Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری آریا- آرمان تبریز-رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از انجام خرید تضمینی سیب درجه سه و صنعتی باغداران در آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ مهندس اکبر فتحی در حاشیه جلسه کمیته راهبری خرید تضمینی برای تصمیم گیری درخصوص نحوه خرید تضمینی سیب درجه 3 و 4  که با حضور نمایندگان دستگاههای ذیربط اعم از استانداری، صنعت و معدن و تجارت، تعاون روستایی، نظام صنفی و کارخانجات فرآوری برگزار شده بود در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در راستای حمایت از باغداران و با اخذ موافقت وزارت جهادکشاورزی، خرید تضمینی سیب درجه سه و صنعتی به قیمت 1460 تومان در محل مراکز خرید شهرستانهای اهر، مراغه ، مرند و میانه که از شهرستانهای عمده تولید سیب هستند شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویبا بیان اینکه مباشرخرید، اتحادیه تعاونی روستایی استان انتخاب شده که بایستی در شهرستانهای مذکور  و توسط اتحادیه های شهرستانی نسبت به خرید اقدام کنند افزود: باغداران می توانند با در دست داشتن معرفی نامه جهادکشاورزی، سیب های درجه سه تولیدی خود را در کیسه های نایلونی حداکثر 20 کیلویی به مراکز خرید تحویل نمایند.

مهندس فتحی افزود: باغداران تا آخر مهرماه فرصت دارند سیب صنعتی خود را به صورت تضمینی به مراکز خرید تعیین شده حمل و با نظارت اعضای کمیسیون خرید شامل نمایندگان تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و نظام صنفی تحویل نمایند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی:تاکید کرد: همه تلاش دستگاه های مربوطه باید به سمت حذف دلالی و بهره بردن باغداران از سود واقعی معطوف باشد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهادکشاورزی استان آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای