Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@13:14:37 GMT

خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان‌های استان یزد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۴۸۹۵

خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان‌های استان یزد

امام جمعه بهاباد: نیروی انتظامی مظهر نظم وامنیت در جامعه است

حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی، امام جمعه بهاباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد با تبریک هفته نیروی انتظامی به پرسنل ناجا ،هفته گرامیداشت نیروی انتظامی فرصتی مغتنم برای تقدیر از تلاش شبانه روزی عزیزانی است که برای امنیت پایدار، سربلندی، ایجاد نظم و صیانت از  دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی با ایثار، فداکاری، رشادت و مجاهدت،خالصانه و مجاهد گونه آرامش و آسایش خاطر را برای مردم فراهم می نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که بخش زیادی از امنیت امروزی جامعه مرهون تلاش های نیروی انتظامی است، افزود:اقتدار توام با رأفت و مهربانی، مصداق مجاهد فی سبیل الله است که این مصداق به خوبی در نیروی انتظامی مشهود است.

امام جمعه بهاباد آغاز ماه ربیع الاول را تبریک گفت و تصریح کرد: ماه ربیع الاول فرصت خوبی است که تلاش کنیم، دلهایمان بهاری شود وهرچه بیشتر در مسیر بندگی خداوند حرکت کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی دیگر از مناسبت‌ها در ماه ربیع الاول هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه است، گفت: هجرت پیامبر(ص) آنقدر اتفاق بزرگی است که به عنوان مبدا تاریخ مسلمانان تعیین شده است .

حجت الاسلام بشکانی با بیان این‌که پس از هجرت پیامبر(ص) ،اتفاقات متعددی در پی آن رخ داد، اظهار کرد: با هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه، اسلام وارد فصل جدیدی شد. در این مسیر حضرت علی (ع) که در شب هجرت، علیرغم خطرات متعددی که وجود داشت در بستر پیامبر اسلام (ص) قرار گرفتند، عشق شان به خدا و پیامبر اسلام را به صورت عینی جلوه گر کردند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد به احیای دوباره جهادسازندگی دردولت آقای رئیسی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور دریکی از سخنان اخیر خود در خصوص احیای جهاد سازندگی فرمودند: جهاد سازندگی باید احیا شود و ایجاد دوباره آن برای آباد کردن روستاها و مناطق محروم کشور لازم است.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه اگر احیای جهاد سازندگی فقط توجه به روستاها و فعال کردن اقتصاد آنها  باشد بسیار مهم است زیرا که با فعال نمودن آن دیگر شاهد حاشیه نشینی در شهرها نخواهیم بود.

امام جمعه ابرکوه: امنیت ایران متکی به توان فکری و معنوی است

به گزارش خبرنگار خبرگزای فارس از ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به دیدار تصویری رهبر انقلاب با دانشجویان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح کشور، اظهار کرد: اخراج آمریکا از منطقه مهمترین دستاورد جهاد همه جانبه نیروهای مسلح کشور است.

امام جمعه ابرکوه اذعان کرد: ویژگی مهم و متمایزی که در بحث امنیت، نیروهای مسلح برای ما به ارمغان آورده‌اند این است که امنیت در ایران اسلامی امنیت عاریه ای نیست؛ بلکه امنیت درون‌زا، متکی به توان فکری، معنوی و عقلانیت انقلابی است. ایران اسلامی طی ۴3 سال گذشته مثل کشورهای مجاور یا دیگر کشورهای دنیا به گدایی امنیت نپرداخته و با توکل به خدا و اعتماد به مردم امنیت قوی، مستقل و قابل افتخار داشته است.

حجت الاسلام حسینی به سفرهای استانی رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: قطعاً حضور میدانی رؤسای قوا به ویژه رئیس جمهور در متن مردم به خصوص حاشیه نشینان و درد مندان جامعه، از اقدامات دلگرم کننده ای است که در ۸ سال گذشته به فراموشی سپرده شده بود.

حسینی تأکید کرد: امیدوارم در کاهش معضلات اقتصادی کشور هم شاهد ترخیص پر شتاب کالاهای رسوب شده در گمرکات و همیاری دولت و مجلس در صدور مجوز کسب و کار برای مردم و حذف امضاهای طلایی باشیم. از سوی دیگر نگاه به شرق و کم کردن روابط با غرب، افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه و تقویت روابط با آنان را در پی دارد که امید داریم در دستور کار دولت قرار گیرد.

خطیب جمعه ابرکوه ضمن گرامیداشت دهه وقف، ابراز کرد: ضمن قدردانی از واقفین، امیدوارم اگر ملکی مشکوک الوقوف است توسط مالکین تعیین تکلیف شود. همه باید بدانیم که وقف تنها سرمایه و ثروتی است که می تواند پس از فوت انسان فیوضاتش جاری باشد و ثواب واقف محدودیت زمانی ندارد.

وی همچنین ضمن تبریک به استاندار جدید، ادامه داد: خدا را شاکریم که نماد دولت جوان، تحول بخش و انقلابی در استان یزد محقق شد و سکان دار قدرت اجرایی دولت در استان، با لحاظ داشتن مسئولیت قبلی کلیدی در دوران استاندار اسبق(سردار محمدرضا فلاح زاده) مجرب و کاردان است.

امام جمعه مهریز: مشکل اصلی مردم قوت سفره هایشان است 

به گزارش خبرگزاری فارس درمهریز، حجت السلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک ماه ربیع الاول اظهار کرد: هجرت پیامبر از مکه به مدینه نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ اسلام است. 

وی به شب لیله المبیت اشاره کرد و افزود: در این شب امیر المومنین با خداوند معامله کرد و به جای پیامبر در جای ایشان خوابید که این جانبازی باعث سرافرازی اسلام و مسلمین شد. 

محی الدینی با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی بیان کرد: امنیت در حال حاضر برای همه دنیا از اهمین فوق العاده ای برخوردار است که با تلاش و کوشش سربازان گمنام و نیروی انتظامی این امر در کشور ایران به درستی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه یکی از نعمت های الهی که به بشریت داده شده امنیت است. تأکید کرد: مهم مهمترین سازمان که این وظیفه‌ی مهم را بر دوش گرفته دارد نیروی انتظامی است که باید قدر آنها باشیم. 

محی الدینی خاطرنشان کرد: اگر امنیت در کشوری وجود نداشته باشد باعث به وجو آمدن استرس اضطراب و عدم استفاده از امکانات  در آرامش کامل می شود. 

وی یادآور شد: راحتی امروز فرزندان، ناموس و کاسب کارها همه مدیون برقراری امنیت از سوی نیروی انتظامی، مسلح  و بسیج شهر و استان و در نهایت کشورمان هستیم. 

خطیب نماز جمعه مهریز تصریح کرد: هرچند در کشور ایران مانند کشور های دیگر ضعف های وجود دارد اما نقاط قوت ملت و کشور ایران خیلی بیش تر از ضعف‌های آنها است.

محی الدینی عنوان کرد: شهرستان مهریز از نظر حوزه استحفاضی بسیار گسترده است و این کار نیروهای انتظامی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برقراری امنیت و نظم بسیار سخت می کند. 

وی با تبیین سخن رهبر انقلاب اسلامی گفت: بعضی از کشورهای اروپایی امنیت را عاریه و قرض می گیرند و درنتیجه سیلی محکمی از آن کشور ها خواهد خورد. 

محی الدینی ادامه داد: رئیس جمهور ایران اولویت کار خود را حل مشکلات مردم به ویژه قوت سفره و اقتصاد آنها قرار دهد. 

وی بیان کرد: فرمانداران و استانداران جزی از مجموعه نظام هستند که باید در ابتدای امر درد مردم را به خوبی تشخیص دهند و سپس آن را درمان کنند. 

محی الدینی به وزرای رئیس جمهور توصیه کرد: افرادی را برای منصب دولتی انتخاب کنند که به مردم امید دهند و انتخاباتی از روی تحقیق و بررسی دقیق داشته باشند . 

وی به بلاتکلیفی شهردار مهریز اشاره و عنوان کرد: هنوز با طی گذشت دو هفته شهردار مهریز مشخص نشده است و این عواقب جبران ناپذیری دارد که دوش به چمش مردم مهریز می رود. 

محی الدینی با بیان اینکه صدا و سیما در اشاعه فرهنگ اسلامی به خوبی عمل نکرده است یادآور شد: ترویج تجمل گرایی، بد حجابی، بی حجابی و ترویج فساد و فحشا، عدم فرزند آوری از فرهنگ سازی های غلط صدا و سیما است که در دولت سیزدهم باید تغییر کند. 

امام جمعه مهریز از صدا و سیمای استان ها در خواست کرد: باید به ترویح فرهنگ اتحاد و همبستگی میان شهرها بپردازند تا از به وجو آمدن اختلاف و درگیری در بین آنها جلوگیری و باعث آبادانی کشور و استان و شهرستان خود شوند. 

وی به مسئله سگ گردانی اشاره کرد و گفت: هم اکنون در جامعه ایرانی اسلامی سگ جزءی از اعضای خانواده افراد شده و به عنوان یک فردی که نیاز به غذای جداگانه اورژانس شناخته شده است. 

محی الدینی به حضور شهید حسن یاوری در شهرستان مهریز اشاره و عنوان کرد: شهید تازه تفحض شده که بعد 37 سال به وطن باز گشته ارزش و الگوی زیبا برای دانش آموزان است. 

وی ادامه داد: حضور این شهید 15 ساله بوی شهادت و ایثار  را در جای جای شهرستان مهریز به مشام همشهریان رساند و از برکات این شهید بزگوار همه استان یزد بهرمند شدند.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: ائمه جمعه استان یزد خبرگزاری فارس بهاباد مهریز ابرکوه هفته نیروی انتظامی حجت السلام حسینی حجت الاسلام محی الدینی استان یزد امام جمعه بهاباد ماه ربیع الاول نیروی انتظامی هجرت پیامبر ص حجت الاسلام محی الدینی رئیس جمهور نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد مهاجم با سلاح سرد در ملارد با اقدام بموقع پلیس زمین‌گیر شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا از خبر روز شنبه خبرگزاری پلیس، سرهنگ" نورمحمدی" با اشاره به جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه عصر روز گذشته و اعلام خبر درگیری و قدرت نمایی چند نفر اراذل در پارکی جنب پاساژ گل‌ها در ملارد و اظهار نارضایتی شهروندان از مزاحمت و ایجاد رعب و وحشت از سوی آنها، ماموران انتظامی یگان امداد شهرستان ملارد در محل حضور پیدا کرده و به افراد اراذل درگیر اخطار ترک محل را دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد افزود: یکی از اراذل بنام حاضر در صحنه درگیری با چاقو به سمت ماموران انتظامی حمله ور می‌شود که ماموران انتظامی باهدف دفاع مشروع با صدور اخطار و رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک، اراذل مهاجم را زمین گیر می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: فرد مهاجم و برهم زننده امنیت پارک از ناحیه ساق پای چپ مجروح شده و جهت درمان به مرکز درمانی در ملارد منتقل می‌شود.

سرهنگ نورمحمدی خاطرنشان کرد: متهم پس از اقدام درمانی، با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی خواهد شد و افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را خدشه دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

شهرستان ملادر در غرب استان تهران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • فرد مهاجم با سلاح سرد در ملارد با اقدام بموقع پلیس زمین‌گیر شد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها