Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم بوشهر اظهار داشت: محوری ترین برنامه دولت مردمی اجرای عدالت است و برای اجرای باید ببینیم ظرفیت ها چیست.

رئیس جمهور افزود: در برخی از بخش ها زمینه های توسعه یافته ای فراهم است و در بخشی از بخش ها کم کار شده و باید توازنی در تقسیم امکانات در کشور به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بودجه ۱۴۰۱ بر اساس آمایش سرزمینی تنظیم می کنیم و محور آن را اجرای عدالت گذاشته ایم، لذا تلاش ما این است در اجرای عدالت آنچه که موجب گلایه مندی نخبگان است تا حدود زیادی رفع شود.

رئیسی بیان داشت: سند توسعه استان بوشهر حتما مورد استفاده دولت قرار خواهد گرفت و این سند را از طریق امام جمعه و استاندار پیگیری می کنم تا در برنامه ریزی دولت مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور در خصوص سهم استان بوشهر از نفت و ذخایر گازی و پتروشیمی اظهار داشت: این سهم حتما باید استنقاذ شود و آقای استاندار با جدیت این مساله را دنبال کند.

وی بیان داشت: سعی داریم در بودجه بودجه ۱۴۰۱ بگنجانیم، استان هایی که بر روی ذخایر نشسته اند، ولی در ظاهر دارای محرومیت هستند. همین استان بوشهر با وجود اینکه ۶۰۰ کیلومتر با دریا مرز دارد و کشاورزی، اقتصاد دریا، گردشگری، صنعت نفت و گاز آن می تواند محور باشد اما درصد قابل توجهی از مردم آن تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بیکار هستند؛ این ذخایر و معیشت مردم با یکدیگر توازن ندارد، و امکانات و ظرفیت های استان به درستی استفاده نمی شود.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت برق نیروگاه اتمی بوشهر ابراز داشت: هزار مگاوات برق اصلا کافی نیروگاه اتمی بوشهر نیست و حداقل باید دو هزار مگاوات برق دیگر به ظرفیت این نیروگاه اضافه شود و  همچنین در آینده کلید تولید برق ۱۰ هزار مگاوات برق را حتما خواهیم زد تا به میزان قابل قبولی از تولید برق از صنعت اتمی برسیم.

رئیسی با اشاره به مساله آب بوشهر گفت: قرار نیست که ۹۰ درصد آب بوشهر وارداتی باشد چراکه این استان در کنار خلیج فارس قرار دارد و در کنار جایگاهی قرار دارد که می تواند آب خود را تامین کند.

وی بیان داشت: از طریق نیروگاه اتمی حداقل 70 هزار متر مکعب آب شرب بوشهر تامین خواهد شد که این میزان تا 150 هزار متر مکعب قابل افزایش است. ضمن اینکه آبشیرین کن ها باید فعال شود و این جزو اولویت های ماست.

 

خبر در حال تکمیل است...

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر رئیس جمهور نیروگاه اتمی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد

رئیس انرژی سازمان اتمی گفت: در المپیاد مخترعین جهان از مدارس انرژی اتمی، ۵ دانش آموز ما مدال گرفتند و در بخش دانش آموزی، ایران مقام اول را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: المپیاد مخترین جهان این هفته در سوئیس برگزارشد و مدارس انرژی اتمی هم درآن ثبت نام کردند و ۵ دانش آموز ما مفتخر به دریافت مدال شدند. یک مدال طلا، یک مداال نقره و سه برنز و در این بخش، دانش آموزان ما مقام اول را کسب کردند که این افتخار را به مردم عزیز و خانواده های آنها تبریک می‌گویم.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 749673

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی