Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز رشت اعلام کرد: ساخت و ساز بقعه خواهر امام به مطالبه ملی تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حجت الاسلام ستار علیزاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز رشت به وجوه اشتراک زیارت امامزادگان و فرهنگ وقف پرداخت و گفت: توجه به کرامت و عزت بشری وجه مشترک این دو مقوله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان مبارزه عملی با نفسانیات را وجه مشترک دیگر وقف و زیارت امام زادگان دانست و افزود: زیارت امام زادگان باعث افزایش روحیه معنوی و مبارزه با دنیاگرایی شده و وقف هم مبارزه با آفات تکاثرگرایی و مال اندوزی است.

علیزاده، تزریق خوبی ها را به جامعه از دیگر وجوه مشترک فرهنگ زیارت امام زادگان و وقف برشمرد و گفت: زیارت امام زادگان، ترویج دیانت، فرهنگ اسلام، شجاعت و ارزشهای الهی در جامعه است.

وی تاکید کرد: وقف هم تزریق خوبی ها و فرهنگ عشق ورزی به جامعه اسلامی و انسانی است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان داشت: دمیدن روحیه امید و نشاط از دیگر مشترکات وقف و زیارت امام زادگان است.

وی یادآور شد: هر دو حلقه اتصال و تقرب به خدا و اهل بیت و قرآن هستند.

علیزاده اظهار داشت: زائران و خدمت گزاران به امام زادگان روحیه نیک باوری و خدا باوری خود را نشان می دهند و واقفان هم با وقف، به ترویج روحیه خدا باوری و معاد باوری کمک می کنند.

وی اضافه کرد: وقف، خدمت به مردم و امورات مادی و معنوی جامعه بشری است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: زیارت امام زادگان جهاد فرهنگی و اخلاقی بوده و وقف هم جهاد فرهنگی و اجتماعی و مالی است.

وی با بیان اینکه وقف و خدمت به بشریت آنقدر ارزشمند است که در قرآن به آن تاکید شده است، گفت: واقفان و خدمت کنندگان به امام زادگان به تعبیر قرآن کریم، مجاهدان در راه خدا هستند.

علیزاده اعلام کرد: انفاق و وقف بزرگترین جهاد مالی و اقتصادی است و وقف، جلوه بزرگ اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب است.

وی گفت: وقف، خدمتگذاری بی منت به مردم برای رفع نیازهای بشریت است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه به وضعیت موقوفات و امام زادگان گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان بیش از پنج هزار موقوفه و 22 هزارموقوفه و 941 بقعه متبرکه دارد.

وی اظهار داشت: در یکسال گذشته در اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در حوزه های کمک به محرومان و بیماران و برگزاری مراسم مذهبی و قرآنی، 13 میلیارد تومان هزینه شده است.

علیزاده اعلام کرد: طی یکسال اخیر 31 وقف جدید در گیلان به ثبت رسیده است.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا، اوقاف گیلان 35 میلیارد تومان از محل عواید موقوفات و نذورات امام زادگان و کمک خیرین به نیازمندان استان کمک شده است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد:طی یک سال اخیر برای یک هزار و 200 هکتار از اراضی موقوفه سند مالکیت گرفته شده است.

وی گفت: طی همین مدت در 17 هزار متر مربع از صحن و سرای امام زادگان طرح های توسعه و نوسازی با صرف هزینه 33 میلیارد تومان انجام شده است.

علیزاده خاطرنشان کرد: 23 میلیارد تومان از این مقدار  در قالب طرح مودت و کمک های غیر نقدی مردم مانند خرید مصالح تامین شده است.

وی اظهار داشت: در یکسال گذشته 1600 برنامه فرهنگی از جمله کار ویژه های فرهنگی در مناسبت های مذهبی و ملی و مسابقات قرآن اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه گیلان هر چه دارد از برکت امام زادگان به ویژه خواهر امام در رشت و آقا سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه است، گفت: جایگاه فعلی فاطمه اخری در شان این بانوی بزرگ نیست.

وی از تشکیل ستادی به ریاست استاندار و با حمایت معنوی نماینده ولی فقیه خبر داد و گفت:  اکنون هم افزایی و همراهی خوبی در استان شکل گرفته و نهادهای مربوط و نمایندگان همگی پای کار هستند.

علیزاده تاکید کرد: در خصوص این دو آستان ما کوتاهی کردیم و اگر این دو آستان در هر استان دیگری بودند، موقعیتشان بهتر از وضع کنونی بود.

وی اعلام کرد: ساخت و ساز بقعه خواهر امام به مطالبه ملی تبدیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: با اجرای توسعه خواهر امام، حقوق مالکانه همسایگان و کسبه نادیده گرفته نخواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: توسعه آستان خواهر امام رشت، محور توسعه و پیشرفت های مادی و فرهنگی و عمرانی شهر رشت و مرکز استان خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماز جمعه مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ثبت وقف بقعه خواهر امام مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان زیارت امام زادگان میلیارد تومان خواهر امام خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون آفتابی است گفت: هوای استان تا دوشنبه پایدار و آسمان صاف و آفتابی است. 
مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: رگبار بهاری باران و مه صبحگاهی در جلگه دوراز انتظار نیست.
وی با اشاره به شرایط دریا اضافه کرد: دریا در این مدت برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.
محمد دادرس به دمای فعلی رشت مرکز استان اشاره و تصریح کرد: دمای رشت در حال حاضر ۲۲ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۶۸ درصد است.
مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۴ درجه سلسیوس و لوشان با دمای ۳۰ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان