Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» اعلام کردند که با طرح خروج چندمرحله‌ای نیروهای مزدور و خارجی موافقت کرده‌اند؛ هرچند که هنوز جزئیات بیشتر یا یک برنامه زمانی مشخص برای عمل به این تعهد خود ارائه نکردند.

نیروهای مزدور خارجی که گفته می‌شود توسط قدرت‌های درگیر در جنگ داخلی لیبی وارد این کشور شده‌اند، به رغم برقراری آتش بس و آغاز یک فرآیند سیاسی موازی برای حل و فصل بحران ده ساله در این کشور، همچنان در مواضع خود باقی مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، یک مقام وابسته به نیروهای حامی خلیفه حفتر اعلام کرد که نشست کمیته مشترک در ژنو از «یک برنامه عملی برای خروج مزدوران و نیروهای خارجی به شیوه‌ای تدریجی، متوازن و همزمان خبر داد».

این مقام در ادامه افزود که پیش از آغاز هرگونه فرآیند خروج، ناظران بین‌المللی و یک سازوکار نظارتی موردنیاز است. «نجلاء منقوش» وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی نیز روز یکشنبه گفت که شمار بسیار اندکی از نیروهای مزدور خاک این کشور را ترک کرده‌اند.

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی که در این نشست شرکت داشت، هنوز درباره این موضوع اظهارنظری نکرده‌اند.

گفتنی است، این کمیته مشترک سال گذشته و در پی فروپاشی عملیات تهاجمی نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر علیه شهر طرابلس، به واسطه آتش بس مورد حمایت سازمان ملل تشکیل شد.

کد خبر 5322591

منبع: مهر

کلیدواژه: لیبی مزدور خارجی خروج نیروها خلیفه حفتر ایالات متحده امریکا عراق روسیه افغانستان رژیم صهیونیستی فلسطین ایران لبنان سوریه ترکیه عربستان سعودی تایوان اتحادیه اروپا جو بایدن خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل

 مهین جاودان  بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، از صبح امروز نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

 دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان افزود: این نمایشگاه از امروز تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه به مدت ۶ روز باهدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است.

 وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور جمعی از هنرمندان و بانوان کارآفرین شهرستان زابل به‌منظور ترویج استفاده از صنایع‌دستی، آشنایی بیشتر مردم با آنها، فاصله‌گرفتن از محصولات مشابه خارجی و حمایت از بانوان هنرمند و کارآفرین منطقه سیستان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ