Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:08:24 GMT

شاهد وحدتی عملی بین اهل سنت و اهل تشیع ایران هستیم

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۲۳۹۷

شاهد وحدتی عملی بین اهل سنت و اهل تشیع ایران هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تبریک ماه ربیع الاول به مسلمانان جهان اظهار کرد: در این ماه انسانی به دنیا آمده است که فخر کائنات و بهانه خلقت است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ایام دهه وقف افزود: سنت حسنه وقف زمینه ساز عدالت اجتماعی و توسعه فرهنگی جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سنندج بر ترویج سنت وقف تأکید کرد و گفت: درود خداوند متعال بر فردی باد که اموال خود را برای کمک به نیازمندان وقف می‌کنند.

ماموستا رستمی افزود: مردم کردستان علاوه بر اموال خود در راستای اعتلای دین اسلام جان خود و فرزندانشان را نیز وقف می‌کنند که این مهم یک افتخار بزرگ است.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: قدردان زحمات نیروهای انتظامی در برقراری امنیت جامعه هستیم.

ماموستا رستمی افزود: نعمت امنیت از بزرگترین نعمت‌هایی است که خداوند متعال به ما ارزانی داشته است و باید قدردان این نعمت باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به وحدت عملی بین ملت مسلمان ایران اشاره کرد و گفت: از کردستان تا خراسان قدمگاه و مرقد مطهر نوادگان امام موسی کاظم (ع) متبرک است و بین اهل سنت و اهل تشیع در این دیار وحدتی عملی وجود دارد.

امام جمعه سنندج در خطبه‌های این هفته بر رعایت موازین اسلامی و پرهیز از هرزه گویی تأکید کرد و گفت: سلامت فردی زمینه ساز سلامت و امنیت اجتماعی است.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: مؤمنین باید در برابر اخباری که در خصوص مسلمانان به آنان می‌رسد تحقیق کنند و از قبول اخبار کذب و شایعات در خصوص دیگران پرهیز کنند.

وی افزود: از مسئولان، قضات و تصمیم گیران درخواست داریم که با آگاهی و بصیرت در خصوص مردم تصمیم بگیرند و از تضییع حقوق مظلومان و بی گناهان جلوگیری کنند.

کد خبر 5322293

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج امام جمعه سنندج هفته وحدت ویروس کرونا بوشهر شهادت امام رضا ع آمار کرونا زلزله کرمانشاه مراسم عزاداری واکسن کرونا عزاداری 28 صفر مشهد عکس استانها امام رضا ع رحلت پیامبر اکرم ص خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کرمانشاه ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر، اظهار داشت: چرخ صنعت و تولید کشور به دست کارگران می چرخد، لذا شایسته است که دولت ها گوش شنوا برای شنیدن مطالبات کارگران داشته باشند.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، عنوان کرد: هفته معلم را به همه آموزگاران که وظیفه تربیت نسل‌های آینده ما را بر عهده دارند تبریک عرض می‌کنیم.
 
امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر حجت الاسلام رئیسی به کشورهای پاکستان و سریلانکا، افزود: این سفر بعد از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» انجام گرفت که این نشان از اقتدار و صلابت ایران اسلامی در برابر تهدیدات و تحریم‌های دشمنان دارد.
 
وی افزود: این سفر در صورتی انجام می‌شود که آمریکا کشورها را علیه ایران به تحریم تشویق می‌کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین غفوری در پایان سخنان خود ضمن تسلیت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق شهرستان جوانرود، خاطرنشان کرد: ماموستا ملا احمد فخری در طول عمر با برکت خویش خدمات بسیاری برای دین و اجتماع و مردم منطقه و استان انجام داد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • نماز جمعه سنندج
  • بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود