Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمید رضا رخشانی روز جمعه در آیین تجلیل از برگزیدگان کنکور بخش پیرسهراب دشتیاری که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مسوولان استانی و منطقه‌ای برگزار شد اظهار داشت: حضور تاثیر گذار مجموعه‌های مردم نهاد و خیران گرانقدر در مناطق دور افتاده، رشد و بالندگی فرزندان این سامان را به دنبال داشته و دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل نظام آموزشی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، حضور موفق و موثر خیرین گرانقدر بوده که توانسته بارقه امید و نشاط را در بین دانش‌آموزان ایجاد و فراگیر کند.
رخشانی ضمن قدردانی از همه تلاش‌ها و نگاه‌های دلسوزانه مسوولان ستادی و به ویژه خیران نیک اندیش به فرزندان این سرزمین اظهار داشت: در شرایط سخت شیوع کرونا و آموزش‌های مجازی و تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان و معلمان با همتی بلند و اراده‌ای استوار در کنکور سراسری خوش درخشیدند و قریب به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف و معتبر پذیرش شده‌اند.
 وی افزود: اگرچه زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی به شدت در این گونه مناطق ضعیف است اما آنچه توانست این اتفاق مبارک را رقم بزند همدلی و همراهی مجموعه‌های مختلف و همگام شدن مسوولان و مردم بود.
 مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: سیستان و بلوچستان در حال حاضر ۱۲ هزار نفر کمبود نیرو دارد که به روش‌های مختلف این کمبود جبران شده است، اما یقیناً نیروی انسانی توانمند، ماهر و کیفی می‌تواند در مسیر تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت موثر واقع شود و امیدواریم با توجه و حساسیت خاصی که در وزارت نسبت به آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و فرزندان مستعد آن ایجاد شده این مهم نیز محقق گردد.
 رخشانی گفت: از آنجایی که سیستان و بلوچستان در بین استان‌های کشور در شاخص سبد مالی و اقتصادی خانوار در ردیف آخر قرار دارد و به نوعی فقر اقتصادی والدین در فرآیند تحصیل و تربیت فرزندان تأثیرگذار است امیدواریم از این حیث نیز شاهد تغییرات محسوسی در رشد و بالندگی دانش‌آموزان و ترسیم آینده ای روشن برای آنان باشیم.
 وی تصریح کرد: خیران نیک‌نامی همچون زنده یاد حسین علیمرادی و امثال وی با حضور در این گونه مناطق، موجبات دلگرمی معلمان و دانش‌آموزان را به دنبال دارد و از این بابت بسیار مسرور و خرسندیم و امیدواریم راه این عزیزان با قوت ادامه یابد.

به گزارش ایرنا در سال تحصیلی جدید بیش‌از ۸۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس سیستان و بلوچستان  مشغول به تحصیل شدند.
سیستان و بلوچستان دارای ۲ هزار و ۶۶۸ مدرسه در نقاط شهری و پنج هزار و ۶۳۲ مدرسه در نقاط روستایی و عشایری است.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز با استقبال معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، حمید الدین یوسفی فرماندار کنارک، سعیدی نماینده مردم در مجلس، رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش، عبدالرحیم کُردی مدیر عامل منطقه آزاد چابهار و جمعی از مسوولان وارد فرودگاه بندر کنارک شد.

برچسب‌ها چابهار منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار خیرین مدرسه ساز وزارت آموزش و پرورش مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چابهار منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار خیرین مدرسه ساز چابهار منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار خیرین مدرسه ساز وزارت آموزش و پرورش مدرسه سازی سیستان و بلوچستان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی اموزش و پرورش کاشان ، رشد و پرورش خلاقيت دانش آموزان و ايجاد زمينه مناسب در مدارس با همكاري دبيران براي نشان دادن ظرفيت ها بیان کرد و گفت: ايجاد ارتباط بين مدرسه و بازار اشتغال، آشنايي دانش آموزان با مراحل مختلف صنعت از توليد يك محصول تا بازاريابي و فروش آن و كمك به مهارت آموزي و حرفه آموزي از اهداف برگزاري جشنواره است.


محمد قنبری افزود: برگزاري اين جشنواره و برپايي بازارچه در تمام مدارس دور اول دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه در شهرستان برگزار مي شود.


وی با بیان اینکه 45 غرفه در این مدرسه بر پا شده گفت: برگزاري اين بازارچه بستري مناسب است تا دانش آموزان آثار، محصولات و دست سازه هاي خود را به صورت مستقيم در معرض فروش قرار دهند.


دانش آموزان در این غرفه‌ها برای آشنایی با مشاغل آینده از وسایل دست ساز ،نقاشی اسباب بازی، پرورش گل، صنایع دستی، فسیل و سنگواره، فرش و گلیم، مواد شوینده، لوازم جانبی موبایل محصولات فرهنگی ،کتابفروشی ،بازی‌های رایانه، ساندویچ، اسنک، شیرینی و کیک در معرض فروش همکلاسان و اولیا خود قرار دادند.

دیگر خبرها

  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه