رضوی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۱۰۱۱

آزادی ۱۶ زندانی نیازمند در جوار بارگاه منور رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی حاج محمدی در سومین روز سفر خود به مشهد، با شرکت در مراسم عزاداری حرم مطهر رضوی، در مراسم آزادی ۱۶ زندانی نیازمند در جوار بارگاه منور رضوی نیز شرکت کرد.

وی در حاشیه این مراسم، بر لزوم پیوند برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مددجویان با مبانی مکتب رضوی تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت آستان قدس رضوی در جهت تدوین الگوهای تربیتی مؤثر و مستمر مبتنی بر تعالیم اسلامی برای زندانیان بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، رئیس سازمان زندان‌های کشور با حضور در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی چناران و زندان سبزوار، از این دو مرکز بازدید و با زندانیان و مدیران این دو مرکز گفت‌وگو کرد.

حاج محمدی با اشاره به اهمیت توسعه اشتغال زندانیان گفت: با توجه به ظرفیت و زیرساخت لازم، اردوگاه کاردرمانی چناران باید زودتر از دیگر نقاط کشور به هدف‌گذاری ۸۰ درصدی اشتغال در سال جاری برسد.

وی افزود: در کنار اشتغال زندانیان، سلامت روان آنان بسیار مهم است و اگر در زندان، زندانی به مواد مخدر دسترسی پیدا کند، همه تلاش‌ها بیهوده و در واقع آب در هاون کوبیدن است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور خاطرنشان کرد: فرد زندانی به مثابه بیماریست که در بیمارستان بستریست و همانگونه که او تا زمان مداوا و درمان مرخص نمی‌شود، در زندان نیز اینگونه هست و آزادی قبل از اصلاح و درمان، ظلم به زندانی و جامعه است.

حاج محمدی خطاب به زندانیان شاغل در مرکز حرفه‌آموزی چناران گفت: در دوران تحمل حبس و محکومیت، فرصت را مغتنم شمرده و اراده کنید تا زندگی دیگری داشته باشید.

وی اضافه کرد: اولین حوزه در موضوع روانشناسی این است که از حضور و مشارکت همه گروه‌های جهادی و مردمی از جمله طلاب، روانشناسان، روانپزشکان و نخبگان حوزه اصلاح و تربیت استقبال می‌کنیم و علاوه بر آن، باید با کمک نخبگان مربوطه، دانش اصلاح و تربیت زندانیان را تولید کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها به مسئله بُعد مسافت اردوگاه برای خانواده زندانیان اشاره و خواستار پیگیری‌های لازم جهت ایجاد سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی شهری و همچنین فراهم‌کردن زیرساخت لازم برای برقراری خدمات الکترونیک از جمله ارتباط تصویری و ارج نهادن به دشواری خدمت همکاران در این مراکز شد.

کد خبر 5322137

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی رئیس سازمان زندان ها آزادی زندانیان مشهد حرم امام رضا ع ویروس کرونا شهادت امام رضا ع بوشهر آمار کرونا زلزله کرمانشاه مراسم عزاداری واکسن کرونا عزاداری 28 صفر مشهد امام رضا ع عکس استانها رحلت پیامبر اکرم ص خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند

همزمان با روز معلم و پاسداشت مقام آنان، معلمان نیکوکار با پرداخت پنجاه میلیون تومان، زمینه آزادی یکی از همکارانشان را که با بدهی مالی در زندان به سر  می برد، فراهم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان تهران، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز، همزمان با دوازدهم اردیبهشت ماه، گروهی از معلمان نیکوکار در اقدامی انساندوستانه با اهدای پنجاه میلیون تومان در پرداخت بدهی یک نفر معلم که با بدهی مالی در زندان به سر می برد، سهیم شدند.

همچنین این زندانی ۵۱ ساله که جزء زندانیان جرایم غیرعمد بود، پس از راه اندازی یک شرکت دچار مشکلات مالی شده، حتی منزل مسکونی اش را هم فروخته و پس از زندانی شدن و جدایی همسرش، فرزندانش در شرایط معیشتی نامساعد به سر می بردند. 

 زندانی یاد شده با پرداخت مبلغ اهدایی از سوی معلمان و کمک های نیکوکاران دیگر استان، عصر امروز آزاد شده، نزد فرزندانش باز خواهدگشت.

خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»