Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@18:17:11 GMT

معاون بلینکن به مسکو می رود

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۶۵۶۸

معاون بلینکن به مسکو می رود

ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفرهای مقامات آمریکایی به منطقه و جهان پس از بحران افغانستان و پیمان امنیتی آکوس، از روز دوشنبه به روسیه، لبنان و انگلیس سفر می کند تا با مقامات این کشورها درباره مسائل دوجانبه، منطقه و جهان دیدار و گفتگو کند.

به گزارش برنا، معاون بلینکن روز دوشنبه ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر ماه) به مسکو سفر می کند تا با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر خارجه آمریکا در این سفر درباره طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، منطقه ای و جهانی با مقامات روسیه بحث و گفتگو خواهد کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، نولاند ۱۴ اکتبر (۲۲ مهرماه) به بیروت پایتخت لبنان سفر می کند تا با مقامات دولت لبنان و سران گروههای غیردولتی این کشور دیدار و درباره اصلاحات اقتصادی و انتخابات سال آینده با آنها گفتگو کند.

او همچنین ۱۵ اکتبر (۲۳ مهرماه) به لندن پایتخت انگلیس سفر می کند تا با مقامات ارشد دولتی این کشور در زمینه مسائل مختلف جهانی گفتگو کند.

سفر نولاند به این سه کشور در حالی است که وندی شرمن دیگر معاون بلینکن نیز به کشورهای سوئیس، ازبکستان و هند سفر کرده و اکنون در ادامه سفر منطقه ای خود در پاکستان به سر می برد.

همچنین تیم لندرکینگ" نماینده ویژه آمریکا در امور یمن که چندین روز پیش به همراه "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی دولت بایدن به غرب آسیا و مصر سفر کرده بود، در اردن بسر می برد تا درباره یمن رایزنی کند.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، لندرکینگ پس از اردن به امارات، عربستان و عمان سفر خواهد کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز که در پی بحران پیمان امنیتی آکوس و تیره شدن روابط کاخ سفید و کاخ الیزه برای ترمیم روابط به پاریس سفر کرده بود، علاوه بر دیدار با همتایان اروپایی در نشست شورای وزیران سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به مکزیک سفر کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا روسیه وزارت خارجه نولاند لبنان انتخابات انگلیس معاون پاکستان یمن مشاور امنیت ملی آسیا مصر عربستان عمان وزیر خارجه کاخ سفید الیزه مکزیک مسکو بلینکن سفر می کند تا با مقامات خارجه آمریکا سفر کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به تنهایی توانایی رقابت با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المیادین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از ناتوانی واشنگتن در رقابت یک‌تنه با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام سخن گفت.

بلینکن تاکید کرد که ایالات متحده حتی اگر به تنهایی توانایی رقابت با نفوذ فزاینده چین در این منطقه را نداشته باشد، می‌خواهد گزینه بهتری از چین را در اختیار جزایر اقیانوس آرام قرار بدهد.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: چین بر بسیاری از منطقه‌ها در جزایر اقیانوس آرام سیطره دارد و شاید مساحت این منطقه‌ها بیش‌تر از چیزی باشد که ما بتوانیم بر آن سیطره پیدا کنیم.

همچنین بلینکن به ابتکاری اشاره کرد که در دیدار سال گذشته میان «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا و «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا رسانه‌ای شد و بر اساس آن «گوگل» باید کابل‌های اینترنت را در اقیانوس آرام بکِشد تا کیفیت اینترنت در کشور‌های دوردست بهتر شود.

سخنان بلینکن در حالی بیان می‌شود که پارلمان جزایر سلیمان پنجشنبه گذشته «جرمیا مانل» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد. مانل از حامیان روابط نزدیک با چین است.

روابط نزدیک جزایر سلیمان و چین در خصوص مسایل امنیتی نگرانی ایالات متحده آمریکا و استرالیا را در پی داشته است.

دیگر خبرها

  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا