Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه واردات 80 درصد نهاده‌های دامی در انحصار چند شرکت محدود می شود که این یک دردسر است، باید این موضوع حل و فصل شود.

«ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی»، نماینده مردم جیرفت و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در رابطه با پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی در بحث دپوی نهاده‌های دامی گفت: در جلسه روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی که با حضور وزیر کشاورزی و معاونین این وزارتخانه برگزار شد گزارش خیلی خوبی ارائه شد و آقای ساداتی‌نژاد مطرح کردند در بحث کود، سموم و نهاده دامی هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، حتی یک و نیم میلیون تن نهاده دامی ترخیص شده و فقط در حمل و نقل آن مشکل داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در جلسه کمیسیون قول دادند موضوع حمل و نقل و توزیع این نهاده‌ها به استان‌های مختلف را حل کنند. البته در همین راستا در جلسه یکشنبه کمیسیون کشاورزی، وزیر راه و شهرسازی و معاونین مربوطه فراخوانده شدند تا این موضوع را مورد پیگیری قرار بدهیم. در این جلسه وزیر راه باید پاسخگو باشد چرا این نهاده‌ها در انبارها مانده است؟ به‌خاطر ضعف مدیریت و سوءمدیریت، بخشی از این نهاده‌های دامی در حد صد هزار تن به آفات انباری و قارچ‌های آسپرژیلوس و کپک گرفتار شدند و از بین رفته‌اند و اینها هم باید پاسخگو باشند که چرا این اتفاق افتاده است. باید از مبادی مختلف کشور نهاده‌ها وارد شوند.

وقتی ارز ترجیحی نباشد رانت و فسادی هم نیست

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه واردات 80 درصد نهاده‌های دامی در انحصار چند شرکت محدود می‌شود که این یک دردسر است، باید این موضوع حل و فصل شود. همچنین باید تعداد شرکت‌هایی که برای واردات نهاده‌های دامی مجوز می‌گیرند افزایش پیدا کند. همه تلاش خود را می‌کنیم در بودجه سال 1401 ارز ترجیحی، که مایه فساد و رانت است، را حذف کنیم و مطمئن هستیم بخشی از  مشکلات با حذف ارز ترجیحی حل خواهد شد. وقتی ارز ترجیحی نباشد رانت و فسادی هم نیست. در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه نهاده‌های دامی، به کنجاله سویا، جو دامی، ذرت دامی و دانه‌های روغنی تعلق می‌گیرد که در بودجه سال آینده، به صورت کامل حذف خواهد شد.

انتهای پیام/ 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مردم برنا کشاورزی کود حمل و نقل جهاد کشاورزی استان های مختلف راه و شهرسازی واردات بودجه کمیسیون کشاورزی نماینده مردم جیرفت دپو نهاده نهاده های دامی کمیسیون کشاورزی ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که برای ایام اربعین با مشکل تامین ناوگان مواجه هستیم، گفت: این مشکل را از طریق واردات و استفاده از ظرفیت داخلی رفع می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای اربعین 1403، اظهار کرد:‌ در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین امسال خبر داد و با اعلام این‌که امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین تأمین اعتبار شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

امانی تاکید کرد: در زمینه ناوگان حمل‌ونقل نیز که با مشکل کمبود و نوسازی مواجه هستیم، نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زائران بهره بگیریم.

وی با بیان این که باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، گفت: به فضل الهی و مدد امام حسین (ع) سال گذشته با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود. همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی باید در خدمت اربعین و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین باشند و هیچ‌گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱