Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@18:53:49 GMT

برندگان جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱ معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۲۱۸۷

بنیاد نوبل برندگان جایزه صلح ۲۰۲۱ این نهاد را معرفی کرد.

خبرگزاری میزان - برندگان جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱ امروز جمعه، ۱۶ مهر، معرفی شدند.

«ماریا رسا»، روزنامه نگار فیلیپینی، و «دیمیتری موراتوف»، روزنامه نگار اهل روسیه، به دلیل «تلاش برای حفظ آزادی بیان» برندگان جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱ شدند.

سال گذشته برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل به دلیل «تلاش برای مبارزه با گرسنگی و کمک به بهبود شرایط برای صلح در مناطق جنگی و به عنوان نیروی تعیین کننده در تلاش‌ها برای جلوگیری از استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح در جنگ و درگیری» برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین جایزه صلح نوبل ۲۰۱۹ نیز به نخست وزیر اتیوپی اهدا شده است.
کمیته جایزه نوبل در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد این جایزه به دلیل تلاش‌های «ابی احمد علی» در راستای صلح و همکاری بین المللی و به ویژه ابتکاراتش برای حل مناقشه مرزی با «اریتره» به عنوان کشور همسایه اتیوپی به وی تعلق گرفت.

در همین حال روز‌های دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه برندگان جایزه نوبل پزشکی، فیزیک، شیمی و ادبیات سال ۲۰۲۱ معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: جایزه صلح نوبل ۲۰۱۹ به نخست وزیر اتیوپی رسید «برنامه جهانی غذا» برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ شد

کمیته‌های مربوط به هر رشته از جایزه نوبل، در ماه سپتامبر برای حدود ۳ هزار دانشمند، اساتید دانشگاه، برندگان پیشین جایزه نوبل و اعضای آکادمی سلطنتی علوم سوئد در رشته‌های مختلف، فرم‌های محرمانه را ارسال می‌کنند تا افراد لایق دریافت این جایزه را معرفی کنند.

کمیته نوبل، از فرم‌های تکمیل شده که تا آخر ژانویه سال بعد به برای آکادمی نوبل ارسال شده اند، حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر را به عنوان نامزد معرفی می‌کنند.

کمیته مذکور، ارزیابی افراد معرفی شده در ماه مارس انجام داده و در ماه‌های ژوئن تا آگوست گزارشی به آکادمی سلطنتی علوم سوئد ارائه می‌کند.

برندگان این جایزه در نهایت در ماه اکتبر اعلام شده و در ماه دسامبر جوایز خود را دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل جایزه نوبل جایزه صلح نوبل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نوبل تحولات بین الملل جایزه نوبل جایزه صلح نوبل برندگان جایزه صلح جایزه صلح نوبل جایزه نوبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم، جشنواره فیلم مسکو دومین جشنواره قدیمی جهان است که به‌عنوان یکی از جشنواره‌های رتبه الف جهان شناخته می‌شود. مراسم اختتامیه چهل و ششمین دوره این جشنواره جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد. فیلم سینمایی «آه سرد» در بخش مسابقه اصلی جشنواره مسکو حضور داشت و جایزه نتپک و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران رادریافت کرد.

ناهید عزیزی صدیق کارگردان، رضا محقق تهیه‌کننده و ایمان صدیق بازیگر در مراسم حضور داشتند.

بازیگران «آه سرد» ایمان صدیق، علی باقری، محمد اشکانفر، سالار دریامج، امیر شمس، امیر آرام، کوروش اشراقی، حسام رضاییان، اهورا بهرامی و برسام بهرامی هستند.

کد خبر 6089292

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • بن استیلر به شبکه تهران می‌آید
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • آغاز رویداد جایزه جوانی جمعیت
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت