Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این دوره از جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به صورت مجازی وحضوری ۱۶تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ادامه دارد.

 شهردار اصفهان در مراسم آغازین این رویداد فرهنگی گفت: جشنواره ای که سی و چهارسال استمرار و دوام داشته است قابلیت تبدیل شدن به یک جریان مستمر از یک رخداد هفتگی و ایجاد دبیرخانه دائمی را در اصفهان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علی قاسم زاده  افزود: اصفهان شهر زندگی است و امانتی است که به دست ما رسیده و باید دست به دست به آیندگان بسپاریم.

وی افزود: تنها نکته من در این  جشنواره  این است که جشنواره کودکان و نوجوانان باید از یک رخداد هفتگی به یک جریان مستمر تبدیل شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: نوجوانان در طول سال با ارتباط دفتر جشنوره شاهد اتفاقات خوب خواهند بود و سال آینده شاهد این رخداد خواهیم بود.

جشنواره کودک و نوجوانان امسال به یاد ۵۱ کودک یتیم ناشی از کرونا و شهید علی لندی آغاز شد

علیرضا تابش دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نیز گفت: در حالی این دوره از جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان را آغاز می‌کنیم که ۵۱ هزار کودک ایرانی در غم از دست دادن پدر و مادر خود به دلیل شیوع ویروس کرونا در سوگ هستند و  جامعه هنری خود را در این زمینه مسوول این کودکان و نوجوانان می‌داند و نیز به واسطه فداکاری قهرمان نوجوان علی لندی جشنواره امسال را به نام وی آغاز کرد.

وی افزود: هدف جشنواره امسال امید بخشی و تولید آثار خیال انگیز و امید بخش  و ایجاد پویایی برای مخاطبان جشنواره است.

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: این دوره از جشنواره؛ المپیاد فیلم سازی نوجوانان را در روزهایی آغاز می‌کنیم که دوران آغازها و پایان‌هاست و امسال به یک روایت آخرین جشنواره قرن و به روایت دیگر، اولین جشنواره قرن جدید محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: قرنی که در آن ایستاده ایم، سرشار از فرصت‌ها، تهدیدها و واقعیت‌های نوین برای کودکانی است که قرن پیش رو را برای کشور ما خواهند ساخت.

تابش با اشاره به اینکه قابلیت این دوره از جشنواره را می‌توان عرضه محصولات سینمایی برای نسل آینده دانست، گفت:نسل آینده باید کشور را در دنیایی نو تعریف کنند و از قدرت، فرهنگ، غرور و هویت ایران اسلامی پاسداری کنند.

وی اضافه کرد: کشور ما و جهان این قرن نو را با بیماری همه گیر و سوگواری آغاز کرده است و بحران کرونا نخستین خاطره نسلی است که مخاطبان اصلی جشنواره هستند.

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان بیان داشت: اگرچه دوران پاندمی سخت است اما نسل آینده نسلی متفاوت خواهد بود چرا که به محصولات هنری جدید متفاوت و با توجه به تجربه این دوران خواهد پرداخت.

وی افزود: همچنین هنرمندان منطبق بر نیازهای نسل نو آثار خود را طراحی و تولید کردند و ما با در نظر گرفتن امکانات فضای مجازی به جشنواره هویتی جدید دادیم  تا جشنواره  دردسترس حتی برای معلولان باشد.

درحاشیه این افتتاحیه پس از سخنرانی شهردار اصفهان تعدادی کودک و نوجوان که در آینده می خواهد شهردار اصفهان شوند سخنرانی و هر کدام به نکته ای برای آینده اصفهان پرداختند که اصفهان شهری قهرمان پرور،زاینده رود جاری،حفظ آثار باستانی،امکانات یکسان برای تحصیلات کودکان و نوجوانان،خروج از هوای آلوده از مهمترین نکاتی بود که شهرداران ۲۰ سال آینده اصفهان آن را به اشتراک گذاشتند.

این جشنواره افتتاحیه با اجرای محمد سلوکی،اجرای گروه جناب‌خان و یادبود شهید علی لندی در سالن مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان آغاز به کار کرد. این نخستین برنامه رسمی است که پس از افتتاح این مرکز در اصفهان برگزار شده است.

برچسب‌ها شهرداری اصفهان اصفهان جشنواره قصه گویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان اصفهان جشنواره قصه گویی شهرداری اصفهان اصفهان جشنواره قصه گویی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان دوره از جشنواره شهردار اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از آغاز دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان با حضور بیش از ۷۵ آلاچیق و غرفه در شهر جعفرآباد بیله‌سوار خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: این جشنواره با حضور عشایر سراسر استان و گروه‌هایی از کشورهای منطقه در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در شهر جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در این جشنواره ۴۵ آلاچیق عشایری شامل ۳۵ آلاچیق عشایر استان اردبیل و ۱۰ آلاچیق از سایر نقاط کشور حضور دارند و به ارائه فرهنگ و زندگی عشایری می‌پردازند.

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان اردبیل وی با اشاره به اینکه آلاچیق‌های عشایری از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی و چند استان دیگر در این جشنواره حضور دارند، تأکید کرد: همچنین در این جشنواره ۳۰ غرفه صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی نیز حضور دارند که به ارائه محصولات اقوام مختلف می‌پردازند.

محمدی ادیب ادامه داد: انتظار می‌رود که همانند دوره‌های قبل جشنواره کوچ عشایر در این دوره نیز در روز جمعه با استقبال پرشمار علاقمندان روبرو باشیم و برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی، شو اسب، مسابقه برترین قوچ مغان، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در این جشنواره برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • «آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد