Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند مرال کشی با پنج پلنگ در سینمای مستند ایران ماندگار می شود.

به گزارش برنا، «سعید نبی» تهیه کننده مجموعه «مستند تنهایی» در گفت و گویی اظهار داشت: امشب یکی از حساس ترین قسمت های مجموعه مستند تنهایی پخش خواهد شد که موضوع آن درباره زندگی یک شکارچی است که بعد از هشت سال موفق شدم رضایتش را جلب کنم تا جلوی دوربین بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از جلب رضایت این شکارچی ما حدود پنج سال با هم در پارک ملی گلستان جلوی دوربین رفتیم و من قصه دراماتیک اما مستند زندگی او را در طبیعت به تصویر کشیدم.

نبی در ادامه افزود: امشب خواهید دید که این شکارچی  چگونه با مرالها و سایر حیات وحش جنگل حرف می زند و با تکنیک های بسیار خاصی حیات وحشی که در دل طبیعت وجود دارد، را به کنار خودش می آورد.

این کارگردان بیان داشت:امیدوارم این مستند به حدی اثرگذار باشد که دیگر نبینیم شکارچی حیات وحش را شکار کرده و بدن خون الود او لبخند غرور بزند.

 در برنامه این هفته تصاویر بکری از مرال یا همان گوزن پارک ملی گلستان هم دیده می شود. مرال هایی که در فصل گاو بانگی به نوعی با اسماعیل پنج پلنگ صحبت می کنند و این شکارچی هم با فریب آنها اقدام به شکار این حیوانات می کند تا زندگی خود را بگذراند.

بنابراین گزارش، «مرال کشی» نام قسمت این هفته از مجموعه مستند تنهایی است که به کارگردانی مریم خدیوی و سعید نبی و تهیه کنندگی سعید نبی ساعت 23:45 از شبکه یک پخش می شود.

همچنین در برنامه «درنگ تنهایی» که به تحلیل هر قسمت از مستند تنهایی می پردازد، آقای رمضانعلی رستاقی رییس اسبق پارک ملی گلستان و مرتضی نادری استاد محیط زیست دانشگاه که صاحب کتب بسیاری در این زمینه است و سعید نبی با اجرای عبدالرضا امیر احمدی حضور دارند.

سایر عوامل این مستند عبارتنداز: تدوین: محمود یارمحمدلو، طراحی صدا: بهروز شهامت، صداگذاری و ساخت موسیقی: حسن شبانکاره، تصویربرداری: رضا تیموری و رضا عبیات.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دوربین طبیعت جنگل محیط زیست ایران جنگل دوربین سینمای مستند موسیقی شبکه یک سعید نبی مستند تنهایی سعید نبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیزر | مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید

تعداد بازدید : 4 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، مستند «کابوس ژنرال» به کارگردانی مهدیه رضایی، تهیه‌کنندگی احسان حجتی و نویسندگی احسان حجتی و داوود مرادیان برای اولین بار امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه حوالی ساعت ۱۵ روانه آنتن شبکه سه سیما می‌شود. 

همزمان با پخش این مستند تاریخی که محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح است، از تیزر و پوستر اثر که ساخت و طراحی آن به ترتیب برعهده علی نوروزیان و رضا آسایی بوده است، رونمایی شد. 

در خلاصه داستان «کابوس ژنرال» آمده است: عباس میرزا پس از عهدشکنی ناپلئون و در میانه جنگ با تزار‌ها دریافت که ایران زمانی می‌تواند به شکوه گذشته‌اش بازگردد که ارتشی قدرتمند و متکی بر توان داخلی‌اش داشته باشد؛ موضوعی که یک قرن بعد، دوایت آیزنهاور از وقوع مجدد آن هشدار داد. آیزنهاور هشدار داد که نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری نباید اجازه دهد میلیتاریسم ایرانی زنده شود و ایران روی پای خود بایستد.

سایر عوامل این پروژه عبارتند از؛ پژوهشگر: احسان حجتی، آرشیویاب: مهدیه رضایی، حسام ابوالحسنی و مرضیه بکان، نریتور: محمد صراف، موشن گرافیست: سیروان مهدوی و اصلاح رنگ و نور: مهدی اولادوطن.

مستند «کابوس ژنرال» به زودی از دیگر شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند
  • تیزر | مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • «بیگانه» در آنتن شبکه ۳ دیده ‌می‌شود
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد