Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@04:16:48 GMT

زمان اهدای خون بعد از تزریق واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۳۹۹۵

زمان اهدای خون بعد از تزریق واکسن کرونا

به گزارش جام جم آنلاین، بشیر حاجی بیگی در گفتگو با مهر گفت: کشورهای مختلف گایدلاین‌های متفاوتی را در ارتباط با مدت زمان معافیت از اهدای خون و فرآورده‌های خونی پس از تزریق واکسن کرونا دنبال می‌کنند که عمدتاً مدت زمان این معافیت وابسته به پلتفرم واکسن تزریقی است.

وی افزود: کشور نیوزیلند برای واکسن‌های فایزر، جانسون اند جانسون و آسترازنکا معافیت در نظر نگرفته اما برای برخی دیگر از واکسن‌ها از جمله سینوفارم، سینوواک، نواکس، مدرنا و…، توصیه به فاصله ۲۸ روزه مابین آخرین تزریق واکسن کرونا و اهدای خون دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی بیگی ادامه داد: بریتانیا ممنوعیت ۲۸ روزه برای دریافت‌کنندگان واکسن بر پایه پلتفرم ویروس‌ های زنده ضعیف شده و ۷ روزه برای دریافت‌کنندگان سایر انواع واکسن‌ها جهت اهدای خون و فرآورده‌های خونی پس از تزریق در نظر گرفته است.

وی افزود: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDa) وقفه‌ای ۱۴ روزه را تنها برای افرادی که واکسن بر پایه ویروس زنده ضعیف شده دریافت کردند، توصیه می‌کند. در صورت دریافت انواع دیگر واکسن‌ها توسط فرد، نیازی به معافیت از اهدای خون نیست. صلیب سرخ نیز در این زمینه از پیشنهاد سازمان غذا و داروی آمریکا پیروی می‌کند.

حاجی بیگی تاکید کرد: به صورت کلی پیشنهاد می‌شود اهدای خون پس از تزریق واکسن بر پایه ویروس زنده ضعیف شده (در حال حاضر هیچ واکسن کووید ۱۹ شناخته شده‌ای از این پلتفرم استفاده نمی‌کند) حداقل ۱۴ روز و پس از تزریق با سایر واکسن‌ها یک هفته به تعویق افتد تا عوارض جانبی تزریق واکسن به خوبی رفع شده و با عوارض پس از اهدای خون اشتباه گرفته نشود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اهدای خون واکسن کرونا واکسن کووید ۱۹ تزریق واکسن پس از تزریق اهدای خون واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا

مشاور معاونت مسکن و ساختمان گفت: از ۲۵ اردیبهشت امسال صرفا مشاوران املاک دارای مجوز امکان استفاده از سامانه خودنویس را دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی ساسانی اظهار کرد: با هدف ساماندهی مشاوران املاک و اجرا قانون از 25 اردیبهشت امسال فقط مشاوران املاک دارای شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزها امکان ثبت قرارداد در سامانه خودنویس را خواهند داشت.

وی افزود: سامانه خودنویس به‌صورت برخط با درگاه ملی مجوزها در ارتباط است و اعتبار جواز کسب مشاوران املاک با هر بار ورود به سامانه خودنویس بررسی می‌شود. بر این اساس فقط مشاوران املاک دارای جواز کسب فعال امکان استفاده از خودنویس را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: از خردادماه خرید و فروش واحدهای مسکونی نیز در سامانه خودنویس امکان ثبت خواهند یافت.

به گزارش تسنیم، در حالی وزارت راه و شهرسازی از عدم امکان استفاده مشاوران املاک بدون مجوز از سامانه خودنویس خبر داده که فعالان این بخش مدعی هستند به‌دلیل مشکلات فنی، سامانه مذکور اکثرا برای ثبت قراردادهای اجاره در دسترس نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور