Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تیم های والیبال و بسکتبال قزوین که در فصل گذشته لیگ برتر با حمایت مالی شهرداری قزوین با نام شورا و شهرداری قزوین حضور داشتند امروزه در بلاتکلیفی تامین منابع مالی و حمایت شهرداری به سر می برند که دلیل آن هم به تغییر سیاست شورا در دوره ششم باز می گردد.

شهرداری قزوین تحت سیاستگذاری شورای پنجم در فصل گذشته، دو تیم والیبال و بسکتبال بانوان و آقایان را مورد حمایت مالی قرار داد و زمینه حضور آنها را در رقابت های لیگ برتر بسکتبال و والیبال باشگاه های کشور فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که منتقدان و مدافعان بسیاری داشت، از یکسو برخی معتقد بودند که حمایت مالی از تیم های ورزشی به خصوص تیم های لیگ برتری ضروری است و موجب افزایش شادابی و نشاط اجتماعی و جلوگیری از گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

از سوی دیگر برخی مخالف هزینه کرد بودجه عمومی شهر آن هم به صورت میلیاردی برای تیم های ورزشی بودند که نتیجه و دستاورد چندانی هم برای ورزش استان، افزایش نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ندارد.

به اعتقاد این گروه، منابع مالی شهرداری قزوین که از طریق عموم شهروندان و پرداخت عوارض و... جمع آوری می شود باید برای اتمام پروژه ها و طرح های مدیریت شهری و آبادانی و عمران خود شهر قزوین هزینه گردد و نباید به صورت کلان برای حمایت از چند تیم ورزشی خاص صرف شود.

بر همین اساس، شورای ششم شهر قزوین بعد از پیروزی در انتخابات، سیاست خود را از تیم داری در لیگ برتر به حمایت از تیم های ورزشی با شروطی خاص تغییر داد، موضوعی که نگرانی و اعتراض بخشی از جامعه ورزش استان و فعالان این حوزه به خصوص کسانی را که سال گذشته در لیگ برتر با حمایت شهرداری قزوین فعال بودند در پی داشت.

به هرحال تیم های لیگ برتری شهرداری قزوین با توجه به از دست رفتن فرصت ثبت نام و واریز وجوه مالی از حضور در لیگ برتر انصراف دادند یا از گردونه حضور لیگ برتر کنار گذاشته شدند ولی برای حضور در لیگ دسته اول بسکتبال و والیبال نیز به تامین منابع مالی نیاز دارند که آن هم در بلاتکلیفی مانده است.

خبرنگار ایرنا به منظور بررسی این موضوع با مسوولان هیات های ورزشی گفت و گو کرده و در آخر نظر شورای شهر را در این خصوص جویا شده است.

تیم والیبال قزوین با بودجه تعیین شده امکان حضور در لیگ یک را ندارد

دبیر هیات والیبال استان قزوین در این باره گفت: بودجه تعیین شده برای حمایت از تیم‌های قزوین در لیگ دسته یک بسیار ناچیز است و کفاف هزینه‌های آنها را نمی‌دهد.

اسدالله شاهمرادزاده افزود: شهرداری قزوین در سال جدید با توجه به تغییر رویکرد شورای ششم، سیاست خود را از تیمداری تغییر داده است و دیگر حمایت سال های گذشته را از تیم های ورزشی استان برای شرکت در سطح اول باشگاه های کشور ندارد.دبیر هیات والیبال استان قزوین: بودجه تعیین شده برای حمایت از تیم های قزوین در لیگ دسته یک بسیار ناچیز است و کفاف هزینه های آنها را نمی دهد.

وی اظهار داشت: هزینه تعیین شده برای حمایت از تیم های ورزشی استان در لیگ های برتر کشوری خیلی کم است و تقریبا ما از شنیدن این عدد و رقم، غافل گیر شده ایم و در حال حاضر دیگر کاری از دست ما برای جذب حامی مالی برنمی آید.

این مسوول افزود: شهرداری قزوین امسال برای حمایت از دو تیم بسکتبال و والیبال مردان و زنان حداکثر ۲ میلیارد تومان تعیین کرده که مبلغ بسیار اندکی است و کفاف هزینه های جاری این تیم ها را نمی دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی صورت گرفته فقط یک تیم والیبال مردان در لیگ دسته اول کشور به سه میلیارد تومان بودجه نیاز دارد ولی تیم والیبال بانوان با یک میلیارد تومان قابل مدیریت است.

این مسوول ورزشی گفت: امیدواریم شورای اسلامی شهر قزوین همچنان سیاست حمایت از تیم های ورزشی را دنبال کند و امسال حمایت بیشتری از تیم های استان در لیگ دسته اول داشته باشد تا والیبال و بسکتبال استان که فصل گذشته در لیگ برتر حضور داشتند ضربه نخورند و عقب نمانند.

وی با اشاره به متضرر شدن بازیکنان از اجرای این سیاست، گفت: با اجرای این تصمیم و کاهش بودجه تیم های شهرداری، برخی از بازیکنان استان مجبورند به استانها و شهرهای دیگر منتقل بشوند که برای این بازیکنان و ورزش استان قزوین خوب نیست.

دبیر هیات والیبال استان قزوین گفت: با توجه به اینکه آرام آرام بساط کرونا در حال جمع شدن است باید شهرداری قزوین حمایت خود را از تیم های ورزشی بیشتر کند تا چرخ ورزش استان با سرعت بیشتری به گردش درآید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ورزشکاران استان در رشته های والیبال و بسکتبال، تمرینات خود را شروع کرده اند ولی در حالت بلاتکلیفی هستند و از مسوولان استان از جمله  استاندار و نمایندگان استان در مجلس می خواهیم به این مساله ورود کنند و حمایت بیشتری از تیم های ورزشی داشته باشند.

بودجه تعیین شده از سوی شهرداری قزوین کارشناسی شده نیست

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری قزوین در فصل گذشته به خبرنگار ایرنا گفت:با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان استان از شورای شهر قرار شده حداقل شهرداری قزوین در فصل جاری هزینه های حضور تیم های والیبال و بسکتبال مردان و زنان در لیگ دسته یک را پرداخت کند ولی متاسفانه تامین هزینه ها را به ۵۰۰ میلیون تومان برای هر تیم محدود کرده اند.

امید حمیدی گفت: باید پرسید آیا این تصمیم کارشناسی شده صورت گرفته و بر چه مبنایی برای تیم های لیگ دسته اولی این رقم تعیین شده است؟

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری قزوین:باید پرسید آیا تعیین بودجه برای تیم های دسته یکی قزوین از سوی شورای شهر کارشناسی شده صورت گرفته؟وی اضافه کرد: تعیین این رقم درحالی است که با افزایش قیمت وسایل ورزشی از توپ تا لباس بازیکنان مواجه هستیم و ورودی مسابقات لیگ دسته یک نیز افزایش یافته است.

حمیدی گفت:ما واقعا نمی دانیم این تعیین بودجه برای هریک از تیم های زنان و مردان با چه ملاکی صورت گرفته است و با این بودجه اندک در فرصت باقی مانده تا آغاز رقابت های لیگ دسته یک باید چه کار کنیم؟

این مسوول ورزشی گفت: باید پرسید چگونه وقتی سهمیه لیگ برتر را به دست می آوریم مسوولان خیلی راحت اعلام می کنند نمی توانیم شرکت کنیم و سهمیه لیگ برتر را از دست می دهیم و اگر قرار بود در مسابقات دسته یک حضور پیدا کنیم پس چرا این همه هزینه در فصل گذشته برای تیم های شهرداری قزوین در لیگ برتر صورت گرفت؟

وی اضافه کرد: اگر با این منطق پیش برویم حضور در لیگ دسته یک نیز قطعا زنگ تفریحی برای فصل جاری است و تیم های والیبال و بسکتبال استان در این رقابت ها، همه بازی های خود را خواهند باخت و این سهمیه را نیز از دست خواهیم داد.

دبیر هیات بسکتبال استان قزوین در خصوص جذب اسپانسر جدید، گفت: پیگیر این موضوع هستیم ولی با توجه به وضعیت اقتصادی و مشکلات موجود تحقق این هدف سخت و دشوار است.

وی گفت: با توجه به فرصت اندک باقی مانده، کدام واحد صنعتی می تواند حدود یک و نیم میلیارد تومان را برای یک تیم ورزشی اختصاص دهد بنابراین از شورای شهر درخواست داریم یک مقداری نگاه ورزشی تری داشته باشند و حمایت بیشتری از تیم های ورزشی در لیگ دسته اول انجام دهند.

شهرداری قزوین در هیچ سطحی از لیگ های ورزشی تیمداری نمی کند

سخنگو و رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در این باره گفت: شهرداری قزوین در هیچ سطحی از لیگ های ورزشی تیم داری نخواهد کرد اما حمایت از ورزش در عرصه های مختلف مورد تاکید است.سخنگوی شورای شهر قزوین:شهرداری در هیچ سطحی از لیگ های ورزشی تیمداری نمی کند.

قاسم اللهیاری گفت: با توجه به صحبت های اعضای شورا شهرداری قزوین در هیچ رده ای از لیگ های ورزشی تیم داری نخواهد کرد، اما حمایت از ورزش در عرصه های مختلف مورد تاکید همه اعضا است.

وی با بیان اینکه حمایت شورا و شهرداری قزوین از همه رشته های ورزشی خواهد بود، گفت: رویکرد و نگاه ما به این سمت خواهد بود که از ورزش های همگانی و  قهرمانی حمایت کنیم اما تیمی با عنوان شورا و شهرداری قزوین نخواهیم داشت.

تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان هزینه های تیم های دسته یکی قزوین تامین می شود

رییس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به درخواست اداره کل ورزش و جوانان استان مبنی بر حمایت از تیم های ورزشی، گفت: تیم داری، سیاست شورای ششم نیست اما در حمایت از ورزش وظایف و اهدافی خود را انجام خواهیم داد.رییس شورای اسلامی شهر قزوین:تیمداری نمی کنیم اما حمایت از تیم های ورزشی آره.

فرج اله فصیحی رامندی تاکید کرد: همه هیاتهای ورزشی در حمایت شورا و شهرداری قزوین قرار می گیرند و در این راستا با پرداخت ۳۰ درصد تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان هزینه های تیمی که در لیگ دسته یک حضور پیدا کنند در رشته های والیبال و بسکتبال در دو بخش آقایان و بانوان با تایید هیات مربوط و نظر کمیسیون فرهنگی شورا موافقت می شود.

آنچنان که به مشام می رسد شهرداری قزوین در دوره جدید مدیریت شهری خود، تصمیمی برای تیم داری در لیگ های برتر کشور ندارد ولی بخشی از هزینه های حضور تیم های استان در لیگ دسته اول را تامین خواهد کرد.

موضوعی که به ورزش استان و ورزشکاران آن ضربه های جدی وارد می کند و تلاش و زحمات صورت گرفته در لیگ برتر برای کادرسازی و فراهم سازی زیرساخت های ورزشی در حد لیگ برتر را ناتمام می گذارد.

البته از سوی دیگر، شرایط بد اقتصادی و چالش های جدی مالی شهرداری قزوین را نیز باید در نظر گرفت و امیدوار بود که بخش دیگری از هزینه های حضور در لیگ های دسته اول با جذب حامیان مالی جدید تامین شود.

برچسب‌ها لیگ برتر بسکتبال وزارت ورزش و جوانان لیگ برتر والیبال کسری بودجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیگ برتر بسکتبال وزارت ورزش و جوانان لیگ برتر والیبال لیگ برتر بسکتبال وزارت ورزش و جوانان لیگ برتر والیبال کسری بودجه شورای اسلامی شهر قزوین حمایت از تیم های ورزشی والیبال و بسکتبال شورا و شهرداری قزوین لیگ های ورزشی تیم شهرداری قزوین بودجه تعیین شده لیگ دسته اول میلیارد تومان لیگ دسته یک برای حمایت فصل گذشته برای تیم استان قزوین تیم والیبال حضور در لیگ لیگ برتر ورزش استان منابع مالی دبیر هیات شورای شهر هزینه ها تیم داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک گفت: همچنان عادت رسوب یافته و فرهنگ‌مالوف تامین مالی از طریق شبکه بانکی، که در شبکه فعالان اقتصادی وجود داشته رویه غالب است. اما با توجه به محدودیت‌های سیاست کنترل ترازنامه بانکها چاره ای جز معرفی ابزارهای جدید تامین مالی بنگاه‌ها نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: سقف برداشت از حساب‌های بانکی چقدر شد؟

وزیر اقتصاد گفت: بایستی مسیرهای جاری تامین مالی را بیش از پیش هموار کنیم و ابزارهایی از جنس اوراق گام، فاکتورنیک، سفته و برات الکترونیک و...در این راستا توسعه یابند.

خاندوزی گفت: اگرکمک و همراهی قوه قضاییه و بانک‌مرکزی سایر دستگاهها نبود این ابزارها به این شکل توسعه نمی یافتند.

وی افزود، بر اساس حکم قانون، سهم و وزن تامین مالی اقتصاد توسط دستگاههای مختلف، به وسیله وزارت اقتصاد تعیین خواهد شد.

در همین راستا طرح جدید تامین مالی زیر ساخت، نیز وزن بیشتری به وزارت اقتصاد خواهد داد تا نقش هماهنگ کننده بیشتری میان دستگاهها ایفا کند.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد، نهاد تضمین و نقش ضمانت نامه ها در گره گشایی از تولید یک دهم سایر کشورها در ایران موثر نیست.

برای هر کدام از بانکهای کشور با توجه به نوع کسب وکار انها باید مشخص شود که سهم هر بانک در تامین مالی تولید و میزان استفاده آنها از روشهای موجود تامین مالی چه قدر است.

وی افزود، به عنوان یک پیشنهاد مشخص برای استفاده از قدرت خلق پول در بانکها باید سهم آنها در استفاده از ابزارهای تامین مالی از قبیل برات الکترونیک مشخص شود.

سال قبل سرمایه بانکهای تحت مدیریت دولت به بیش از ۲۷۰ همت رسیده است. همچنین در سه سال اخیر به میزان قابل توجهی به سرمایه بانکهای دولتی افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعا ۱۵۰همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد،گفت: در دولتهای قبل فقط ۵۴همت از اموال مازاد بانکها فروخته شده بود، بر این اساس امیدواریم با توجه به مصوبه هییت وزیران در سال جاری شاهد رشد بیشتری نسبت به موضوعاتی از قبیل واگذاری اموال مازاد بانکها باشیم.

خاندوزی همچنین گفت: سال قبل سهم تسهیلات خرد خانوار به ۱۹ درصد درسیده و تا امروز ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228564 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • آرزو‌های شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ /دروازه ری در انتظار لباس نو
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • همراه با اخبار ورزشی هشتم اردیبهشت استان قزوین
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • آخرین خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین