Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@14:06:14 GMT

پایان هفته فلز زرد نزولی بسته شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۲۸۶۷

خبرگزاری آریا - اگر روند نزولی دلار ادامه داشته باشد با توجه به نوسان اندک طلای جهانی امکان کاهش قیمت طلا و سکه در آینده نیز وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در هفته گذشته قیمت طلا و سکه نوسان زیادی نداشت اما عمدتا حرکت بازار در مسیر نزولی بود و به گفته کارشناسان هرچند در حال حاضر همچنان تقاضایی در بازار وجود ندارد اما با پایان ماه صفر به زودی بازار از حالت رکودی خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براین اساس اگر روند نزولی دلار ادامه داشته باشد با توجه به نوسان اندک طلای جهانی امکان کاهش قیمت طلا و سکه در آینده نیز وجود دارد.
اولین روز هفته شنبه دهم شهریور ماه، به علت افزایش نرخ انس جهانی، شاهد افزایش قیمت در بازار طلا و سکه بودیم. انس جهانی 1762 دلار قیمت گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید 11 میلیون و 910 هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم 11 میلیون و 500 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون و 100 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 600 هزار تومان، و سکه گرمی نیز دو میلیون و 250 هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر گرم طلای 18 عیار , 1 میلیون و 166 هزار و 500 تومان و هر مثقال طلا 5 میلیون و 52 هزار تومان فروخته شد.
در بازار یکشنبه نیز با وجود ثبات قیمت انس جهانی و با توجه به اینکه نرخ ارز با کاهش همراه شد، شاهد افت اندک قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم.
در این روز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید 11 میلیون و 880 هزار تومان، سکه طرح قدیم 11 میلیون و 500 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون و 100 هزار تومان‏، ربع سکه 3 میلیون و 600 هزار تومان، و سکه گرمی 2 میلیون و 250 هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا نیز 5 میلیون و 54 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 1 میلیون و 166 هزار و 700 تومان فروخته شد.
روز دوشنبه اما شاهد عقب نشینی قیمت سکه در بازار بودیم چرا که با ریزش نرخ انس و ارز، شاهد کاهش قیمت در بازار طلا و سکه هستیم. روز دوازدهم شهریور ماه قیمت سکه طرح جدید 11 میلیون و 850 هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم 11 میلیون و 500 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون و 100 هزار تومان.ربع سکه 3 میلیون و 600 هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و 250 هزار تومان بود. قیمت هر مثقال طلا نیز 5 میلیون و 28 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 161 هزار تومان فروخته شد.
آخرین روز کاری هفته نیز یعنی چهارشنبه 14 شهریور، باز هم شاهد رشد نرخ انس جهانی و بالا رفتن تقاضا برای خرید طلا و سکه بودیم که باعث افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد. در این روز قیمت انس جهانی 1749 دلار قیمت‌گذاری شده بود.
قیمت سکه طرح جدید 11 میلیون و 900 هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم 11 میلیون و 500 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون و 80 هزار تومان، ربع سکه 3 میلیون و 600 هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و 250 هزار تومان فروخته شد.
همچنین هر مثقال طلا 5 میلیون و 25 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز یک میلیون و 160 هزار تومان به فروش رسید.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سکه طرح قدیم 11 میلیون و 500 هزار تومان ربع سکه 3 میلیون و 600 هزار تومان سکه طرح جدید 11 میلیون میلیون و 250 هزار تومان گرم طلای 18 عیار بازار طلا و سکه نیم سکه 6 میلیون تومان فروخته شد هزار تومان قیمت سکه طرح مثقال طلا سکه گرمی انس جهانی 5 میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۲۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد