Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،رئیس کل دادگستری هرمزگان از انتقال پرونده مالیاتی ۱۶ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی از جمله ابر پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به استان هرمزگان با صدور دستور ویژه قضایی خبر داد.


علی صالحی با اشاره به ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم ، تصریح کرد: بر اساس مقررات مربوطه ، اشخاص حقوقی ، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی باید مالیات خود را در محل فعالیت خود پرداخت نمایند، در حالی که متأسفانه بسیاری از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی استان هرمزگان مالیات بر ارزش افزوده خود را در بیرون از این استان پرداخت می کردند که دستگاه قضایی پس از  اطلاع از این تخلف با صدور دستورات ویژه ای در این خصوص نسبت به الزام آنها برای پرداخت مالیات خود در هرمزگان اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 



وی با بیان اینکه پرداخت این مبالغ قابل توجه مالیات در هرمزگان می تواند زمینه ساز دستاوردهای بزرگی در جهت عمران و آبادانی و توسعه زیرساخت های این استان شود، خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان با علم به این موضوع ضمن صدور دستور ویژه قضایی خطاب به ادارات کل امور مالیاتی در اقصی نقاط کشور، هشدار داد در صورت عدم ارسال پرونده های مالیاتی این بنگاه های بزرگ اقتصادی به استان محل فعالیت‌شان یعنی هرمزگان، موضوع به عنوان تصرف غیرقانونی محسوب شده و در این خصوص اعلام جرم خواهد شد. 


رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: در نتیجه این اقدام قاطع دستگاه قضایی، پرونده ۱۶ شرکت و ابر پروژه اقتصادی به هرمزگان منتقل شد و از این به بعد، سهم مالیات آنها برای عمران و آبادانی این استان اختصاص خواهد یافت. 



علی صالحی همچنین یادآور شد، علاوه بر این ۱۶ شرکت که پرونده مالیاتی آنها به صورت کامل به استان هرمزگان منتقل شده است، در خصوص ۱۹ بنگاه اقتصادی دیگر نیز اقدامات مشابهی صورت گرفته که در نتیجه آن، روند انتقال فیزیکی و سیستمی پرونده آنها به زودی تکمیل خواهد شد. 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان ۱۶ شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد