Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@17:51:58 GMT

نظارت بر بازار لوازم خانگی چگونه انجام می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۳۲۷۹

نظارت بر بازار لوازم خانگی چگونه انجام می‌شود؟

قاچاق به عنوان سدی مقابل تولیدکنندگان عمل می کند و تهدیدی برای بازار محصولات ایرانی به حساب می‌آید. در چند سال اخیر بعد از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و خروج برخی از برند‌های خارجی از بازار لوازم خانگی و قیمت‌های عجیب و غریب باعث شده تا بسیاری از خریدار‌ان به برند‌های ایرانی رو بیاورند و مرتبا این سوال برایشان پیش بیاد که بهترین مارک لوازم خانگی ایرانی چه برندی است؟ در جواب این سوال باید بگوییم بهترین برند‌های ایرانی بر اساس کیفیت و تجربه مصرف کنندگان شامل اسنوا، امرسان، پاکشوما، پارس خزر و ایکس ویژن می‌شود که در ادامه سعی خواهیم کرد نگاهی کوتاه به این برند‌ها و محصولات آن‌ها داشته باشیم، البته امروزه برند‌های جدید و نوظهوری وارد این عرصه شده اند که با داشتن محصولاتی باکیفیت و مدل‌هایی متنوع رشد بسیار قابل توجهی داشته اند و توانسته اند سهم بزرگی از بازار را تصاحب کنند برند‌هایی همچون جی پلاس و سام که ممکن است در آینده‌ای نزدیک تمام معادلات را برهم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهترین برند‌های لوازم خانگی ایرانی که بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند و دارای بیشترین محبوبیت در میان خریداران هستند، اما امروزه بر اساس شرایط و باز شدن زمینه برای برند‌های ایرانی برند‌هایی وارد بازار شده است که به سرعت در حال رشد هستند و ممکن است با تغییر وضعیت جای برند‌ها گفته شده رو بگیرند برند‌هایی مانند جی پلاس، سام الکتریک، نانیوا، تولیپس ازجمله برند‌هایی می‌باشند که به سرعت در حال رشد و گرفتن سهم بیشتری از بازار هستند.

هرچند صنعت لوازم خانگی ایران به گفته کارشناسان طی سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته، اما هنوز هم قاچاق محصولات خارجی به کشور تهدیدی برای ادامه روند رو به رشد این صنعت محسوب می‌شود. قاچاقی که به گفته فعالان صنعت و بازار لوازم خانگی، گردش مالی آن سالانه تا ۶ میلیارد دلار نیز می‌رسد.

اهمیت مبارزه جدی با قاچاق لوازم خانگی

عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در این مورد نامه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی خارجی را فرصتی ارزشمند برای تولیدکنندگان دانست و گفت: در این راستا تولیدکنندگان نیز وظایفی همچون ارتقای تحقیق و توسعه، بهبود کیفیت و فناوری، تعدیل و کاهش هزینه‌ها، منطقی کردن قیمت‌ها، تامین مستمر کالا در بازار، همکاری گسترده با شرکت‌ها و مراکز دانش‌بنیان، مراکز نوآوری و دانشگاه‌ها و تعمیق ساخت داخل محصولات را بر عهده دارند.

وی افزود: اگر واحد‌های تولیدکننده بخواهند حداکثر استفاده را از این حمایت ببرند و به نفع خود و کشور عمل کنند، باید به این موارد عمق ببخشند.

هاشمی تصریح کرد: تقویت صنعت لوازم خانگی نیازمند نظارت مستمر حاکمیت است، به طوری که محدودیت برای واردات اعمال شده و مواد اولیه داخلی و وارداتی به طور پایدار تامین شود.

وی ادامه داد: مبارزه جدی با قاچاق لوازم‌خانگی به داخل کشور که موجب آسیب‌های جدی به پیکره تولید شده باید در دستور کار باشد که در غیر این صورت می‌تواند به مستمسکی برای قاچاقچیان به منظور توسعه شبکه‌هایشان تبدیل شود.

وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر سقف واردات لوازم‌خانگی از طریق ته‌لنجی، پیله‌وری، مرزنشینی و همچنین در بخشی از مناطق آزاد رعایت نمی‌شود، ابراز امیدواری‌کرد در دولت سیزدهم مجوز‌های مربوطه شفاف‌سازی و سقف واردات از این شیوه‌ها تجدیدنظر شود تا آب به آسیاب قاچاقچیان ریخته نشود.   قاچاق کالا به خصوص در زمینه لوازم خانگی را یکی از زیان‌بارترین عوامل در ایجاد مشکلات برای واحد‌های تولیدی داخل است و حجم بالایی از لوازم خانگی و حتی بسیاری از کالا‌های دیگر به صورت قاچاق و به شیوه ته لنجی وارد کشور می‌شود و سپس توسط شوتی‌ها (خودرو‌های مورد استفاده قاچاقچیان) به صورت خرد به مرکز کشور منتقل می‌شود.

به گفته کارشناسان، راه حل رفع این معضل تداوم طرح شناسه دار کردن کالا‌های موجود در بازار از سوی دولت است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قاچاق کالا لوازم برقی بازار تولید داخلی لوازم خانگی برند هایی برند ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد

حجت الاسلام نوروزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی بین نیاز‌مندان شهرستان بجنورد توزیع شد؛  این اقدام ارزشمند که به دست بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج بجنورد، خیرین و بنیاد احسان انجام شد، نمونه‌ای از التزام به اسلام عملی است و بسیار اثر بخش خواهد بود.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به موضوع مهم خدمت رسانی در حکومت اسلامی به آحاد مردم بیان داشت: دشمنان سعی دارند تا همواره شیرینی این اقدامات و خدمات شایسته را به کام مردم تلخ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه