Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، شبکه‌های آبیاری نوین در نخیلات آبپخش توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سید جواد ساداتی نژاد بعد از ظهر جمعه در بازدید از پروژه شبکه‌های آبیاری تحت فشار نخیلات آبپخش اظهار داشت: آب یکی از مهمترین چالش‌ها در حوزه کشاورزی است که باید تلاش ویژه‌ای به منظور استفاده بهینه از آب کشاورزی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه و تقویت زیرساخت آبیاری نوین را بسیار مهم دانست و بیان کرد: طرح‌های اصلاح روش‌های آبیاری با هدف ارتقا کمی و کیفی محصول خرما انجام می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در راستای اصلاح روش آبیاری، فاز اول پروژه شبکه فرعی آبیاری تحت فشار نخیلات منطقه آبپخش شهرستان دشتستان با اعتبار بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی افزود: در این راستا پروژه شبکه فرعی آبیاری تحت فشار نخیلات اعتماد ۶۵ میلیارد تومان در سال جاری در منطقه آب‌پخش در حال اجرا است و فاز بعدی این پروژه با تأمین اعتبار در سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

ساداتی نژاد ادامه داد: گفت: زنجیره خرما به دلیل اشتغال زایی و ارزش افزوده، به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر مورد توجه دولت سیزدهم است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: برای اولین بار در بودجه سال ۱۴۰۰ ردیف اعتباری به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح نخیلات اختصاص یافته است که امیدواریم در سال آینده نیز ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در این بازدید گفت: پروژه شبکه فرعی آبیاری تحت فشار آب آب‌پخش در مساحت یک‌هزار و ۵۰ هکتار و برای ۱۵۷ هزار اصله نخل در حال اجرا است.

محمدتقی منوچهری ادامه داد: این پروژه به طول ۸۰ کیلومتر و در ۳۲ مزرعه اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی بوشهر آبیاری تحت فشار جهاد کشاورزی پروژه شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد

 مجتبی صارمی گفت: در این راستا سرویس اینترنت پرسرعت به حدود هفت هزار و ۵۰۰ مشترک این شهر بر این بستر ارائه می‌شود.

وی امکان توسعه شبکه همراه به نسل‌های بالاتر و ایجاد زیر ساخت لازم جهت اجرای پروژه‌های شهر هوشمند را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: حداکثر سرعت اینترنت پرسرعت ADSL ۱۶ مگابیت بر ثانیه بود که با این سرویس هم اکنون امکان ارائه اینترنت پرسرعت تا حداکثر یک هزار مگابیت بر ثانیه در شهر پلدختر وجود خواهد داشت.

مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار داشت: ۹۵ درصد پروژه شامل عملیات داکت گذاری و شوتینگ فیبر تاکنون به اتمام رسیده است و به زودی امکان واگذاری وجود خواهد داشت.

صارمی ادامه داد: دسترسی حدود ۳۰۰ هزار خانوار شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۳ به این بستر ارتباطی پر سرعت باید فراهم شود که عملیات اجرایی طرح در ۶ شهر شامل خرم آباد، دورود، ازنا، الیگودرز، الشتر و پلدختر آغاز شده و عملیات حفاری در دورود و پلدختر به اتمام رسیده است.

به گزارش ایرنا یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری است که در این راستا پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکار‌ها از سال گذشته برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش آغاز شد.

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها به منظور توسعه زیر ساخت‌ها و توازن در شبکه ثابت و همراه، با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی شهری با حداقل سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در حال انجام است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»