Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@02:42:16 GMT

توجه دولت به مهار گرانی در کوتاه مدت

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۳۴۸۲

توجه دولت به مهار گرانی در کوتاه مدت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان از دولتمردان خواست با توجه به افزایش قیمت کالا‌های اساسی، برای مهار گرانی برنامه کوتاه مدت ارائه دهند.

 او در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان اظهار داشت: دولت برنامه ریزی خوبی برای کاهش قیمت کالا‌ها در بلند مدت دارد که رسیدن به این هدف کمی زمانبر است بنابراین می‌طلبد نسبت به مهار و تنظیم قیمت برخی از اقلام اساسی و مورد نیاز مردم از جمله برنج، مرغ و تخم مرغ اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: پایین آوردن قیمت برخی از نیاز‌های مردم از جمله مسکن، زمین، رفع مشکل بدهی‌های دولت و سامان دادن به صادرات و واردات نیازمند گذشت زمان بوده هر چند در فضای مجازی برخی اقدام به طرح مطالب نادرست در این باره می‌کنند.

طرح‌های توسعه با پیوست فرهنگی اجرا شود

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: بسیاری از طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای کشور بدون پشتوانه و مطالعات فرهنگی صورت می‌گیرد یعنی پیوست فرهنگی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: این در حالیست که رهبری فرزانه انقلاب بار‌ها در این باره تذکر دادند و از چند سال پیش موضوع مهندسی فرهنگی را طرح کردند.

او بیان کرد: برای نمونه بیشتر ساختمان‌های اداری شهر همدان در مناطق بالای شهر و مناطق خاص ایجاد شده که سبب بروز ترافیک، توسعه نامتوازن شهری، ترغیب سکونت کارمندان در بالای شهر و شکاف طبقاتی شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: این نوع ساخت و ساز ادارات موید بی توجهی به پیوست فرهنگی در اجرای طرح‌های توسعه بوده که نتیجه آن آسیب‌های فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: به گفته یکی از مسئولان بسیاری از قنات‌های شهر همدان به علت ساخت و ساز‌های غیراصولی از بین رفته است همچنین اجرای برخی از طرح‌ها سبب افزایش ترافیک شده است.

امام جمعه شهر همدان اضافه کرد: مسئولان اقدام به اجرای طرح‌های توسعه‌ای بدون پیوست فرهنگی کرده و پس از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌گویند پس حوزه علمیه کجاست در حالیکه از ابتدا باید با مهندسی فرهنگی از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

او  اظهار داشت: دولت وعده ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال را داده است که تصویب، ابلاغ و جانمایی زمین برای ساخت این واحد‌ها زمانبر است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: با این وجود از دولتمردان انتظار می‌رود در ساخت مسکن نگاه فرهنگی داشته باشد همچنین در صورت نیاز شهر‌های جدید با الگوی ایرانی – اسلامی با نگاه به معماری سنتی و اسلامی طراحی کنند.

ایجاد دهه‌های جدید عزاداری بدعت دینی است

خطیب جمعه همدان تاکید کرد: ایجاد دهه‌های جدید با عناوین «محسنیه»، «زینبیه» و «صادقیه» سبب تبدیل این دهه‌ها به پدیده‌های اجتماعی می‌شود.

او  اضافه کرد: باید در زمینه عزاداری‌ها بسیار دقت کرد تا زمینه ساز هتک حرمت به ائمه اطهار (ع) نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه این قبیل کار‌ها با سیره اهل بیت همخوانی ندارد گفت: ایجاد دهه‌های جدید بر خلاف مرجعیت دینی است بنابراین تنها باید به روز‌های شهادت امامان و ماه‌های محرم و صفر توجه داشت و عزاداری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در ادامه خواستار مشارکت مردم در طرح واکسیناسیون شد و اظهار داشت: وقتی جمع زیادی از متخصصان تاکید بر ضرورت تزریق واکسن کرونا دارند با وجود برخی نقد‌ها و مخالفت‌ها با این موضوع، نظر عقلا مقدم بر ایده جمع محدود افراد است.

او  همچنین به بیان مراتب شکر گزاری پرداخت و گفت: بالاترین شکر نسبت به پروردگار، ایمان به خدا با تصدیق و باور آموزه‌های قرآنی به ویژه وجود حساب و کتاب و قیامت است.

امام جمعه شهر همدان دومین مرتبه شکرگزاری را شناسایی و اعتراف به ایمان به ولایت حضرت علی (ع) و فرزندان او و محبت، تبعیت و پیروی از این خاندان دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: هیچ شکرگزاری در نزد خداوند شایسته‌تر و برتر از خدمت به خلق خدا، رفع گرفتاری و مشکلات اقتصادی شهروندان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی بیان کرد: برخی از افراد به علت ۱۰ تا ۲۰ میلیون بدهی زندانی شدند که اقوام این افراد به عنوان دوستداران امام رضا (ع) به تبعیت از این امام همام باید نسبت به گره گشایی از مشکلات زندانیان اقدام کنند.

او تاکید کرد: بودجه‌ای در شهر و کشور برای فعالیت قرآنی پیش بینی نشده است در حالیکه وظیفه جامعه دینی و نظام جمهوری اسلامی ترویج معارف قرآنی است.

خطیب جمعه همدان افزود: با وجود تدوین سند قرآنی برای توسعه این قبیل فعالیت‌ها اعتباری نیست که انتظار می‌رود نمایندگان مردم در خانه ملت نسبت به اختصاص اعتبار و تصویب ان در خانه ملت و سایر نهاد‌های استانی نسبت به کمک به این موضوع تلاش و همکاری کنند.

در محوطه حسینیه امام خمینی (ره) مرکزی برای واکسیناسیون افراد واجد شرایط علیه ویروس کرونا دایر شده است.

به توجه به فرا رسیدن روز جهانی استاندارد امام جمعه همدان در محل میز خدمت اداره کل استاندارد در محوطه حسینه امام خمینی (ره) حضور یافت.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون مهار گرانی نماینده ولی فقیه ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان حجت الاسلام پیوست فرهنگی دهه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد افرادی که در حال طی کردن دوره درمان سرطان، در تنهایی هستند، در مقایسه با افرادی که با همنشینی همراه هستند، احتمال مرگ بیشتری دارند.
Jingxuan Zhao ، محقق و دانشمند ارشد در تحقیقات خدمات بهداشتی در انجمن سرطان آمریکا  گفت: «تنهایی و احساس منزوی شدن نگرانی رایجی در میان بازماندگان سرطان است».

به گزارش ایتنا، ژائو توضیح داد که تشخیص و درمان سرطان افراد را منزوی می‌کند و روابط اجتماعی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. ژائو گفت: «بیش از 18 میلیون بازمانده سرطان در ایالات متحده وجود دارد و انتظار می‌رود این تعداد تا سال 2030 به 22 میلیون نفر افزایش یابد. اکنون باید به این موضوع حیاتی بپردازیم.»

برای این مطالعه، محققان بیش از 3400 بازمانده سرطان 50 ساله و بالاتر را که به یک مطالعه با بودجه فدرال در مورد بازنشستگی و سلامت بین سال‌های 2008 تا 2018 پاسخ مثبت دادند، ارزیابی کردند. حدود 28 درصد از بازماندگان احساس تنهایی شدید و 24 درصد دیگر احساس تنهایی متوسط را گزارش کردند. محققان دریافتند افرادی که بالاترین سطح تنهایی را گزارش می‌کنند، 67 درصد بیشتر از افرادی که کمتر تنها هستند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این مطالعه در 25 آوریل در مجله شبکه ملی جامع سرطان منتشر شد. ژائو در یک نشریه خبری گفت: «آنچه لازم است، اجرای برنامه‌هایی برای غربالگری تنهایی در میان بازماندگان سرطان و ارائه حمایت اجتماعی از افراد نیازمند است. این اقدامات می‌تواند مداخلاتی مانند مشاوره سلامت روان، حمایت جامعه، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی و ادغام این برنامه‌ها در درمان سرطان باشد.»

این مطالعه جدید یک سال پس از توصیه جراح عمومی، دکتر ویوک مورتی، درباره "اپیدمی تنهایی و انزوا" که به یک بحران بهداشت عمومی کم‌توجه تبدیل شده است، انجام شد. مورتی در یک انتشار خبری گفت: « روابط ما منبعی برای درمان و بهزیستی است که پنهان می‌شود، روابطی که می‌تواند به ما کمک کند زندگی سالم‌تر، کامل‌تر و سازنده‌تری داشته باشیم. با توجه به پیامدهای سلامتی قابل توجه تنهایی و انزوا، ما باید ایجاد ارتباط اجتماعی را به همان شیوه‌ای که دیگر مسائل مهم بهداشت عمومی مانند تنباکو، چاقی و اختلالات مصرف مواد را در اولویت قرار داده‌ایم، در اولویت قرار دهیم.» 

دیگر خبرها

  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم