Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان اظهار داشت: دولت برنامه ریزی خوبی برای کاهش قیمت کالاها در بلند مدت دارد که رسیدن به این هدف کمی زمانبر است بنابراین می طلبد نسبت به مهار و تنظیم قیمت برخی از اقلام اساسی و مورد نیاز مردم از جمله برنج، مرغ و تخم مرغ اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پایین آوردن قیمت برخی از نیازهای مردم از جمله مسکن، زمین، رفع مشکل بدهی های دولت و سامان دادن به صادرات و واردات نیازمند گذشت زمان بوده هر چند در فضای مجازی برخی اقدام به طرح مطالب نادرست در این باره می کنند.

طرح های توسعه با پیوست فرهنگی اجرا شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: بسیاری از طرح های اقتصادی و توسعه ای کشور بدون پشتوانه و مطالعات فرهنگی صورت می گیرد یعنی پیوست فرهنگی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: این در حالیست که رهبری فرزانه انقلاب بارها در این باره تذکر دادند و از چند سال پیش موضوع مهندسی فرهنگی را طرح کردند.

وی بیان کرد: برای نمونه بیشتر ساختمانهای اداری شهر همدان در مناطق بالای شهر و مناطق خاص ایجاد شده که سبب بروز ترافیک، توسعه نامتوازن شهری،ترغیب سکونت کارمندان در بالای شهر و شکاف طبقاتی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: این نوع ساخت و ساز ادارات موید بی توجهی به پیوست فرهنگی در اجرای طرح های توسعه بوده که نتیجه آن آسیب های فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: به گفته یکی از مسئولان بسیاری از قنات های شهر همدان به علت ساخت و سازهای غیراصولی از بین رفته است همچنین اجرای برخی از طرح ها سبب افزایش ترافیک شده است.

وی اضافه کرد: مسئولان اقدام به اجرای طرح های توسعه ای بدون پیوست فرهنگی کرده و پس از بروز آسیب های اجتماعی می گویند پس حوزه علمیه کجاست در حالیکه از ابتدا باید با مهندسی فرهنگی از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: دولت وعده ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال را داده است که تصویب، ابلاغ و جانمایی زمین برای ساخت این واحدها زمانبر است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: با این وجود از دولتمردان انتظار می رود در ساخت مسکن نگاه فرهنگی داشته باشد همچنین در صورت نیاز شهرهای جدید با الگوی ایرانی – اسلامی با نگاه به معماری سنتی و اسلامی طراحی کنند.

ایجاد دهه های جدید عزاداری بدعت دینی است

خطیب جمعه همدان تاکید کرد: ایجاد دهه های جدید با عناوین «محسنیه»، «زینبیه» و «صادقیه» سبب تبدیل این دهه ها به پدیده های  اجتماعی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: باید در زمینه عزاداری ها بسیار دقت کرد تا زمینه ساز هتک حرمت به ائمه اطهار (ع) نشویم.

وی با بیان اینکه این قبیل کارها با سیره اهل بیت همخوانی ندارد گفت: ایجاد دهه های جدید بر خلاف مرجعیت دینی است بنابراین تنها باید به روزهای شهادت امامان و ماه های محرم و صفر توجه داشت و عزاداری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در ادامه خواستار مشارکت مردم در طرح واکسیناسیون شد و اظهار داشت: وقتی جمع زیادی از متخصصان تاکید بر ضرورت تزریق واکسن کرونا دارند با وجود برخی نقدها و مخالفت ها با این موضوع، نظر عقلا مقدم بر ایده جمع محدود افراد است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی همچنین به بیان مراتب شکر گزاری پرداخت و گفت: بالاترین شکر نسبت به پروردگار، ایمان به خدا با تصدیق و باور آموزه های قرآنی به ویژه وجود حساب و کتاب و قیامت است.

وی دومین مرتبه شکرگزاری را شناسایی و اعتراف به ایمان به ولایت حضرت علی (ع) و فرزندان او و محبت، تبعیت و پیروی از این خاندان دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: هیچ شکرگزاری در نزد خداوند شایسته تر و برتر از خدمت به خلق خدا، رفع گرفتاری و مشکلات اقتصادی شهروندان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی بیان کرد: برخی از افراد به علت ۱۰ تا ۲۰ میلیون بدهی زندانی شدند که اقوام این افراد به عنوان دوستداران امام رضا(ع) به تبعیت از این امام همام باید نسبت به گره گشایی از مشکلات زندانیان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بودجه ای در شهر و کشور برای فعالیت قرآنی پیش بینی نشده است در حالیکه وظیفه جامعه دینی و نظام جمهوری اسلامی ترویج معارف قرآنی است.

خطیب جمعه همدان افزود: با وجود تدوین سند قرآنی برای توسعه این قبیل فعالیت ها اعتباری نیست که انتظار می رود نمایندگان مردم در خانه ملت نسبت به اختصاص اعتبار و تصویب ان در خانه ملت و سایر نهادهای استانی نسبت به کمک به این موضوع تلاش و همکاری کنند.

به گزارش ایرنا در محوطه حسینیه امام خمینی(ره) مرکزی برای واکسیناسیون افراد واجد شرایط علیه ویروس کرونا دایر شده است.

به توجه به فرا رسیدن روز جهانی استاندارد امام جمعه همدان در محل میز خدمت اداره کل استاندارد در محوطه حسینه امام خمینی (ره) حضور یافت.

برچسب‌ها همدان ستاد اقامه نماز کشور امام جمعه همدان گرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان ستاد اقامه نماز کشور امام جمعه همدان همدان ستاد اقامه نماز کشور امام جمعه همدان گرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی حجت الاسلام پیوست فرهنگی جمعه همدان دهه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح شنبه در دیدار اعضای بنیاد ملی رضوی بوشهر، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی در اسلام وجود دارد که بسیاری از آنها شناخته شده و برخی نیز ناشناخته مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر نهایت استفاده از ظرفیت‌های شناخته شده، افزود: یکی از ظرفیت‌های فوق‌العاده و منحصر به فرد، فرهنگ رضوی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: فرهنگ رضوی از دیرباز در ایران نهادینه شده است اما ابعاد بسیار زیادی از آن کشف و استفاده نشده است.

وی عنوان کرد: با رویکردی که در یکی دو دهه اخیر در آستان قدس به‌عنوان خورشید منظومه فرهنگی ایران ایجاد شده، استفاده زیادی می‌شود انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اینکه یکی از ظرفیت‌ها مردم نهاد کردن فرهنگ رضوی است، خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه‌ریزی و کشف ظرفیت‌ها نیازمند نخبگان است اما پای کار بودن با مردم است، وقتی مردم پای صحنه باشند قرابت مردم با بارگاه مقدس دوسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثامن‌الحجج (ع) در تبدیل تهدید به فرصت بزرگترین خدمت را به اسلام کرد، افزود: ایشان با مناظراتی که انجام داد، فرهنگ شیعه را جهانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اعلام اینکه جهان اکنون در حال تولید فرصت است، ابراز کرد: ما هم باید تهدیدهای فرهنگی دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و از فرصت‌هایی که داریم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ رضوی محدود به ایران نیست بلکه در سراسر جهان گسترش یافته است، گفت: آسیب‌های فرهنگی کشور و عوامل آن را بشناسیم و ببینیم چگونه می‌توانیم آنها را خنثی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: فرصت سوزی ما در عرصه منظومه فرهنگی خیلی زیاد است و ضررهای آن را مرتب می‌بینیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی باید مردم نهاد باشد، ادامه داد: نهادهای فرهنگی ما بودجه‌هایشان صرف حقوق و امورات جاری می‌شود و برای کار فرهنگی بودجه‌ای ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بنیاد امام رضا (ع) متنوع‌ترین نهاد فرهنگی ایران است، ابراز کرد: باید هدف گذاری مردمی و بررسی شود که با این حجم برنامه‌هایی که بنیاد امام رضا (ع) اجرا می‌کند، تأثیرگذاری این برنامه‌ها در عرصه جذب چقدر است.

وی افزود: باید روی اهدافی که داریم دقت و آسیب‌شناسی کنیم که چقدر تأثیر داشته است و آیا مردم اخلاق و سیاست و تقوای رضوی پیدا کرده‌اند.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: بوشهر استان امام رضا (ع) است و اگر بنیاد امام رضا (ع) برنامه‌ای داشته باشد ما همیشه آماده هستیم.

کد خبر 6089689

دیگر خبرها

  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود