Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام جزئیاتی از مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، پیام معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی نیز منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، متن پیام محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی به شرح زیر است:

«خداوند عالم را شاکر و سپاس‌گزارم که سی ‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شرایطی فعالیت خود را آغاز می‌کند که به برکت فرهنگ گهربار اسلامی از یک سو شاهد رشد و تعالی فیلمسازان نوجوی این عرصه و از سوی دیگر، ارتقای مخاطبان آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ نوجوان سلحشور ایذه‌ای، علی لندی، که نجیبانه و شجاعانه، هم‌سو با دیگر ایثارگران این سرزمین، برگ زرین نوینی از کرامات انسانی را به نام خود، در تاریخ از خودگذشتگی این کشور به ودیعه گذاشت، به استقبال این رویداد فرهنگی می‌رویم.

مراتب قدرشناسی خویش را از هنرمندانی که در سایه‌ تحریم‌های ظالمانه‌ نظام سلطه‌ جهانی، همچنان با خلق آثار پر از مهر و صفا، نهال شوق و امید را در سینه‌ کودکان و نوجوانان می‌نشانند و صدای رسای مظلومیت مردم بزرگ ایران را به گوش همگان می‌رسانند، ابراز می‌کنم. فیلمسازان متعهد ایران اسلامی، علیرغم تمام تنگناهای معیشتی، حسب وظیفه، قطعاً دین خود را با کمترین چشمداشت و انتظار، طی این سال‌ها، اَدا کرده، بر غنای این حوزه بسیار افزوده‌اند.

در گام دوم انقلاب اسلامی ایران، امیدواریم تجربه سینماگران کودک‌ونوجوان، هم‌چون گذشته که با افتخارات ارزشمندی در داخل و خارج از کشور همراه بوده است و سهم بزرگی در معرفی سینمای ایران به دنیا داشته است، نقشه‌راهی مناسب برای فردای این سینما باشد.

در پایان امیدوارم ذیل تعامل با هنرآفرینان سینمایی، در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد شکوفایی بیش از پیش سینمای عدالت‌محور، انسان‌ساز و متعالی کودکان و نوجوانان باشیم.»

****

براساس این گزارش کارگردان مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، برنامه‌های این آئین را تشریح کرد. این مراسم به صورت زنده از شبکه اصفهان و پلتفرم “تیوا” و صفحات رسمی جشنواره در آپارات و اینستاگرام پخش می‌شود.

سعید نصر، کارگردان مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره اظهار کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره کودک، از ساعت ۱٨:۱۵ امروز جمعه ۱۶ مهر  به مدت ۱۳۰ دقیقه با اجرای محمد سلوکی آغاز می‌شود. این مراسم میزبان گروه جناب خان نیز خواهد بود.

کارگردان این مراسم با اشاره به حضور گروه‌های هنرمندی که در زمینه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند، افزود: متناسب با شعار امسال جشنواره که “سینما سرزمین خیال” است گروه‌های کودک و نوجوان در بازه زمانی ۱۰ دقیقه‌ای قطعه‌ای ترکیبی از هنرهای نمایشی، موسیقی و نمایش عروسکی را رونمایی و اجرا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دعوت از نوازندگان موسیقی کودکان و نوجوان برای بخشی از مراسم افتتاحیه در دستور کار است، تصریح کرد: تفاوت این بخش از برنامه با سال‌های گذشته استفاده از قطعات مشهور موسیقی، به رهبری ارکستر احسان عباسی به صورت اجرای ترکیبی است. همچنین برگزاری ارکستر از نظر متحدالشکل بودن و مدل لباس، متفاوت است.

او به دو بخش آئینی و ارزشی تعریف‌شده در مراسم افتتاحیه این دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این بخش‌ها مرتبط با کرونا است که با رویکردی بین‌المللی ارائه می‌شود. آیتم دیگر این بخش در قالب هنری و با تعامل مخاطبان داخل سالن است که با موضوع “پروانه‌ها از شعله‌ها پروا ندارند” برگزار می‌شود. برای یادبود و پاسداشت شهید علی لندی قهرمان نوجوان فداکار ایذه‌ای در سال جاری، تمثال‌هایی از چهره و قهرمانی وی در سالن افتتاحیه به اشکال مختلف به نمایش درمی‌آید.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم کودک و نوجوان جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان مراسم افتتاحیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

ایسنا/خوزستان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور هشت گروه نمایشی شرکت کننده در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در حالی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که در آن پنج گروه نمایشی کانونی و سه گروه نمایشی آزاد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این نمایش‌های شرکت کننده در ۲ بخش عروسکی، صحنه‌ای و زنده عروسکی در نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در استان خوزستان با شعار «این صحنه خانه‌ ماست» به رقابت می‌پردازند.

محورهای موضوعی این جشنواره شامل توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و موضوعات آزاد هستند.

این جشنواره روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش مرکز شماره یک کانون پرورش فکری اهواز به نشانی امانیه، پیچ استادیوم، پارک حجاب آغاز می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان