Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه رئیس جمهور قزاقستان در امور افغانستان اعلام کرد که طالبان تهدیدی برای کشورهای آسیای مرکزی نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «تالگات کالیوف» نماینده ویژه رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که طالبان تهدیدی برای کشورهای آسیای مرکزی نیست و جامعه جهانی باید با آنها در افغانستان تعامل داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که این تعامل با طالبان باید با توجه به شرایط و بدون در نظرداشت ایدئولوژی و دیدگاه سیاسی طالبان باشد.

نماینده ویژه قزاقستان در گفت‌وگو با رسانه «اوراکتیو» اظهارداشت که به نفع کشورهای آسیای مرکزی و اروپا است که بر اساس شرایط با طالبان تعامل ایجاد کنند.

کالیو خاطرنشان کرد که پس از خروج نیروهای خارجی و کنترل کامل طالبان بر افغانستان، قزاقستان رویدادهای این کشور را از نزدیک رصد می‌کند.

وی با بیان اینکه سرعت رویدادها در افغانستان بسیاری را شگفت زده کرد اما در حال حاضر قزاقستان احساس می‌کند که تهدید جدی بدلیل تغییر قدرت در افغانستان برای کشورهای منطقه و آسیای مرکزی وجود ندارد.

نماینده ویژه قزاقستان تصریح کرد که طالبان نشان داده است که هیچ برنامه توسعه طلبانه‌ای در منطقه ندارد.

پاکستان: از طالبان می‌خواهیم از خاک افغانستان علیه ما استفاده نشودطالبان: اجازه تهدید از خاک افغانستان علیه ایران را نمی‌دهیمفرولوف: پایگاه روسیه در تاجیکستان آماده مقابله با تهدیدات از خاک افغانستان است

کالیوف درباره روند صلح افغانستان بدون دخالت عوامل خارجی نیز گفت که این روند به خود به خود افغان ها واگذار شده است و با توجه به سال‌ها تجربه، همه به این باور رسیده‌اند که هیچ گزینه‌ای بهتر از تصمیم گیری خود افغان‌ها درباره صلح کشورشان وجود ندارد.

وی همچنین اظهارداشت که باید منتظر بود تا اقدام‌ها و بیانیه‌های اولیه طالبان و سیاست خارجی آنها چگونه خواهد شد. به رسمیت شناختن آنها نیز به اقداماتشان بستگی دارد.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار قزاقستان طالبان اخبار افغانستان اخبار قزاقستان طالبان اخبار افغانستان نماینده ویژه آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل