Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا گمرک استان اصفهان اعلام کرده است که درنیمه نخست ۱۴۰۰ تشریفات صادرات۱۳ هزار و ۶۹۳ فقره اظهارنامه به وزن یک میلیون و  ۶۴ هزار و ۶۸۰  تن کالا به ارزش ۶۰۲ میلیون و ۳۳۵ هزار دلار، در پنج گمرک استان اصفهان انجام پذیرفته است که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۲۷ درصد ، از حیث وزن ۲۹ درصد واز لحاظ ارزش ۷۲  درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج موفق روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازگشت ارز و تعهد ارزی صادرکنندگان استان اصفهان با کمک ویژه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و با همکاری سازمان صمت اصفهان انجام شد.  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه حجم صادرات سال گذشته از این استان بیش از ۲ میلیارد دلار بوده است  ابراز امیدواری کرد که در سالجاری نیز بتوانیم افزایش قابل توجهی را در حجم صادرات استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وضعیت امسال استان  اصفهان نسبت به سال گذشته در بخش صادرات کالا رشد قابل توجهی داشته است افزود: به‌دنبال آن هستیم که میزهای توسعه صادرات ملی را که مسوولیت ۱۰ میز را استان اصفهان برعهده دارد افزایش و وضعیت را به سمت پیشرفت بیشتر و بهتر صنایع سوق دهیم.

موفق خاطرنشان کرد: در این راستا با کمک بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌های صنایع، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، اتاق اصناف و تعاون به‌دنبال آن هستیم که شرایط را برای فعالیت همه کارآفرینان، صنعتگران، معدنکاران و تاجران روان‌تر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار طرح در دست اجرا در این استان وجود دارد که برای تامین، تکمیل و تعمیر ماشین آلات خود نیاز به تسهیلات بانکی دارند.

موفق با بیان اینکه از بانک‌ها تقاضا داریم که سرمایه ثابت طرح‌ها را تامین کنند افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰ طرح بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان اصفهان وجود دارد که مراحل خرید زمین، دیواری کشی، احداث سوله و برق، آب و گاز نصب شده و برای خرید ماشین آلات نیازمند وام هستند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" تاکید کرد: پیگیری‌های لازم برای ورود این طرح‌ها به مدار تولید با رعایت ملاحظات زیست محیطی در حال انجام است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

برچسب‌ها توسعه صادرات اصفهان صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه صادرات اصفهان صمت توسعه صادرات اصفهان صمت استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به حدود ۵۰۰ میلیون دلار رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب 26، 18 و 6 درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.
 کف‌پوش‌های غیر‌مخملی باف با رقمی بالغ بر 220 میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادر شده در بین این محصولات بوده است.
بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال 1402 از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم 16 درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با 11.5 درصد و غرب تهران با 9.5 درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
 در این مدت 2 میلیارد و 200 میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن 12 درصد افزایش نشان می دهد.
امارات متحده عربی با 38 درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با 22 درصد و ترکیه با 17.6 درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال 1402 بوده اند.
 بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است، افزود: عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال 1402 به پارچه‌های تار و پود‌باف با 433 میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن 21.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.
شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول 50 الی 60 کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول 63 _ 61 کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور