Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن خرده فروشان بنزین انگلیس امروز (جمعه) اعلام کرد که ۱۲ درصد از پمپ‌بنزین‌ها در پایتخت و مناطق جنوب شرق کشور همچنان بدون سوخت هستند. به گفته این نهاد انگلیسی، تراکم جمعیت در این مناطق، کار جبران کمبود سوخت را سخت‌تر از سایر مناطق و حد انتظار کرده است.

کمبود راننده برای جابه‌جایی تانکرهای سوخت در انگلیس و هجوم مردم به پمپ بنزین‌ها طی دو هفته گذشته باعث تمام شدن ذخایر بسیاری از پمپ‌بنزین‌ها و بروز بحران سوخت در این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برایان مدرسون رئیس انجمن خرده فروشان بنزین انگلیس اظهار داشت: روند بهبودی با سرعت مطلوبی پیش نمی روند. ۱۵ روز از آغاز بحران گذشته است. باید در این زمینه تحقیقات مستقلی صورت گیرد تا رانندگان از بروز چنین بحران‌هایی در آینده در امان باشند.

او همچنین از هرج و مرج در سوخت رسانی به پمپ‌بنزین‌ها گفت و افزود که در یک مورد تانکر سوخت زمانی به پمپ‌بنزین رسید که مخزن آن پر شده بود. مدرسون بر همین اساس نتیجه‌گیری کرد که  سیاست دولت در زمینه لغو قانون رقابت بین شرکت های خصوصی نفتی شکست خورده است.

دولت انگلیس دو هفته پیش تصمیم گرفت تا برای کنترل بحران به‌وجود آمده،  قانون سال ۱۹۹۸ را در خصوص رقابت بین شرکت های خصوصی فعال در حوزه انرژی را لغو کند تا به این ترتیب پمپ بنزین‌هایی که ذخایر سوختشان تمام شده، بسرعت شناسایی و مراحل سوخت‌رسانی انجام شود.

«کواسی کوارتنگ» وزیر بازرگانی انگلیس پس از دیدار اضطراری با مدیران شرکت های فعال در حوزه انرژی اظهار داشت که با لغو قانون سال ۱۹۹۸ مناطقی که در سراسر کشور دچار کمبود سوخت هستند با اشتراک داده‌های مهم شناسایی و هدف‌گذاری می‌شوند. اما با گذشت دو هفته از اجرای طرح، شواهد نشان می‌دهد که اثر بخشی چندانی در حل بحران نداشته است.

رئیس انجمن خرده فروشان بنزین انگلیس می‌گوید که دولت باید قانون رقابت شرکت‌های نفتی را احیا کند تا مخازن پمپ‌بنزین‌ها طبق اصول و قواعد بازار تکمیل شوند. وی بر همین اساس عنوان کرد که صرف نظر از حسن نیت دولت، این وضعیت نشان داد که مقامات نه توانایی و نه ظرفیت مهار چنین بحرانی را ندارند.

گزارش‌ها حاکیست که پیش از بروز بحران اخیر هم مخازن بسیاری از جایگاه های سوخت زیر حد عادی بوده است. بر اساس آمار وزارت بازرگانی، انرژی، صنعت و نوآوری، میانگین ذخیره مخازن پمپ‌بنزین‌ها ۲۲ سپتامبر حدود ۳۳ درصد گزارش شده که از حد نرمال ۷ تا ۱۲ درصد کمتر بود. ۲۳ سپتامبر این میزان به ۳۲ درصد رسید و متعاقبا شرکت بریتیش پترولیوم گزارش داد فروش بنزین را سهمیه بندی خواهد کرد. از ۲۴ سپتامبر که ذخایر مخازن به ۲۰ درصد رسید صف‌های طولانی مقابل پمپ‌بنزین‌ها آغاز شد و این وضع همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها بنزین اعتراض انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنزین اعتراض انگلستان بنزین اعتراض انگلستان پمپ بنزین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود

جواد اوجی وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از هلدینگ‌های پتروشیمی‌ در توسعه میادین و سرمایه گازی مدنظر است  به طوری که حجم سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و با هدف تولید روزانه ۱۲۷ میلیون مترمکعب گاز است و با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی در این زمینه قرارداد امضا شد.

او ادامه داد: سال گذشته قراردادهای خوبی برای جمع‌آوری گازهای مشعل داشته‌ایم و همچنین برای تولید بنزین در پتروشیمی‌ها تفاهم نامه خوبی داشته ایم و بخشی از متانول کشور به سمت سوخت بنزین سوق داده می شود، امروز در بسیاری از کشورها از متانول سوخت بنزین تولید می‌کنند که امروزه کشور ما هم به این دانش رسیده است.

وزیر نفت گفت: ناترازی بنزین می تواند از طریق متانول برطرف شود همچنین تولید ۳۵ میلیون متر مکعب گاز و ۵۰ هزار بشکه نفت در پالایشگاه‌های کشور از برنامه های وزارت نفت در سال ۱۴۰۳ است.

اوجی تصریح کرد: بیش از ۵۰ میلیون نفر در کشور در صنعت پتروشیمی دارای سهام هستند، در این دولت مردمی ما منتظر شرکت‌های خارجی نخواهیم ماند این در حالی است که بالاترین جذب سرمایه‌گذار خارجی در این دولت انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد