Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت انگلیس در جهت کاهش محدودیت‌های کرونایی و تقویت صنعت‌گردشگری هشدار کرونایی درباره سفر به ده‌ها کشور جهان را حذف کرد.

به گزارش برنا از وزارت امور خارجه انگلیس از ابتدای شیوع کرونا به شهروندان این کشور توصیه کرده بود که تنها در شرایط اضطراری به سایر کشورها سفر کنند. این هشدار مسافرتی امروز برای ۵۱ کشور جهان برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارشنبه گذشته هم هشدار مسافرتی برای ۳۲ کشور جهان حذف شد.

این‌ها کشورهایی هستند که در طرح پیشین نظام مسافرتی انگلیس در فهرست مناطق متوسط (زرد) بلحاظ خطر کرونایی قرار داشتند. تا ۸ روز پیش کشورها به سه دسته کم (سبز)، متوسط (زرد) و پر خطر کرونایی (قرمز) تفکیک می‌شدند. اما در تقسیم‌بندی جدید فهرست سبز و زرد با یکدیگر ادغام شده و فقط فهرست قرمز مشتمل بر ۵۴ کشور باقی مانده است. ایران طبق تقسیم بندی جدید در فهرست قرمز قرار ندارد و از دوشنبه آینده هم ۴۷ از فهرست قرمز خارج می‌شوند.

انگلیس در نظام جدید مسافرتی همچنین مقررات ورود به این کشور را برای مسافرانی که دو نوبت واکسن‌ ضد کرونا زده‌ و از مبدا کشورهای قرمز وارد نمی‌شوند، آسان کرده است. از اواخر ماه جاری میلادی هم التزام مسافران به انجام تست گرانقیمت پی‌سی‌آر در روز دوم به آزمایش ارزان و سریع کرونا تغییر خواهد کرد. به این ترتیب فقط زمانی که نتیجه تست روز دوم مسافری مثبت شود، باید خود را قرنطینه و برای تست پی‌سی‌آر اقدام کند که برای شهروندان انگلیسی رایگان است.

در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس آمده است که دولت دیگر به شهروندان توصیه نمی‌کند که به دلیل مسائل کرونایی به سایر کشور سفر نکنند، مگر در شرایط خاص که نظام بهداشت آن کشور تحت فشار باشد.

«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت که تغییرات جدید سفر به خارج را آسان‌تر و تجارت، گردشگری و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه را تقویت می‌کند. وی افزود که رفع هشدارهای مسافرتی باعث می‌شود تا مردم با مسئولیت‌های شخصی به کشورهای بیشتری در جهان سفر کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه جهان انگلیس ایران مسافران امور خارجه دولت وزیر امور خارجه انگلیس گردشگری انگلیس تجارت جهان صنعت گردشگری کشور جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان

آرمان وطن‌دوست در جلسه بررسی وضعیت تور‌های غیر مجاز در استان اظهار کرد: ممانعت از اجرای تور‌های غیر مجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است.

معاون گردشگری کردستان گفت: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

 وی بیان کرد: متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورت وقوع خطرات در سفر، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وطن‌دوست تاکید کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها، شرکت‌های بیمه که با تور‌های غیرمجاز همکاری می‌نمایند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند.

همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تور‌های خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود