Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود محمودزاده اظهار کرد: سامانه ثبت نام از متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن آماده شده اما اصلاح برخی موارد مثل نرخ سود بانکی و میزان بار مالی که برای متقاضیان در نظر گرفته می‌شود حدود ۱۰ روز زمان می‌برد.

وی افزود: در جلسه شورای عالی مسکن که چهارشنبه گذشته برگزار شد برخی اعضای حاضر، موارد و ابهاماتی را مطرح کردند که رئیس‌جمهوری دستور داد این موضوعات رسیدگی و نتیجه قطعی اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا منتظریم که اگر بعضی آقایان نظر اصلاحی یا ابهامی دارند در جلسات رو در رو مطرح کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به وجود سامانه اقدام ملی، زیرساخت لازم برای ثبت نام وجود دارد. فقط ممکن است اسم و نشانی سایت تغییر کند که می‌توانیم فردا یا پس‌فردا اعلام کنیم اما همانطور که گفتم زمان ثبت نام به بعد از نشست با دستگاههای ذی‌ربط بخصوص بانک مرکزی موکول می‌شود.

محمودزاده با بیان اینکه در سال اول دو میلیون واحد مسکونی به مرحله اجرا می‌رسد گفت: برنامه اجرای دو میلیون واحد در سال اول آماده شده که شش تفاهم‌نامه در حضور رئیس‌جمهوری به امضا رسیده است. دو میلیون واحد را نیز در سال دوم شروع می‌کنیم که طی یک دوره چهار ساله امکان اتمام وجود چهار میلیون واحد وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای دهک‌های اول تا سوم، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و مسکن روستایی حداکثر مساعدت دولت انجام می شود. این تسهیلات شامل زمین رایگان، کاهش نرخ سود تسهیلات، افزایش میزان وام نسبت به قیمت تمام شده، تخفیف یا معافیت از هزینه‌های خدمات مهندسی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همانطور که در طرح اقدام ملی یارانه دولتی وجود نداشت، در طرح جهش مسکن نیز قرار است دولت یارانه مستقیم بدهد بلکه صندوق ملی مسکن ایجاد شده که عمده‌ترین کارکرد آن تقبل این مسئولیت است که قیمت تمام شده با توان اقتصادی خانوارها به هم نزدیک شود. این موضوع می‌تواند کمکهای مختلف مثل کاهش نرخ سود تسهیلات باشد.

به گفته محمودزاده، سیستم بانکی تسهیلات را بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می‌کند و یارانه سود را بر عهده نمی‌گیرد. در واقع تولید نقدینگی یا تولید پول صورت نخواهد گرفت و اثرات تورمی نخواهد داشت.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1562135

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن بازار مسکن تهران وام و تسهیلات مسکن میلیون واحد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است، گفت: فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش  در مراسم افتتاح 8 هزار و 404 واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه رشد خوبی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد شده است که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد، اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت‌ ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی 10 هزار و 221 واحد نهصت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

وی با اعلام این‌که  فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از 2 میلیون و 540 هزار واحد عبور کرد، افزود: عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است. آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی 3.8 در سال 1399 به مثبت 4.8 در سال گذشته خبر می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد