Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم اللهیاری، سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به ضرورت شفافیت در عملکرد صندوق ذخیرهٔ کارکنان شهرداری اظهار کرد: صندوق ذخیرهٔ کارکنان شهرداری از سال‌ها قبل و با عضویت کارکنان این مجموعه شکل گرفته و در جهت منافع اقتصادی اعضا فعالیت می‌کند، اما امروزه گلایه‌های فراوانی از ابهامات سپرده‌گذاران پیرامون فعالیت صندوق دریافت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از قدرالسهم عضویت اعضای این صندوق توسط شهرداری قزوین پرداخت می‌شود، لذا ما انتظار داریم اساسنامهٔ این صندوق تدوین و در شورای شهر تصویب گردد.

اللهیاری عنوان کرد: با توجه به اینکه اعضای این صندوق گلایه‌های فراوانی در ارتباط با مبهم بودن عملکرد و نیز ابهام در مدیریت صندوق دارند، ما از مدیرعامل صندوق ذخیرهٔ کارکنان شهرداری خواسته‌ایم که هرچه سریع‌تر نسبت به ارائهٔ متن پیشنویس اساسنامهٔ صندوق در مسیر ایجاد شفافیت در عملکرد آن به صحن شورا اقدام کنند.

سخنگوی شورای شهر قزوین همچنین با اشاره به نامه‌ای که از سوی شورای شهر به صندوق ذخیره و سرپرست شهرداری قزوین ارائه شده عنوان کرد: مطالبهٔ جدی ما این است که گزارش بازرسان و صورت مالی آن منتهی به اسفند۹۹، تسهیلات دریافتی از بانک‌ها توسط صندوق، میزان سرمایهٔ صندوق و سود توزیعی در سنوات گذشته میان اعضاء، گزارش برگزاری انتخابات در دوره‌های گذشته و نیز میزان حق الجلسهٔ پرداختی به اعضای هیئت مدیره و هیئت امنای صندوق کتباْ به شورای اسلامی ارائه گردد.

این عضو شورا ادامه داد: ارائهٔ این گزارش‌ها به شفاف‌سازی عملکرد این صندوق کمک خواهد کرد و ما هم می‌خواهیم که روند فعالیت شفاف و دقیق صندوق ذخیره کارکنان شهرداری در مسیری بدون ابهام و شائبه تضمین گردد.

اللهیاری عنوان کرد: باید حق‌الجلسات و دستمزدهای پرداختی به اعضای هیئت مدیره و هیئت امنا مستند به اجازهٔ اساسنامه‌ای باشد که در شورای شهر تصویب شده و هم‌اکنون هم اساسنامهٔ فعلی تصریح دارد که اعضای هیئت مدیره و هیئت امنا که از نظر شغلی از شهرداری منفک شده‌اند نمی‌توانند ادامهٔ فعالیت دهند و باید اعضای علی‌البدل جایگزین آن گردد.

وی ادامه داد: ما اجازه نخواهیم داد این صندوق به حیاط خلوتی برای گروه یا جمعی خاص تبدیل شود تا با سوءاستفاده از سرمایه‌های مردم، مقاصد خود را به‌پیش ببرند.

این عضو شورای شهر قزوین عنوان کرد: با توجه به ابهامات فراوانی که در مورد سازوکار و فعالیت صندوق ذخیره کارکنان شهرداری داریم، برای حفاظت از منافع این عزیزان، تصویب اساسنامه در صحن شورا و نیز برگزاری انتخابات براساس اساسنامه با نظارت حراست شهرداری را با جدیت دنبال می‌کنیم و نتیجه گزارش‌های خواسته شده از صندوق را هم اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی شورای شهرقزوین در پایان اظهار کرد: شفافیت یکی از اصلی‌ترین عوامل در جلوگیری از ایجاد فساد و رانت است و بر همین اساس شورای شهر مطالبهٔ خود را چه در این موضوع و چه در مسائل دیگر با جدیت پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین کارکنان شهرداری صندوق ذخیره شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه «صندوق حمایت از قهرمانان» ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: به‌ منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیات دولت رسید.

وی افزود: این اساسنامه که به تأیید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.

کد خبر 6090197 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • دولت اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و ‎پیشکسوتان را ابلاغ کرد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه «صندوق حمایت از قهرمانان» ابلاغ شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی