Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفته‌ ملی کودک، دبیرخانه‌ همایش سالانه‌ی سلامت روان و رسانه چند نشست و سخنرانی آنلاین را در محیط مجازی برگزار می‌کند که «۵۱ هزار سوگ کودکانه؛ همه‌گیری کرونا و چالش‌های روان‌شناختی کودکان» در روز یکشنبه 18 مهر آغازگر این نشست‌هاست.

به گزارش روابط عمومی کرسی ارتباطات در علم و فن‌آوری یونسکو  به مناسبت همزمانی هفته‌ ملی کودک (16 تا 22 مهر) و هفته‌ سلامت روان (۲۴- ۱۸ مهر) دبیرخانه‌ همایش سالانه‌ سلامت روان و رسانه با همکاری انحمن علمی روان‌پزشکان ایران مجموعه‌نشست‌هایی را با موضوع سلامت روان و کودکان برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این خبر، نخستین برنامه از این سلسله‌گفت ‌و ‌گوهای زنده (لایو اینستاگرامی) به موضوع «همه‌گیری کرونا و چالش‌های روان‌شناختی کودکان در این دوران» اختصاص دارد. این گفت‌ و‌گو با حضور دکتر شکوفه موسوی، روانپزشک اطفال و دکتر عاطفه کمالو، روان‌پزشک در ساعت ۲۰ یک‌شنبه ۱۸ مهر از طریق صفحه‌ی اینستاگرام همایش سلامت روان و رسانه برگزار می‌شود.

باتوجه به طولانی شدن دوران پراسترس همه‌گیری و اثراتی که این دوران و چنین استرس‌هایی بر سلامت روان ما به‌ویژه کودکان دارد، شناخت چالش‌های روان‌شناختی این گروه سنی بسیار مهم است.

از سوی دیگر طبق آمار رسمی، بیش از ۵۱ هزار کودک در ایران و بر اثر کرونا والدین خود را از دست داده‌اند. آمار و اعدادی که آثار ضربه‌های روانی وارد شده به کودکان در این دوران و ضرورت توجه‌ ما به سلامت روان آن‌ها را بیش از پیش نشان می‌دهد.

این همایش در هفته‌ ملی کودک نشست‌های دیگری را نیز با موضوع محوری روان‌شناسی کودک و همچنین کودک و رسانه برگزار می‌کند که اخبار آن در روزهای آتی اطلاع‌رسانی می‌شود. ورود عموم خانواده‌ها، دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان دنیای کودکان و...  در این نشست‌ها آزاد است.

امسال هفته‌ ملی کودک از 16 تا 22 مهر در سراسر کشور در قالب برنامه‌های اینترنتی و مجازی و همچنین جنگ‌های حضوری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه، می‌توانند به آدرس ‏ https://instagram.com/mental_health_media_unesco

 مراجعه کنند.

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سلامت روان ملی کودک همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، خانم لووا-بلووا، دادآور حقوق کودکان روسیه این موضوع را امروز چهارشنبه، ۲۴ آوریل اعلام کرد.

مذاکرات در شهر دوحه انجام شد و توافق شد که ۲۹ کودک به اوکراین و ۱۹ کودک به روسیه نقل مکان کنند.

کد خبر 847034 برچسب‌ها قطر کودکان خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • راهپیمایی جمعی از کودکان و مادران قمی در هفته سلامت و زمین پاک