Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری، امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌هایی دارد که دولت جدید باید به آن توجه کند، گفت: توسعه باید بر اساس این ظرفیت‌ها باشد، بزرگ‌ترین ظرفیت استان، ظرفیت منابع آب شیرین است که باید به آن توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نمازجمعه شهرکرد بیان کرد: بارش‌های سال زراعی گذشته در کشور و ذخیره سدها نصف شده، دچار تغییر اقلیم شده‌ایم و وضعیت آب در کل کشور بحرانی شده است، پس سازگاری با تغییر اقلیم باید مورد توجه قرار گیرد.

جعفری ادامه داد: وضعیت استان ما به مراتب بدتر است زیرا که بارش‌ها بخاطر تغییر اقلیم کم شده است و میزان آب بارش‌ها به علت ارتفاع بالا پشت سدهای کوهرنگ و زاینده‌رود ذخیره می‌شود و از دسترس ما خارج می‌شود پس چاره این مشکل ایجاد تونل و انتقال آب نیست.

این سرزمین دیگر تاب پروژه انتقال ندارد 

رئیس کمیته صیانت از آب مجلس گفت: نیمی از مردم استان چهارمحال و بختیاری آب شرب ندارند و باید فکری به حال آن‌ها شود نه اینکه به سمت ایجاد پروژه خطرناک جدیدی حرکت کنیم این سرزمین دیگر تاب انتقال جدیدی ندارد و این آبخوان دارد نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

نماینده مردم در مجلس گفت: توسعه بی‌رویه کشاورزی، ویران کردن محیط زیست، فرونشست زمین بخاطر برداشت‌های بی‌رویه و ... باید تعطیل شود وگرنه کشور مجدد دچار اشتباه می‌شود و مسیر گذشته را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت باید سیاست‌های قبل خود در مورد آب را شخم بزند، تصریح کرد: توسعه باید منطقی و عادلانه باشد پس مسئولان دقت کنند تا از تهدیدی که قبلا ظرفیت بوده بکاهند هرچند عدالت هزینه دارد و زیرپا گذاشتن سیاست‌های غلط، شجاعت می‌خواهد.

برنامه و اتحاد را تنها راه‌های توسعه استان می‌دانم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس، برنامه بلند مدت و اتحاد را تنها راه‌های توسعه استان دانست و اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری اگر می‌خواهد مانند دیگر استان‌ها رشد و توسعه داشته باشد نیاز به اتحاد، وحدت و یک‌صدایی در عرصه‌های مختلف دارد یعنی مردم و مسئولان باید همه یک حرف بزنند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌ها برنامه توسعه بلند مدت نداشتیم، افزود: در حوزه تأمین آب پایدار برای مردم استان چهل سال است که عقب هستیم چون امروز ۹۵ درصد دشت‌هایمان ممنوعه است و کشاورزی نداریم، چرا امروز باید ۴۰۰ و پنجاه هزار نفر از مردم استان آب شرب نداشته باشند که اگر برنامه داشتیم و سالی یک قدم برای تحقق آن‌ها برمی‌داشتیم اکنون این وضعیت برای استان به وجود نمی‌آمد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس با بیان اینکه تمام تلاش مجلس در دولت جدید شکل گرفتن کابینه بود، گفت: اکنون جامعه منتظر اقدامات جدید است که ساختار دولت جدید باید به سرعت شکل بگیرد اما برخی معاونت‌ها و مدیران رده دوم هنوز خالی است که نباید فرصت‌ها را از دست داد و امید مخدوش شده باید توسط دولت جدید برگردد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: توصیه ما و تقاضای مردم این است که مسئولان زودتر انتخاب شوند تا تکلیف جامعه در راستای بازگشت امید به جامعه مشخص شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نمازجمعه خشکسالی پروژه انتقال آب زاینده رود کوهرنگ دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور بعد از ظهر شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد گفت: نیروهای مسلح کشورمان در حمله موشکی وعده صادق تنها ۱۰ درصد از توان نظامی خود که برای آن شب تعریف شده بود را به کار بسته و توانستند با عبور از گنبد آهنین، دو پایگاه مهم رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.

احمد رضا پورخاقان افزود: این نیروی مسلح توانمند نیازمند صیانت است و سازمان قضائی نیروهای مسلح در این باره خود را متعهد به حفظ سلامت و صیانت از تمام نیروهای مسلح کشورمان می‌داند.

وی اظهار امیدواری کرد سالی برسد که گزارش دهیم هیچ جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق نیفتاده است که آن موقع موفق عمل کرده‌ایم، هر چند که نیروهای مسلح ما جزو پاک دست‌ترین نیروهای مسلح در جهان و افتخاری برای کشورمان هستند.

گفتنی است، در این مراسم «غلامعلی دهشیری» به عنوان رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح این استان معرفی و از خدمات مهدی تشکری رئیس پیشین تقدیر شد.

کد خبر 6090371

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد