Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم بوشهر اظهار داشت: محوری‌ترین برنامه دولت مردمی اجرای عدالت است و برای اجرای باید ببینیم ظرفیت‌ها چیست.

رئیس‌جمهور افزود: در برخی از بخش‌ها زمینه‌های توسعه‌یافته‌ای فراهم است و در بخشی از بخش‌ها کم‌کار شده و باید توازنی در تقسیم امکانات در کشور به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بودجه ۱۴۰۱ بر اساس آمایش سرزمینی تنظیم می‌شود و محور آن را اجرای عدالت گذاشته‌ایم، لذا تلاش ما این است در اجرای عدالت آنچه که موجب گلایه‌مندی نخبگان است تا حدود زیادی رفع شود.

رئیسی بیان داشت: سند توسعه استان بوشهر حتماً مورداستفاده دولت قرار خواهد گرفت و این سند را از طریق امام‌جمعه و استاندار پیگیری می‌کنم تا در برنامه‌ریزی دولت موردتوجه قرار گیرد.

رئیس‌جمهور در خصوص سهم استان بوشهر از نفت و ذخایر گازی و پتروشیمی اظهار داشت: این سهم حتماً باید استنقاذ شود و آقای استاندار با جدیت این مسئله را دنبال کند.

وی بیان داشت: سعی داریم در بودجه ۱۴۰۱ میزان بیشتری از سهم را برای استان‌هایی که بر روی ذخایر نشسته‌اند، ولی دارای محرومیت هستند، بگنجانیم؛ همین استان بوشهر باوجوداینکه ۶۰۰ کیلومتر با دریا مرز دارد و کشاورزی، اقتصاد دریا، گردشگری، صنعت نفت و گاز آن می‌تواند محور باشد اما درصد قابل‌توجهی از مردم آن تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بیکار هستند؛ این ذخایر و معیشت مردم با یکدیگر توازن ندارد و امکانات و ظرفیت‌های استان به‌درستی استفاده نمی‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت برق نیروگاه اتمی بوشهر ابراز داشت: هزار مگاوات برق اصلاً کافی نیروگاه اتمی بوشهر نیست و حداقل باید دو هزار مگاوات برق دیگر به ظرفیت این نیروگاه اضافه شود و همچنین در آینده کلید تولید برق ۱۰ هزار مگاوات برق را حتماً خواهیم زد تا به میزان قابل قبولی از تولید برق از صنعت اتمی برسیم.

رئیسی با اشاره به مسئله آب بوشهر گفت: قرار نیست که ۹۰ درصد آب بوشهر وارداتی باشد چراکه این استان در کنار خلیج‌فارس قرار دارد و در کنار جایگاهی قرار دارد که می‌تواند آب خود را تأمین کند.

وی بیان داشت: از طریق نیروگاه اتمی حداقل ۷۰ هزار مترمکعب آب شرب بوشهر تأمین خواهد شد که این میزان تا ۱۵۰ هزار مترمکعب قابل‌افزایش است. ضمن اینکه آب‌شیرین‌کن‌ها باید فعال شود و این جزو اولویت‌های ماست.

خبر در حال تکمیل است ...

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر رئیس جمهور نیروگاه اتمی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است

همشهری آنلاین- سیدمحمد فخار: در پی ارائه لایحه بودجه از سوی شهرداری تهران، شورای شهر نقش بی‌بدیلی در تصویب بودجه‌های سالانه دارد. تطابق منابع و درآمدها با مصارف و هزینه‌ها مهم‌ترین نقشه راهی است که شورای شهر ششم برای آن تلاش کرده و در ۳لایحه بودجه سالانه به آن پرداخته است.

بودجه سال ۱۴۰۱

رقم مصوب

۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۰

۴ درصد

میزان تحقق

۶۵ درصد

سهم حمل و نقل ۳۶درصد

۱۸.۳ میلیارد تومان

سهم حوزه فرهنگی ۸درصد

۴.۳ میلیارد تومان

----------

بودجه سال ۱۴۰۲

رقم مصوب

۷۵.۹ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۳۵ درصد

سهم حمل و نقل ۴۵درصد

۳۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۷ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۱۰درصد

۷.۵ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۳ درصد

میزان تحقق

۱۴۰ درصد

----------------

بودجه سال ۱۴۰۳

رقم مصوب

۱۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۰ درصد

سهم حمل و نقل ۴۸درصد

۷۲ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۳ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۹درصد

۱۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۴۷ درصد

کد خبر 848308 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران بودجه 1403

دیگر خبرها

  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور