Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@14:08:00 GMT

۳ ایده برای طراحی بسته بندی محصولات صادراتی

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۶۸۱۰

یک طراح ایرانی می‌تواند بسته بندی را بر اساس علاقه‌ها و سلیقه‌های مخاطب هدف ایرانی طراحی کند. و به موفقیت آن در بازار امیدوار باشد. اما وقتی پای صادرات به میان می‌آید تکلیف چیست؟

آیا صرفن ترجمه مطالب روی بسته بندی به زبان کشور مقصد کافی است؟ یا اینکه طراح باید درباره ویژگی‌های مخاطب هدف در کشور مقصد و علاقه‌ها و سلیقه‌های او تحقیق کند و بر آن اساس طراحی را اصلاح کند یا طرحی تازه بزند؟ قطعن روش دوم کارآمدتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همه ما می‌دانیم وقتی برای جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و همزبان و هم‌فرهنگ با آن جامعه هستید طراحی می‌کنید. نسبت به زمانی که بخواهید درباره جامعه دیگری ظراحی کنید، شرایط خیلی متفاوت است.

تحقیق درباره فرهنگ و آداب زندگی در کشور مقصد، و تماشای بسته بندی های طراحی شده در آن کشور خوب است. اما چگونه می‌توان ریسک طراحی بسته بندی صادراتی را باز هم پایین آورد؟

بهترین راه این است که ترندهای طراحی بسته بندی در سطح بین المللی را بدانید.آنهایی که مرزها را درنوردیده‌اند و جنبه فرا مرزی پیدا کرده‌اند. ترندهایی که در تمام جوامع بشری مورد پسند هستند. اگر این ترندها را بشناسید و از طرف دیگر درباره آداب و رسوم کشور مقصد نیز اطلاعات کافی به دست آورده باشید. می‌توانید به موفقیت طراحی بسته بندی در کشور مقصد امیدوار باشد.

حال با هم 3 ایده را که در سطح بین المللی ترند شده‌اند بررسی می‌کنیم.

دگردیسی

تصاویری که انواع مختلفی از دگردیسی را نشان می‌دهند می‌توانند به برندها کمک کنند تا به یاد بمانند. انسانی که پرنده می‌شود. حیواناتی که میوه می‌شوند. میوه‌هایی که اتسان می‌شوند. مناظری که به بخشی از حیوانات تبدیل می‌شوند و ...

این اتفاق را هر مخاطبی در هرجای دنیا دوست دارد. این نوع از بسته‌بندی‌ها نه تنها داستان برند یا محصول را تعریف می‌کنند بلکه خود به تنهای زیبائی هنری دارند. زیرا طرح بیشتر از آن چیزی می‌شود که به چشم می‌آید و این توهم دیداری توجه مصرف‌کنندگانی که دوستدار جزئیات دقیق و پیچیده هستند را بخود جلب می‌کند. این امر می‌تواند در محل فروش باعث تمایز برند با رقبا شود .فقط باید مراقب دیدگاه جامعه هدف درباره المان‌هایی که در دگردیسی استفاده می‌کنید باشید. برای مثال از تصویر گاو برای یک بسته بندی که در هند قرار است به فروش برسد با ید با احتیاط استفاده کرد!

طراحی بسته بندی سازگار با محیط زیست

با اخباری که در سطح گسترده درباره تغییرات آب و هوایی، انقراض گونه‌های حیوانات و گیاهان، انباشت زباله و مسائلی از این دست در سطح بین المللی پخش می‌شود. حساسیت جوامع بشری نسبت به حفظ و احیای محیط زیست بالا رفته است. برندهای بین المللی زیادی یا در حال تغییر بسته بندی های خود به بسته بندی های چند بار مصرف یا سازگار با محیط زیست هستند. بویژه در جعبه هایی مانند جعبه پیتزا که مصرف زیادی دارد. برخی برندها نیز از شعارها و کمپین‌های تبلیغاتی با مضامین محیط زیستی استفاده می‌کنند. اگر شما هم می‌توانید در مسیر این ترند جهانی تغییری در بسته بندی خود ایجاد کنید. فرصت را از دست ندهید.

داستان سرایی

مردم تمام دنیا عاشق داستان هستند. اگر در طراحی بسته بندی داستان‌سرایی کنید. قطعن برنده خواهید بود. درست فهمیدید! قرار نیست بسته بندی قصه‌ای تعریف کند. بلکه یک عکس یا تصویرسازی داستان‌سرا می‌تواند کلید شکل گرفتن یک قصه را در ذهن مخاطب بزند. برای مثال. اگر تصویر ((یک کشاورز در حال چیدن برگ چای در یک مزرعه)) روی بسته بندی چای باشد. مخاطب در هر جای دنیا این بسته را ببیند شروع به تصور داستان زندگی آن کشاورز می‌کند.

هریک از این سه ایده می‌تواند نضمینی برای موفقیت طراحی بسته بندی محصول شما در کشور مقصد باشد. پس آنها را حتمن با طراحی بسته بندی خود در میان بگذارید.

استانداردهای بسته بندی صادراتی

اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شد محدودیت‌هایی است که کشورهای مختلف درباره متریال و ویژگی‌های دیگر بسته بندی وضع می‌کنند. این موضوعی است که پیش از طراحی بسته بندی باید به آن پرداخته شود. زیرا می‌تواند بر طراحی بسته بندی تاثیر بگذارد.

شرکت بسته بندی پویا فراز خلاق بیش از 30 سال است به عنوان یک شرکت تخصصی بسته بندی با برندهای ایرانی و بین المللی همکاری می‌کند. و بسته بندی های متعددی برای صادرات به اروپا، روسیه، آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس در زمینه جعبه غذا، بسته بندی میوه، بسته بندی آرایشی و بهداشتی و موارد دیگر طراحی و تولید نموده است.

شما می‌توانید تمام مراحل طراحی و تولید بسته بندی از مرحله انتخاب متریال بسته بندی تا طراحی استراکچر، طراحی بسته بندی و تولید را به این شرکت بسپارید. تا با بهره مندی از تخصص و تجربه کافی بسته بندی صادراتی مناسب را در اختیار شما قرار دهد.

منبع: الف

کلیدواژه: طراحی بسته بندی بسته بندی کشور مقصد بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی