Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:22:06 GMT

مشکل آب شرب روستاهای زلزله‌زده کوهرنگ برطرف شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۳۴۲۰

مشکل آب شرب روستاهای زلزله‌زده کوهرنگ برطرف شد

سهراب بهرامی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد خسارت‌هایی به تاسیسات آبرسانی شهرستان کوهرنگ وارد کرد اما با تلاش گروههای اعزامی مشکل انتقال آب روستاها به صورت موقتی برطرف شده است.

وی ادامه داد: مشکل آب شرب روستای مورز که به طور کامل قطع شده بود و طی روزهای اخیر با تانکر آبرسانی سیار می‌شد نیز برطرف و انتقال آب این روستا برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرانی از تداوم ارزیابی‌ها برای برای برآورد خسارت‌های وارده بر تاسیسات آبرسانی شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: خسارت‌ها تا حد زیادی برآورد شده است و به زودی اعلام می‌شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به بخشی از خسارت‌های وارده زلزله در شهرستان کوهرنگ، خاطر نشان کرد: در پی زلزله تاسیسات مجتمع دشت‌زرین و ایستگاه‌های پمپاژ نصیرآباد، صالح‌آباد و تعدادی دیگر از روستاها با مشکل مواجه شده و دیوار برخی از ساختمان‌های اداری و ایستگاه‌های کلرزنی ترک برداشت.

بهرامی افزود: تخریب خط انتقال مجتمع آبرسانی بازفت بر اثر ریزش کوه، افت سطح آب در چشمه دزداران، خسارت به مخزن روستای سرآقاسید و تخریب ایستگاه‌های پمپاژ سیلگاه و غلام‌آباد از دیگر آسیب‌های وارد شده به تاسیسات آبرسانی شهرستان کوهرنگ است.

وی گفت: پنج گروه از شرکت آب و فاضلاب استان مسوول رفع عیب و ارزیابی خسارت‌ها در شهرستان کوهرنگ فعال است.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیک‌ترین مراکز استان‌ها به محل وقوع این زلزله، شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.

این زلزله اگرچه خسارت جانی در پی نداشت اما خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی، تاسیسات زیرساختی و فنی شهرستان وارد کرده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها کوهرنگ چهارمحال وبختیاری زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهرنگ چهارمحال وبختیاری زلزله کوهرنگ چهارمحال وبختیاری زلزله چهارمحال و بختیاری شهرستان کوهرنگ خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ روستای دره دول با ۳۰ خانوار سال هاست که با وجود سرچشمه های زیاد اما بدلیل کوهستانی بودن و عدم دسترسی به این چشمه ها مشکل آب آشامیدنی داشتند.

بمنظور رفع این مشکل اداره آب و فاضلاب با همکاری فرمانداری و بسیج سازندگی یک مخزن آب ۵۰ مترمکعبی ساخته و ۴ کیلومتر لوله‌ گذاری از سرچشمه آب سرده این روستا واقع در دل کوهای مجاور این روستا تا مخزن جدید را در دستور کار قرار دادند. 

کار انتقال و نصب لوله ها بصورت جهادی  از یک مسير کوهستانی و بسیار سخت و خطرناک توسط بخشداری و دهیاری ،کارکنان آب و فاضلاب بخش ماژین و همچنین نیروهای مردمی روستا پس از ساعت ها و روزها تلاش طاقت‌فرسا صورت پذیرفت و مردم روستا پس از سال ها از نعمت آب آشامیدنی سالم و به میزان کافی برخوردار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود