Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@14:48:09 GMT

آمریکا دو شرکت ایرانی را از لیست تحریم‌ها خارج کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۶۷۲۰

به گزارش پایگاه خبری هیل، وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت گروه صنعتی ماموت و دیزل ماموت را از لیست تحریم‌های خود خارج کرده است.

این دو نهاد در سپتامبر ۲۰۲۰ توسط دولت ترامپ به اتهام «تامین کالا برایظ برنامه موشکی ایران» در لیست تحریم‌ها قرار گرفته بودند.

یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به پایگاه خبری هیل اعلام کرد که حذف این دو نهاد از لیست تحریم‌ها «نشانگر تغییر سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این زمینه گفت: آن‌ها ربطی به مذاکرات برجامی ندارند. ایالات متحده به مقابله با «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران» از جمله از طریق اعمال تحریم‌ها ادامه خواهد داد (ایسنا).

به مذاکرات وین باز خواهیم گشت

در خبری دیگر در این رابطه شب گذشته وزیر امور خارجه گفت: ما به مذاکرات وین باز خواهیم گشت اما برای ما مهم است که نشانه‌هایی از طرف مقابل از جمله آمریکا دریافت کنیم که نشان‌دهنده نیت جدی آمریکایی‌ها برای بازگشت کامل به تعهداتشان باشد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (جمعه) در نشستی مطبوعاتی در پایان سفرش به بیروت در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و به تشریح رایزنی ها با مقامات لبنانی پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین نیز خاطرنشان کرد: ما به مذاکرات وین باز خواهیم گشت. در حال نزدیک شدن به جمع‌بندی نهایی در دولت جدید، هستیم.

وی یادآور شد: برای دولت جدید که دولت عملگرا و نتیجه گراست، بسیار مهم است که در مذاکرات منافع و حقوق ملت ایران به طور کامل تامین شود.

وزیر امور خارجه گفت: ما وقت خودمان را در مذاکرات تلف نخواهیم کرد. برای ما مهم است که نشانه‌هایی از طرف مقابل از جمله آمریکا دریافت کنیم که نشان دهنده نیت جدی آمریکایی‌ها برای بازگشت کامل به تعهداتشان باشد.

وزیر خارجه بیان کرد: ما رفتار آمریکایی‌ها را ملاک قرار می‌دهیم و این رفتار را اندازه‌گیری می‌کنیم و اگر رفتار آمریکایی‌ها مبتنی بر بازگشت کامل به تعهداتشان و سه کشور اروپاییی باشد می‌توان نسبت به مذاکرات وین خوشبین بود.

وی یادآور شد: البته ما در دولت جدید برنامه توسعه اقتصادی پایدار ایران را به عنوان مسیر اصلی توسعه کشور دنبال می کنیم و اجرا و پیاده کردن برنامه توسعه اقتصادی پایدار را به مذاکرات وین گره نخواهیم زد و ربط نخواهیم داد /فارس

 

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا شرکت ایرانی لیست تحریم ها برنامه موشک های نظامی ایران مذاکرات وین لیست تحریم ها آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است

منبعی در جنبش حماس تاکید کرد روابط این جنبش با قطر در وضعیت عادی است و تغییری در آن ایجاد نشده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع در جنبش حماس گفت: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است و تغییری در آن ایجاد نشده است. هیچ خبری از قطری‌ها درباره بستن دفتر سیاسی ما در دوحه به ما نرسیده است.

این منبع در مصاحبه با عربی۲۱ گفت: رهبری حماس چند روز پیش به دوحه بازگشت و فعالیت خود را در آنجا به صورت عادی ادامه می‌دهد. قطر همچنان میانجی اصلی در مذاکرات با اشغالگران است.

این در حالی است که پیش از این رویترز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرده بود «قطر ممکن است دفتر حماس را به عنوان بخشی از بازنگری در میانجیگری خود درباره جنگ غزه ببندد.»

این منبع آگاه گفت: قطر در حال بررسی این موضوع است که آیا به حماس اجازه ادامه فعالیت دفتر سیاسی‌اش در دوحه را بدهد یا خیر. قطر همچنین می‌خواهد در موضوع میانجیگری خود در مذاکرات برای توقف جنگ غزه بازنگری کند.

منابعی به واشنگتن پست گزارش داده بودند ایالات متحده در موضعی مداخله جویانه از قطر خواسته است تا در صورت امتناع حماس از توافق با اسرائیل بر سر معامله تبادل اسرا، حماس را از خاک خود اخراج کند.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با این روزنامه اشاره کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا آوریل گذشته پیامی را در این زمینه به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر ابلاغ کرد.

پیشتر یک مقام قطری اعلام کرد این کشور از حملات مکرر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تلاش‌های دوحه خسته شده است.

نتانیاهو از نقش قطر در مذاکرات انتقاد کرده و از دوحه خواسته بود بر جنبش حماس فشار بیشتری بیاورد این درحالی است که لجاجت خود نتانیاهو مانع پیشرفت در مذاکرات بوده است.

ظهر شنبه دور نخست مذاکرات آتش‌بس در مقر سازمان اطلاعات مصر در قاهره با حضور هیئت حماس و هیئت‌های قطر، مصر و آمریکا آغاز شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت