Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@10:02:39 GMT

100غیر نظامی ربوده شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۵۲۴۶

100غیر نظامی ربوده شدند

شبه نظامیان کرد سوریه «قسد» با حمله به روستاهای حومه «تل براک» در شمال شرقی حسکه بیش از ۱۰۰ غیرنظامی را در ساعات گذشته ربودند.

به گزارش امروز (جمعه) خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» منابع محلی به سانا گفتند که تعداد زیادی از خودروهای نظامی متعلق به اشغالگران آمریکایی و سازوکارهای متعلق به شبه نظامیان قسد از شب گذشته روستاهای منطقه تل براک  در شمال شرقی حسکه  را محاصره کردند و به خانه های روستاهای «سمحان» ، «تل الفارس» و «الجصاح» حمله کردند و پس از ارتکاب فجیع ترین اعمال علیه مردم از جمله ضرب و شتم و توهین بیش از ۱۰۰ غیرنظامی را از این  روستاها ربودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع اعلام کردند که اقدام از جانب گروه تروریستی  قسد پس از آن صورت گرفت که مردم این مناطق  نسبت به سرقت کابل های برقی که  روشنایی این مناطق و اطراف آن را تامین می کند توسط این شبه نظامیان اعتراض کردند. این گروه تروریستی از این کابل ها برای تامین مقرهای نظامی خود و برخی از محلهای تجمع نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه استفاده می کنند.

این منابع افزودند که افراد مسلح همچنین به خانه یکی از شیوخ عشیره «البوخطاب» وابسته به قبیله جابور حمله کردند محتویات خانه را شکستند و تلفن های همراه را از بقیه خانه ها سرقت کردند.

منابع محلی فاش کردند که اکثریت افرادی که در اعتراضات علیه  این شبه نظامیان شرکت کردند ، شب گذشته را از ترس آنها  در خارج از خانه های خود گذراندند ، به ویژه اینکه آنها هیچ سلاحی برای دفاع از خود در برابر این شبه نظامیان و اقدامات جنایتکارانه آنها ندارند.

به گزارش سانا روز گذشته، منطقه تل براک در حومه شمال شرقی حسکه شاهد اعتراضات مردمی نسبت به جنایات گروه قسد و جلوگیری از تجاوز آنها به اموال عمومی بود که شبه نظامیان با شلیک گلوله  سعی کردند آنها را متفرق کنند، گلوله هایی که منجر به مرگ یک غیرنظامی و زخمی شدن ۱۶ نفر دیگر شد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ضرب و شتم سرقت افراد مسلح تلفن های همراه ترکیه تلفن های همراه روشنایی سوریه ضرب و شتم شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد

 منابع خبری رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) از شلیک ۴ هزار موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر دادند.

به گزارش ایرنا،  کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی از زمان شروع جنگ غزه طبق برآوردهای ارتش اسرائیل شلیک شده است.

همزمان شبکه الجزیره اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۱۱ نظامی این رژیم در غزه طی ساعات گذشته خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۳ هزار و ۳۰۵ افسر و نظامی این رژیم زخمی شده اند که از این میان یک هزار ۵۸۴ نفر از آنها در جریان حمله زمینی به غزه زخمی شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان شروع جنگ، ۵۱۳ افسر و نظامی جراحات خطرناکی پیدا کرده اند.

طبق گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، ۲۴۷ نظامی این رژیم که در جریان جنگ غزه زخمی شده اند تحت درمان هستند که ۲۴ نفر از آنها وضعیت خطرناکی دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زمان شروع حمله به غزه ۶۳۰ نظامی در حوادث عملیاتی و آتش خودی زخمی و ۴۱ نفر کشته شده اند.

همزمان رادیو رژیم صهیونیستی از خروج تیپ ناحل از غزه پس از ۶ ماه خبر داد و به حضور دو تیپ احتیاط این رژیم به جای آن اشاره کرد.

از سوی دیگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: ۴۰۰۰ موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی از زمان شروع جنگ غزه طبق برآوردهای ارتش اسرائیل شلیک شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله‌ ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
  • (ویدئو) لحظه اصابت موشک به خانه‌ای در شمال غزه
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه