Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:29:27 GMT

نشست ادبی دستور زبان عشق در گتوند برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۶۴۷۴

نشست ادبی دستور زبان عشق در گتوند برگزار شد

دبیر برگزاری این نشست ادبی جمعه شب در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این نشست ادبی با محوریت شعرخوانی و بزرگداشت زنده یاد دکتر قیصر امین‌پور و با حضور آیه امین‌پور دختر این شاعر معاصر و پرآوازه ایرانی، علی منصوری از ترانه سرایان جوان‌کشور، شعرا، مربیان و جمعی از اعضای ادبی مرکز فرهنگی هنری گتوند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سکینه ظهراب زاده افزود: زندگی و شعر قیصر امین‌پور در این نشست ادبی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و از فعالیت‌های وی به عنوان شاعر کودک در مجله‌ سروش یاد شد ضمن اینکه اعضا با آثار و تألیفات این شاعر نام‌آور خوزستانی آشنایی بیشتری پیدا کردند.

وی ادامه داد: خوانش و نقد و بررسی آثار قیصر امین پور از سوی شاعران استانی، مربیان و اعضای ادبی از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

دبیر برگزاری این آیین اظهارداشت: قیصر امین پور از اولین شاعرانی بود که شعر نوجوان را جدی گرفت و برای نوجوانان مفاهیم خدا شناسی و فلسفه وجود، چرایی و زیبایی‌های آفرینش را در شعر نوجوان وارد کرد.

 وی با بیان اینکه قیصر اشعار زیبایی از خود به یادگار گذاشت، افزود: او به خاطر علاقه به شعر نوجوانان، سروش نوجوان را راه اندازی کرد و به مدت ۱۵ سال دبیر این مجله بود.

ظهراب زاده در پایان گفت: به قول پرستو، توفان در پرانتز، بی بال پریدن، ظهر روز دهم و تنفس صبح از جمله کتاب های نوجوان این شاعرملی هستند.

به گزارش ایرنا، قیصر امین‌پور شاعر و استاد فقید دانشگاه از موسسان حوزه هنری و دفتر شعر جوان و در دوره‌ای دبیر شعر هفته‌نامه سروش و سردبیر ماهنامه‌ ادبی - هنری سروش بود.

این شاعر متولد دوم اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ گتوند پس از مصدوم شدن در حادثه رانندگی در سال ۱۳۷۸ بامداد سه‌شنبه هشتم آبان ۱۳۸۶ در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند خوزستان به خاک سپرده شد.

تنفس صبح و در کوچه آفتاب (۱۳۶۳)، آینه‌های ناگهان (۱۳۷۲)، گل‌ها همه آفتابگردانند (۱۳۸۰) و دستور زبان عشق (۱۳۸۶) از مجموعه‌های شعر قیصر هستند.

توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (۱۳۶۵)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (۱۳۸۳) و شعر و کودکی (۱۳۸۶) از دیگر آثار این شاعر نام آشنا است.

قیصر امین‌پور در سال ۱۳۶۷ از موسسه گسترش هنر جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال ۱۳۷۸ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ برگزیده شد.

شهرستان گتوند از قطب‌های شعر، فرهنگ و هنر در شمال استان خوزستان است.

به گزارش ایرنا، هفته‌ ملی کودک از ۱۶ مهر تا ۲۲ مهر، یادواره‌ شهید علی لندی، با شعار "حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی" در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها گتوند قیصر امین پور خوزستان هفته ملی کودک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گتوند قیصر امین پور خوزستان گتوند قیصر امین پور خوزستان هفته ملی کودک قیصر امین پور نشست ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سی و هفتمین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در دادگستری استان و دومین نشست این ستاد در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضا برگزار شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دستگاه قضائی در حمایت از امر تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مشخص شده است که بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و … قابل شناسایی است و امکان برنامه‌ریزی برای رفع آن وجود دارد.

وی افزود: چنانچه فردی سرمایه‌گذار به علت وجود موانع در سرمایه‌گذاری یا تولید، متحمل ضرر و زیان شود این موضوع بازتاب نامناسبی خواهد داشت و مانع از ورود افراد دیگری در عرصه تولید و اقتصاد خواهد شد و تلاش اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری اصفهان از این پس این موضوع را به طور مستمر در دستور کار خود خواهند داشت.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان در ادامه از رسیدگی به مشکلات عرصه تولید و اقتصاد در این ستاد به صورت مسأله‌محور خبر داد و تصریح کرد: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی انجام می‌پذیرفت اما مصوبه جدید اعضای ستاد بدین نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به صورت ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چندین واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

کد خبر 6090970

دیگر خبرها

  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد