Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه ششمین سفر استانی خود، با حضور در نیروگاه اتمی بوشهر از طرح‌های توسعه‌ای این نیروگاه بازدید کرد.

نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان اولین تجربه استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای هزار مگاواتی در کشور، هم اکنون به دست نیرو‌های متخصص ایرانی بهره‌برداری می‌شود و تا اوایل تیر بیش از ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده و به شبکه برق تحویل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیروگاه از مهر سال ۱۳۹۲ وارد مرحله بهره‌برداری تجاری شده است.

نیروگاه اتمی بوشهر با تولید سالانه حدود ۷ میلیارد کیلووات ساعت برق، در مصرف معادل حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت خام در سال صرفه‌جویی می‌کند.

ساخت واحد‌های دوم و سوم نیروگاه نیز، با قدرت الکتریکی هر کدام ۱۰۵۷ مگاوات در حال اجرا است.

قرارداد ساخت این واحدها آبان ۱۳۹۳ میان شرکت مادرتخصصی «تولید و توسعه انرژی اتمی ایران» و شرکت روسی «اتم استروی اکسپورت» بسته شد.

کلنگ ساخت این دو واحد ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ به زمین زده شد و عملیات اجرایی آن ۸ دی ۱۳۹۵ آغاز و عملیات خاکبرداری آن هم اسفند همان سال آغاز شد.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت امروز جمعه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور رئیسی نیروگاه اتمی بوشهر نیروگاه اتمی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 وقتی ۲ شرکت ایتالیایی در سال ۲۰۱۰ از جزئیات پروژه اومااویا مطلع شدند، از ساخت آن انصراف دادند، اما این پروژه توسط مهندسان ایرانی ساخته و صبح امروز در سریلانکا افتتاح شد. تونل عمودیِ پروژۀ اومااویا به عمق ۶۱۸ متر معادل ۱.۵ برابر ارتفاع برج میلاد در عمق زمین حفر شده است. این تونل در سال ۲۰۲۰ یکی از ۴ پروژه منتخب جهان شد. تصاویر احداث این پروژه پیچیده را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • لحظات پرواز یازده ساعته بمب افکن‌های اتمی روس در مرز آمریکا
  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند