Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه خانی دانش آموخته اختر فیزیک در برنامه هفته جهانی فضا که به صورت مجازی در صفحه سازمان فضایی در حال برگزاری است، اظهار کرد: با توجه به شعار زنان در فضا امیدواریم اتفاقات خوبی در این حوزه در کشور رقم بخورد. گردشگری فضاپایه عنوانی کلی است که دو نوع گردشگری فضا پایه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوع اول گردشگاه های فضاپایه در کره زمین و نوع دوم گردشگاههای فضاپایه خارج از زمین و در کره های دیگر مثل کره ماه و مریخ است.

او افزود: دست یافتن به تکنولوژی رفتن به ماه و بهره برداری از آن برای بشر بسیار جالب است، زیرا در زمان های گذشته رفتن به ماه نوعی قدرت‌نمایی بوده اما امروزه نگاه بشر به معادن موجود در کره ماه است. گردشگاه های فضاپایه در زمین انواع مختلفی دارند که یکی از نوع های خاص آن پارک های آسمان تاریک است.

خانی ادامه داد: داستان گردشگاه‌های فضاپایه در زمین از جایی شروع می شود که بشر متوجه می شود علاوه بر آلودگی صوتی، آلودگی هوا و آلودگی غذایی، نوع دیگری از آلودگی وجود دارد که روی سلامت و اکوسیستم طبیعت اثرات مخربی دارد که آن آلودگی نوری است.

او بیان کرد: باتوجه به اینکه آلودگی نوری که روی انسان ها، حیوانات و گیاهان تاثیر دارد بسیاری از کشور ها تلاش می‌کنند تا حمایت کنند از نحوه استفاده از نورهای مصنوعی و سازمان آی دی اف که به کمک آن این نورها به وجود می آیند.

دانش آموخته اختر فیزیک با اشاره به سازمان آی دی اف گفت: سازمان آی دی‌اف سازمانی است که برای حمایت از طبیعت آسمان طبیعت زمین به وجود آمده است. حمایت از آسمان به گونه ای است که از قسمت هایی که تاریک هستند حمایت و کنترل می کنند. یکی از کارت های سازمان جهانی آی دی اف این است که مناطقی که در دنیا آسمان صافی از نظر آلودگی دارند شناسایی کرده و پارک هایی را با عنوان پارک های آسمان پاک در کشور های مختلف طراحی و می سازند.

او با اشاره به ویژگی‌های پارک های آسمان پاک اظهار کرد: پارک های آسمان پاک مناطقی هستند که اغلب وسیع بوده و خارج از شهرها هستند و آلودگی نوری بسیار کمی دارند. یکی از اهداف بزرگ این پارک ها نگاه به آینده است که کشورهای چین، کره و آمریکا در این حوزه نگاه بسیار خوبی به جلو دارند. متاسفانه ۸۰ درصد مردم دنیا از داشتن آسمان تاریک بی‌بهره هستند. با توجه به شهر سازی های غیرقانونی، آسمان پرستاره یک رویای دست نیافتنی در حال حاضر برای مردم شده است.

خانی در پایان تصریح کرد: اولین پارک های آسمانی در سال ۲۰۰۹ در کشور آمریکا افتتاح شد و دومین پارک های آسمانی پاک در اروپا طراحی و ساخته شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضا گردشگری پارک های آسمان آی دی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان