Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - شبکه 2G GSM اپراتور T-Mobile، که هنوز به طرز شگفت‌انگیزی قابل استفاده مانده است، نیز بازنشسته خواهد شد علاوه بر اسمارت‌فون و تبلت‌ها، اکسسوری‌ها و دستگاه‌های IoT که به 3G وصل می‌شوند نیز به طور بالقوه در معرض توقف اتصالشان به دیتای موبایل خواهند بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در ایالات متحده بزرگترین اپراتورهای دیتای موبایل طرح‌هایی برای خاموش کردن آخرین سرویس‌های 3G باقیمانده خود در سال 2022 دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت‌ها عبارتند از T-Mobile USA (از جمله Sprint)، AT&T، و ورایزون. گوشی‌هایی که به یک برند دیگر (مثلا Cricket Wireless) متصل هستند احتمالاً از فضای شبکه فراهمسازی شده توسط یکی از برندهای بزرگتر استفاده کنند.
 
به هر حال باید دانست که در سال 2022، دیتای 3G بر روی دستگاه‌هایی که به این نسل محدود شده‌اند کار نخواهد کرد. تازه‌ترین تاریخ قطع اتصال که از سوی برندهای عمده اعلام شده از این قرار است:
- 1 ژانویه 2022: شبکه Sprint 3G CDMA بازنشسته می‌شود
- 1 فوریه 2022: شبکه AT&T 3G بازنشسته می‌شود
- 1 ژوئیه 2022: شبکه T-Mobile 3G UMTS بازنشسته می‌شود
- 31 دسامبر 2022: شبکه Verizon 3G CDMA بازنشسته می‌شود
 
و البته شبکه 2G GSM اپراتور T-Mobile، که هنوز به طرز شگفت‌انگیزی قابل استفاده مانده است، نیز بازنشسته خواهد شد، ولی «تاریخی برای این قطع اتصال اعلام نشده است».
 
به نظر می‌رسد که ورایزون از همه این شرکتها کمتر برای خاموش کردن آخرین شبکه 3G  باقیمانده‌اش عجله دارد، چرا که تاریخ خاموش کردن 3G  را اواخر سال آینده تعیین کرده است. البته این شرکت حدود 5 سال است که خبر از تعطیلی این نسل از انتقال دیتا داده و در 3 مرحله این کار را عملی کرده است: سال 2019، 2020 و حالا 2022.
 
به نظر می‌رسد که بهتر است آن دسته از کاربران دستگاه‌های همراه که علامت 4G را روی نوع اتصال دیتایشان ندیده‌اند کم کم برای خرید یک دستگاه جدید دست به کار شوند.
 
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینترنت 3G تلفن همراه بازنشسته می شود خاموش کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • اقدامات پلیس آمریکا نمی‌تواند صدای دانشجویان معترض را خاموش کند
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند