Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مجید تخت روانچی با اشاره به اینکه همه گیری کرونا نه تنها حیات و رفاه بشر را در سراسر جهان تهدید کرده بلکه به تشدید فقر، گرسنگی و نابرابری میان کشور‌ها دامن زده است، آن را به منزله زنگ خطری جهانی دانست و به همگان یادآوری کرد پیشرفت، رفاه و سعادت انسان‌ها به یکدیگر وابستگی متقابل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: رویکرد‌های غیرعادلانه، نامشروع و غیرقانونی تعداد اندکی از کشورها، چندجانبه گرایی را آن هم در شرایطی که جهان بیشترین نیاز را به آن دارد، تهدید و تضعیف می‌کند. به گونه‌ای که می‌توان گفت مهمترین چالش فرا روی بشریت در حال حاضر دو ویروس مرگبار، مخرب، ضد رشد و ضد توسعه؛ یعنی کرونا و اقدامات یکجانبه‌ی قهرآمیز هستند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل افزود: اقدامات یکجانبه قهرآمیز و نامشروع آمریکا ازجمله تحمیل تحریم‌های غیرقانونی بر کشور‌های درحال توسعه، از یک سو و انفعال جامعه‌ی جهانی در قبال این اقدامات‏، ناقض اصول مسلم حقوق بین الملل و از سوی دیگر، شعارِ محوری توسعه پایدار مبنی بر اینکه "هیچ کس نباید از توسعه عقب بماند" را به یک شعار لوکس، توخالی و بی‌معنی تبدیل کرده‌است.

وی اتخاذ چنین اقداماتی را ناقض اصول مسلم و اساسی حقوق بشر ملت‌ها ازجمله حق توسعه دانست که دولت‌ها را از دسترسی به ابزار‌های اجرایی برای دستیابی به توسعه و پیشرفت محروم می‌کند.

تخت روانچی با بیان این که در شرایط کنونی و در حالیکه بحران بی سابقه سلامت و بهداشت، همچنان جوامع بشری را در می‌نوردد گفت: اتخاذ اقدامات یکجانبه قهرآمیز، نظام‌های سلامت کشور‌ها را هدف قرار داده و فلج کرده است که این اقدام علاوه بر اینکه جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود، با اهداف توسعه در تناقض است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان تصریح کرد: با این وجود و با همه فشار‌ها و محدودیت ها، ازجمله محدودیت‌های ناشی از خروج غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از برجام و تحمیل مجدد تحریم‌های غیرقانونی بر ملت ایران و با وجود اینکه کشورم از منافع پیش بینی شده در این توافقنامه بهرمند نشد، اما به تلاش مضاعف برای ساختن آینده‌ای سرشار از امید و سربلندی برای مردم خود ادامه داد.

تخت روانچی گفت:‌ در نتیجه این تلاش‌های خستگی ناپذیر، براساس گزارش سال ۲۰۲۰ توسعه پایدار، ایران توانسته بین ۱۶۶ کشور، رتبه‌ی ۵۹ را به لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای کسب کند و این نشان دهنده دستاورد‌های عظیم ایران با وجود همه محدودیت‌ها و فشارهاست. برای مثال، در حوزه‌های مربوط به آموزش، محو بی‌سوادی و نیز مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف جامعه، ایران تقریبا به اهداف تعیین‌شده دست یافته است.

وی افزود: ضمن اینکه با وجود همه تحریم‌های ظالمانه، جمهوری اسلامی ایران همچنین توانسته به پیشرفت‌های شگفت آوری در ابعاد مختلف علم و فناوری ازجمله در حوزه‌های فناوری زیستی و سلول‌های بنیادی دست پیدا کند و افتخار دارم اعلام کنم که ایران با وجود همه‌ی محدودیت‌ها، توانست در زمره معدود کشور‌های تولیدکننده‌ی واکسن کرونا قرار گیرد.

سفیر و نماینده‌ دائم کشورمان در نیویورک در ادامه گفت: در رابطه با کاهش تاثیر تغییرات اقلیمی، تحریم‌های یکجانبه نامشروع و شرایط ناشی از آن موجب شده دسترسی ایران به ابزار اجرایی کنوانسیون تغییرات آب و هوایی بسیار محدود شود، اما با وجود همه این موانع، ایران توانسته در پیشبرد راهبرد اقتصاد کم کربن خود گام‌های مهمی بردارد.

وی افزود: در حوزه‌ی بلایای طبیعی، ایران متعهد به ایفای نقش مهم خود بوده است و سهم قابل توجهی در کمک به کشور‌های آسیب پذیر دارد. در این خصوص، ایران میزبان مرکز مدیریت اطلاعات مدیریت بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) است.

تخت روانچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل طوفان‌های گرد و غبار و ریزگردها، آن را یکی از چالش‌های چندلایه‌ای دانست که ایران و بسیاری از کشور‌های منطقه‌ی غرب آسیا با آن دست به گریبان هستند.

وی گفت: ایران در قسمت‌هایی از مناطق کشور و به ویژه در بخش اعظم فصل‌های خشک سال، با شدیدترین وضعیت ریزگرد‌ها روبروست و در این خصوص، طرح ملی جامعی برای مقابله با چنین وضعیتی تدوین شده و درحال اجراست و همکاری با سایر کشور‌های منطقه با هدف هم افزایی تلاش‌ها در کاهش اثرات سوء این پدیده، در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: اقدامات یکجانبه وجود همه تخت روانچی محدودیت ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش

سعید عباسی در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ارائه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ازمهمترین اهداف نمایشگاه اکسپو ایران است، اظهار داشت: تعریف زنجیره ارزش با هدف شناخت ظرفیت‌های ملی و معرفی قابلیت‌های استانی براساس مطالعه اسناد بالادستی از مهمترین راهبرد‌های تعریف شده برای زنجیره ارزش به شمار می‌رود.

وی افزود: براساس قابلیت‌های چهارمحال و بختیاری بادام و آبزیان از زنجیره‌های ارزش اولویت‌داری است که به وزارت کشور و دبیرخانه مرکزی معرفی و پس از بحث و بررسی در شورای ملی مهر تاییدی به پیشنهاد استان گذاشته شده است.

عباسی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص زنجیره ارزش راهبردی در یک سال و نیم گذشته، اضافه کرد: امروز اتفاق‌های خوبی در خصوص معرفی محصولات مختلف استان‌ها در قالب زنجیره ارزش رخ داده و اسناد توسعه این بخش‌ها با هدف گذاری‌های سالانه تا حدودی آماده، اما نهایی نشد.

بیشتر بخوانید

نمایش توانمندی‌های صادراتی بام ایران در تهران

وی تاکید کرد: استانداری‌ها و وزارتخانه‌های تخصصی در قالب یک برنامه مشخص و راهبردی بحث زنجیره ارزش را دنبال می‌کنند.

عباسی با تاکید بر اهمیت صنایع تبدیلی در زنجیره ارزش محصولات گفت: در چهارمحال و بختیاری زمینی برای صنایع تبدیلی و فرآوری محصول بادام تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به ارقام مختلف بادام و همچنین مرکز تحقیقات قوی در چهارمحال و بختیاری، گفت: با توجه به تأمین زمین انتظار می‌رود در آینده نزدیک این طرح‌ها که موجب ایجاد اشتغال، توسعه منطقه و ایجاد ارزش افزوده می‌شود به نتیجه برسد.

عباسی آبزی‌پروری را از جمله ۱۰ محصول مشخص شده برای تشکیل زنجیره ارزش عنوان کرد و افزود: با وجود مطالعات انجام شده هنوز استانی در کشور به عنوان محور در بخش آبزی‌پروری انتخاب نشده است.

وی با بیان اینکه برای هرکدام از زنجیره‌های ارزش یک سند توسعه تعریف شده است، ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های نقش آفرین در حوزه آبزی پروری به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی