Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بهاءالله خسروی مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار با گرامیداشت روز دامپزشکی، گفت: در حال حاضر ۸۰ واحد مرغداری در شهرستان خوانسار فعالیت دارد که ۷۷ واحد پرورش مرغ گوشتی و دو واحد پرورش بوقلمون و یک واحد مرغ تخم‌گذار است.

وی با بیان اینکه ۷۷ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۲۰۰ هزار جوجه‌ریزی در ماه است، افزود: در شش ماهه نخست امسال دو هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید شده است که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است که کمبود نقدینگی و نهاده‌های خوراک طیور و کاهش جوجه‌ریزی از دلایل کاهش تولید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار افزود: مصرف روزانه مرغ شهرستان خوانسار ۲.۵ تن است و مازاد تولید به شهر‌های همجوار صادر می‌شود.

خسروی در رابطه با اقدامات شبکه دامپزشکی خوانسار، گفت: طرح پایش و مراقبت به منظور جلوگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تمام واحد‌های مرغداری شهرستان اجرا و ۳۰ نمونه‌گیری برای تشخیص به اداره کل دامپزشکی استان فرستاده شده است.

وی افزود: در شش ماهه امسال تزریق واکسن ptr و طاعون نشخوار کنندگان کوچک در ۴۰ هزار رأس دام سبک، واکسن شاربن آبله در ۳۰ هزار دام سبک و واکسن تب مالت در هشت هزار رأس دام سبک انجام شد.

مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار گفت: واکسن تب برفکی در هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین و واکسن لمپی اسکن در هزار و ۳۰۰ رأس دام سنگین تزریق شد.

خسروی با بیان اینکه امسال تست مشمشه در ۵۰ رأس اسب در مراکز نگهداری انجام شد، گفت: ۲۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه امسال ۴۵۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی مانند قصابی‌ها و رستوران‌ها و کبابی‌ها انجام شد که از ۱۰ مورد تخلف برای سه مورد پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیر شبکه دامپزشکی خوانسار گفت: امسال در شهرستان مجوز کوچ برای ۷۰ هزار کلنی زنبور عسل صادر شده است.

خسروی متذکر شد: در شبکه دامپزشکی خوانسار با توجه به حجم بالای واکسیناسیون با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

منبع:ایمنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید گوشت مرغ دامپزشکی آنفولانزای فوق حاد پرندگان رأس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو

علی لطفعلی پور گفت: تب کریمه کنگو بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است،  ویروس بیماری توسط گزش کنه آلوده و یا از طریق تماس با خون و لاشه دام آلوده، به انسان منتقل می‌شود.

 وی افزود: این بیماری شیوع بالایی در بین دامداران، دامپزشکان و کارکنان دامپزشکی، سلاخان، قصابان و کارکنان کشتارگاه، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها، کشاورزان و اشخاصی که با دام سر و کار دارند مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: بیماری در فصل‌های گرم سال از اواخر فروردین تا اواخر شهریور (زمان رشد و تکثیر کنه‌ها) شیوع پیدا می‌کند.

رئیس دامپزشکی زرند بیان کرد: این بیماری با رعایت نکات بهداشتی و راهکار‌هایی از جمله استفاده از دستکش و ماسک در هنگام تماس، ذبح دام و خرد کردن گوشت، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام،رعایت ‏اصول ایمنی کار به منظور جلوگیری از بروز خراش پوستی و تماس آن با ترشحات دامی، انجام سم‌پاشی‌های ادواری دام و جایگاه، کشتار دام در کشتارگاه‌های مجاز، تهیه ‏گوشت از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، خودداری از خرید و مصرف گوشت بازرسی نشده و فاقد مهر و برچسب دامپزشکی، خودداری از کشتار دام به صورت غیر مجاز و خارج از کشتارگاه، و نگهداری گوشت تازه در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد یخچال به مدت ۲۴ و جگر به‌مدت ۴۸ ساعت قابل پیشگیری است. 

وی گفت:با توجه به این که ویروس در برابر حرارت حساس است به افراد توصیه می‌شود از مصرف جگر خام و نیم پخته خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد