Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در حضور ندا شهسواری که تجربه دو دوره بازی های المپیک را دارد یا بازیکنانی مهشید اشتری و مریم صامت که چندسال از حضورشان در ترکیب تیم ملی تنیس روی میز بانوان می گذرد، ملیکا کرمی موفق ترین بازیکن این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا بود. بازیکن ۲۰ ساله ای که برای دومین بار در ترکیب تیم ملی بزرگسالان قرار گرفت و تا جمع ۱۶ بازیکن برتر رقابت ها هم پیش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برای نخستین بار بود که در مسابقات قهرمانی آسیا و در بخش بانوان نماینده ای از ایران موفق به صعود به ترکیب ۱۶ نفره مسابقات می شد اگرچه کرمی در این ترکیب برابر حریفی از کره جنوبی که رنکینگ ۲۲ جهان را در اختیار دارد شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

این ملی پوش تنیس روی میز تاکید دارد که عملکردش نتیجه سال ها تلاش و تمرین مستمر و نشان دهنده رشد و پیشرفت تنیس روی میز بانوان است اگرچه رسیدن به سطح کشورهایی مانند کره جنوبی، ژاپن و چین و رقابت با بازیکنان آنها به تمرین و برنامه بیشتری نیاز دارد.

ملیکا کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جزو برترین رقابت های این رشته در سطح جهان است، گفت: سکوهای جهان همیشه در اختیار چشم بادامی هاست به همین دلیل رقابت هایی که به عنوان قهرمانی آسیا برگزار می شود در حد و اندازه های المپیک و مسابقات جهانی است چراکه بازیکنانی که در این رویدادها بهترین می شوند، آسیایی هستند و در مسابقات قاره ای هم شرکت دارند.

وی با اشاره به غیبت کشور چین در این دوره رقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: در کل مسابقات امسال تحت تاثیر غیبت برخی بازیکنان بود. برخی کشور فقط در بخش مردان غیبت داشتند و برخی هم مانند چین و کره شمالی اصلا تیم و بازیکنی معرفی نکرده بودند. البته که تیم هایی که رقیب ایران به حساب می آمدند مانند قزاقستان، ازبکستان، نپال و اندونزی همگی به دوحه آمده بودند و ترکیب کامل خود را هم در اختیار داشتند. بنابراین اینطور نبود که غیبت مثلا چین به نفع ما شده باشد.

ملی پوش تنیس روی میز بانوان با یادآوری اینکه تیم ملی ایران با دو برد برابر اندونزی و مالدیو در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا به جمع ۱۰ تیم برتر صعود کرد، گفت: بعد از نیم قرن وارد این ترکیب شدیم و این خیلی برای مان اهمیت داشت. فرمول مسابقات اینگونه بود که بردها و باخت ها حتی در یک بازی تاثیر زیادی در سرنوشت تیم داشت. دو بردی هم که ما در مرحله مقدماتی به دست آوردیم باعث شد هم در جمع ۱۰ تیم برتر قرار بگیریم و هم صاحب سهمیه جهانی شویم.

کرمی در مورد شکست برابر قزاقستان در سومین دیدار که مانع صعود تیم ملی تنیس روی میز ایران به جمع هشت تیم برتر مسابقات شد، تصریح کرد: شکست برابر قزاقستان خیلی دور از انتظار نبود. قزاق ها خیلی قوی هستند با این حال ما رقابت نزدیکی با آنها داشتیم و اجازه ندادیم که به راحتی امتیاز بگیرند. حتی در این رقابت «آناستازیا» قزاقستانی که سه ماه پیش باعث شکست ندا شهسواری و ناکامی او در کسب سهمیه المپیک شد مقابل اشتری شکست خورد اما در نهایت ۳ به یک باختیم. قزاقستان جدی ترین حریف ایران بود.

وی با یادآوری اینکه بانوان پینگ پنگ باز ایران با برتری برابر ازبکستان صاحب رده نهم آسیا شدند، خاطرنشان کرد: اگر در سومین دیدار به جای قزاقستان با ازبکستان رقابت می کردیم در جمع هشت تیم برتر هم قرار می گرفتیم اما به هر حال قرعه اینگونه شد که در دیدار تعیین کننده با قزاقستان رقابت داشته باشیم.

این بانوی تنیس روی میز در مورد دیدارهای انفرادی که در آن بهترین عملکرد را میان بازیکنان ایرانی داشت، گفت: دیدار اول من در جدول ۱۲۸ نفره و برابر نماینده کشور میزبان (قطر) برگزار شد. احتمال داشت در این بازی بازنده شوم چراکه رقابت خیلی نزدیک دنبال شد. حریفم خوب بود و مصمم برای پیروزی به همین دلیل بازی تا گیم پنجم پیش رفت و در نهایت من برنده شدم. اگر این بازی را واگذار می کردم در کل از جدول مسابقات کنار می رفتم اما خدا رو شکر بردم و تا ترکیب ۱۶ بازیکن برتر بالا رفتم.

کرمی با بیان اینکه دومین مسابقاتی بود که در قالب تیم ملی بزرگسالان در آن شرکت کردم، گفت: از اینکه تمرینات و تلاش هایم به نتیجه رسید و توانستم نتایج خوبی بگیرم، خوشحالم. بازیکنانی را بردم که هر کدام تجربه بیشتری نسبت به من از حضور در چنین رویدادهایی داشتند با این حال مقابل آنها پیروز بودم. بازیکنی هم که باعث شکست من شد یک کره ای بود که رنکینگ ۲۲ جهان را در اختیار داشت. پیش بینی منطقی و واقعی همین بود که بازنده این بازی شوم اما تلاش کردم که نمایش خوبی داشته باشم.

وی تاکید کرد: نتایجی که ما در تیم بانوان به دست آوردیم نشان دهنده رشد و پیشرفت‌مان بود. زمانی نمی توانستیم با نمایندگان هند، سنگاپور و اندونزی رقابت داشته باشیم اما الان مقابل آنها نتیجه می گیریم. البته حساب کره جنوبی، چین و ژاپن از دیگرکشورهای آسیایی جداست. رقابت با این کشورها و بازیکنان‌شان برنامه ریزی طولانی مدتی می خواهد. خیلی زمان می برد تا به سطح تیم ها و بازیکنان صاحب قدرت آسیا برسیم. با آنها خیلی فاصله داریم.

ملیکا کرمی در پایان در مورد برنامه تمرینی خود برای ماه های آینده گفت: باید یک دوره تمرین پرفشار ۶ - ۵ ماهه داشته باشم. رقابت های کشورهای اسلامی، مسابقات قهرمانی جهان و بازی های آسیایی را در پیش داریم. قبل از این رقابت ها هم احتمالا مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار می شود تا ترکیب ها مشخص شود. باید وارد ترکیب شوم و بتوانم در مسابقات آینده عملکردی بهتر از آسیا داشته باشم.

کد خبر 5321649

منبع: مهر

کلیدواژه: تنیس روی میز ملیکا کرمی مسابقات قهرمانی آسیا تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران تیم ملی فوتبال ایران فوتبال مسابقات قهرمانی جهان کشتی آزاد کشتی فرنگی تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی فوتبال امارات مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تیم ملی فوتبال کره جنوبی مهدی طارمی تیم فوتبال پرسپولیس مجتبی گلیج کشتی حسن یزدانی مسابقات انتخابی جام جهانی مسابقات قهرمانی قهرمانی آسیا تنیس روی میز تیم برتر رقابت ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دختران ایران در تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا که از سوم تا هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن آغاز شده بود امروز جمعه ۷ اردیبهشت با قهرمانی تیم دختران کشورمان بسته شد.   لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور داشتند، دختران کشورمان با برتری مقابل تنیسور‌هایی از کشور‌های اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند تا بار دیگر این عنوان به تنیسور‌های نوجوان کشورمان برسد.   تیم پسران کشورمان نیز در دیداری حساس برابر عربستان به میدان رفته که تکلیف برنده این بازی در دیدار دونفره مشخص خواهد شد. برنده این رقابت نیز به فینال غرب آسیا صعود می‌کند. سرپرستی تیم اعزامی کشورمان بر عهده سیدرضا کافی است. ­

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های غرب آسیا
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • قهرمانی دختران ایران در تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • قهرمانی دختران تنیس ایران در غرب آسیا
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا