Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیرلز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت ۲۰ مهرماه، یادروز حافظ شیرازی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در سفر به شیراز در سال‌ها پیش، سخنرانی معنوی و علمی ارائه کردند که در روز بزرگداشت حافظ به عنوان قله‌ای از بزرگداشت این شاعر والامقام تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تصریح بر اینکه فرهنگ سبک زندگی حافظانه باید در شیراز بیشتر از دیگر شهر‌ها مشاهده شود، افزود: در غزلیات حافظ شیرازی شاهد لسان‌الغیب بودن او هستیم که نمونه آن بیت «در عاشقی گزیر نباشد ز ساز و سوز/ استاده‌ام چو شمع مترسان ز آتشم».

امام جمعه شیراز همچنین اضافه کرد: جوانان و دلیرمردان ما پای دین و ایمان خود مانند شمع ایستاده‌اند که مصداق عمل به همین بیت حافظ شیرازی است.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: چهره‌هایی مانند شهید سلیمانی، شهدای دفاع مقدس و حرم با همین عاشقی و ایثارگری در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و از ۷۰۰ سال قبل حافظ گفته که یا ادعای عاشقی نکنیم و یا اگر ادعا کردیم استوار بایستیم و او در یک بیت خود درس ایستادگی به ما داده است.

او با اشاره به بیت دیگری از حافظ شیرازی گفت: ادبیات حماسی، دینی و عرفانی ما در هم گره خورده است و حافظ نیز گفته است «صبور باش که در راه عاشقی هر کس که جان نداد به جانان نمی‌رسد» و هر آنکه وصال حق را بخواهد باید از خود بگذرد.

نماینده، ولی فقیه در فارس تاکید کرد: مقام معظم رهبری مردم ما را مردمان «صبار» لقب داده‌اند و لذا نباید با یک لحظه بی صبری این صباری را خراب کنیم و از خدا خواهان استمرار این صبوری باشیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به لزوم ایستادگی برای رشد اقتصادی کشور عنوان کرد: باید با ایستادگی در این زمینه جلوی این بهانه گیری دشمن را سد کنیم و اجناس کشور‌هایی که ما را تحریم کرد اند را نخریم و تحریم کنیم.

او با تصریح بر اینکه دشمنان باید بدانند بازی با مصلحت کشور ما از سوی ما بی جواب نخواهد ماند و تقویت تولید ملی، راه ایستادگی برای رشد اقتصادی کشور است، تاکید کرد: فارس باید در این مسیر جلو دار و قله این حرکت شود و باید شاهد میدان داری برای صادرات تولیدات استان باشیم.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: مسئولان نظارتی فارس باید بدانند در مقابله با گرانی صرف نظارت کافی نیست بلکه باید به قیمت‌ها نظم و چهارچوب نیز داده شود. اما همچنان اصل حل مسئله گرانی، افزایش روند تولید داخلی است که با همت مردم و حمایت مردم از مسئولان گرانی و تورم باید حل شود.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای اینکه مومن بتواند کار‌های درستی انجام دهد باید از خود سئوال در مورد مسائل مختلف بپرسد و طلاب دینی نیز در فرا گرفتن علوم دینی باید سئوال در ذهن خود داشته باشند.

او ادامه داد: در سوره «ملک»، ۱۰ آیه فقط سئوال است که نشان دهنده اهمیت سئوال کردن است و ذهنمان پرسشگر باشد و این سوره مبارک را باید بخوانیم و در آن تفکر کنیم.

نماینده، ولی فقیه در فارس اضافه کرد: قوانین این عالم هستی بسیار منظم و دارای حساب و کتاب است که نشان می‌دهد دست یک خلاق علیمی در این نظم وجود دارد.

آیت‌الله دژکام گفت: برای هر قطره آب باید خدا را شکر کنیم، همانگونه که خدا در قرآن کریم هم فرموده که حافظ بندگان در همه شرایط مانند مواجهه با دشمنان است و در تقابل نظام اسلامی و استکبار اگر خدا نخواهد نمی‌توانیم پیروز شویم.

او خاطرنشان کرد: باید در مقابل ربوبیت خدا کرنش کنیم و قدر نعماتش را با شکرگزاری بدانیم و در خواندن سوره مبارکه «ملک» باید با دقت به معنا به مطالعه بپردازیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه شیراز رشد اقتصادی کشور یادروز حافظ شیرازی آیت الله دژکام حافظ شیرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: کارگران در خنثی‌سازی تحریم ها مشارکت داشته‌اند و هیچگاه در بازار کمبود کالا نداشته‌ایم‌. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا  فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) صبح امروز در دیدار با کارگران و کارفرمایان واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی اشتهارد اظهار داشت: کارگر و کارفرما دو همکار خط مقدم جنگ اقتصادی تحمیلی  هستند و این دو عنصر هر چقدر بهتر تلاش کنند و زمینه تلاش آنها هر چقدر بیشتر باشد توسط قانون‌گذاران باید دیده شود و راه را برای آنها هموار سازد.

وی افزود: ایران قوی یک کلید واژه است و اگر بخواهیم بر مشکلات غلبه کنیم باید ایران ما یک ایران قوی باشیم و باید در برخی حوزه ها تلاش کنیم و قوی‌تر باشیم.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه  کارگران در این شرایط سخت اقتصادی با بصیرت مثال‌زدنی بدون کوچک‌ترین عقب نشینی به کمک جمهوری اسلامی شتافته اند، بیان کرد: کسانی که  دنبال ایجاد نا امنی در بین مردم بوده اند ملت ایران ناکام گذاشتند و در عرصه اقتصادی بار سنگینی را به دوش کشیده اید که قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه کسی نمی تواند امروز اعلام کند ما در حوزه اقتصاد و تولید عقبگرد داشته ایم بلکه همیشه پیشرو بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: کارگران در خنثی‌سازی تحریم ها مشارکت داشته‌اند و هیچگاه در بازار کمبود کالا نداشته‌ایم‌.

فرمانده سپاه استان البرز: دشمنان به‌دنبال سیاه‌نمایی و پیاده‌سازی جنگ ادراکی علیه نظام هستند

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه کارگران در هر سمت و جایگاهی که باشند و به هر میزانی که وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند در قوی شدن ایران سهیم هستند‌، بیان کرد: اقتصاد پویا و تولید در کشور جزو شاهص های ایران قوی است.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی