Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: دغدغه اصلی ما در برخورد با رانندگان متخلف ارائه آموزش‌های مربوط به رفتار‌های احتیاط آمیز حین رانندگی و درواقع ارتقای فرهنگ رانندگی است. احسان مومنی رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران درخصوص آمار مربوط به درصد تصادفات ناشی از وجود سرعت‌های غیرمجاز در معابر شهری پایتخت به میزان گفت: بیست و شش درصد از تصادفات در محور‌های بزرگراهی تهران ناشی از وجود سرعت‌های غیرمجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من تاکید می‌کنم که این بیست و شش درصد مربوط به محور‌های بزرگراهی است. نباید تصور شود این آمار مربوط به همه معابر شهری پایتخت است. فقط در معابر بزرگراهی ما وجود سرعت‌های غیر مجاز باعث به وجود آمدن این آمار درباره تصادفات شده است. ما در خیابان‌ها و معابر فرعی تهران با مساله سرعت‌های غیرمجاز مواجه نیستیم. چون در این معابر اصلا امکانی برای اینکه رانندگان بخواهند با سرعت‌های غیرمجاز تردد کنند وجود ندارد.
وی درخصوص دیگر عوامل بروز تصادفات در معابر شهری تهران گفت: در بزرگراه‌ها و معابر اصلی شهر تهران در کنار نقش و تاثیری که مساله سرعت‌های غیرمجاز بر بروز حوادث رانندگی می‌گذارد عامل دیگری که باعث بروز حوادث و تصادفات می‌شود به عدم توجه کافی به رانندگی مربوط می‌شود. درواقع علت اصلی وقوع تصادفات در معابر اصلی پایتخت همین دو عامل یعنی سرعت‌های غیرمجاز و بی توجهی و نداشتن تمرکز کافی هستند. آن عواملی که باعث حواس پرتی رانندگان و عدم توجه به جلو می‌شود هم شامل مواردی مثل صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، گفتگو و شوخی کردن با سرنشینان می‌شود. این نوع رفتار‌ها باعث می‌شود تا حواس راننده پرت بشود و نتواند وسیله نقلیه خود را کنترل کند و در نهایت حادثه روی دهد.   بیشتر بخوانید: مخاطرات رانندگی با چشمان خواب آلود
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران درباره دستاورد‌ها و نتایج احضار و برخورد با رانندگان متخلف توسط نیرو‌های پلیس راهور در مرکز کنترل ترافیک پایتخت اظهار داشت: ما در مرکز کنترل ترافیک به رانندگان متخلف آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهیم. چون دغدغه اصلی ما در برخورد با این رانندگان متخلف ارائه آموزش‌های مربوط به رفتار‌های احتیاط آمیز حین رانندگی و درواقع ارتقای فرهنگ رانندگی است. این رانندگانی که به مرکز کنترل ترافیک مراجعه می‌کنند در اینجا با تصاویر و فیلم‌هایی که می‌بینند و توضیحاتی که از افسران پلیس راهور دریافت می‌کنند در شرایط جدیدی قرار می‌گیرند. ما در همه زمینه‌ها با این رانندگان متخلف صحبت می‌کنیم و تلاش داریم تا مشکلات و ضعف‌های آن‌ها را برطرف کنیم.   مومنی افزود: ما درصدد هستیم این رانندگان را به گونه‌ای توجیه کنیم تا دنبال سرعت بیش از حد مجاز در رانندگی نباشند. ما در این برخورد‌های حضوری حتی اگر متوجه بشویم یکی از این رانندگان متخلف درگیر مشکلات روحی و روانی باشد او را به بهداری معرفی می‌کنیم و برای اقدام‌های درمانی آن‌ها هم برنامه داریم. درواقع ما در مرکز کنترل ترافیک رانندگان متخلفی که احضار می‌شوند را از همه جنبه‌ها کنترل می‌کنیم. ما این رانندگان را هم کنترل می‌کنیم و هم انواع آموزش‌ها را به آن‌ها ارائه می‌دهیم.   انتهای پیام/ برچسب ها: احسان مومنی پلیس راهور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: احسان مومنی پلیس راهور مرکز کنترل ترافیک سرعت های غیرمجاز رانندگان متخلف پلیس راهور آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​

تین نیوز

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می شود که برای رفع این خطا باید دوربین ها نوسازی شود البته دستکاری کردن پلاک توسط برخی از رانندگان در این اشتباه بی تاثیر نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین ها و دو دستکاری کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

حسینی افزود: این دو عامل باعث شده که 5 درصد جرائم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

وی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده سازی است و امیدواریم به زودی یعنی در سال 1403 بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته 157 میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!