Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:18:28 GMT

ابهر نیازمند راه‌اندازی ترمینال مسافربری جدید

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۲۷۰۱۷

ابهر نیازمند راه‌اندازی ترمینال مسافربری جدید

ایسنا/زنجان ابهر نیازمند راه‌اندازی ترمینال مسافربری جدید است.

پراکندگی ترمینال و ایستگاه‌های مسافربری اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی‌های شهری و بین‌شهری شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره و بخش‌های تابعه در سطح شهر ابهر، مشکلات زیادی را برای مردم منطقه به ارمغان آورده است. سال‌ها است که مردم مناطق یاد شده در خیابان‌ها، معابر و میادین شهر ابهر سرگردانند تا پایانه مسافربری مورد نظر خود را یافته و به مقصد برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترمینال را می‌توان به عنوان دروازه ورودی، نمادی از هویت و مبلمان یک شهر قلمداد کرد و به مثابه بستری برای حفظ حقوق شهروندی و رعایت شأن مسافران به شمار آورد. آشفتگی ترمینال فعلی ابهر و ایستگاه‌های خرم‌دره، شریف‌آباد، هیدج و صایین‌قلعه در کنار وضعیت نامناسب بهداشتی، کم‌ظرفیت، ساختمانی فرسوده به لحاظ فیزیکی، نداشتن سالن انتظار و استراحت‌گاه درخور و شایسته منزلت و شأن مسافران، نبود امکانات مناسب برای پذیرایی از شهروندان و مسافران، نداشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، وضعیت نامناسب محوطه و ... باعث شده است تا ساماندهی این اماکن به یکی از مطالبات اولویت‌دار مردم منطقه تبدیل شود.

پایانه‌ها و ترمینال‌های ابهر به خرم‌دره، ابهر به شریف‌آباد، ابهر به قیدار و ... که در دکه‌های خصوصی و با کم‌ترین امکانات و با شکل و سیمایی بسیار نامناسب و دور از شأن مردم ابهر و مهمانان، هر یک  به تنهایی خود استخوانی لای زخم هستند و به جرأت می‌توان گفت هیچ کدام از ایستگاه‌های ویژه مسافربری ابهر سرویس بهداشتی استاندارد نداشته و عاری از ایستگاه و سایه‌بان مسافران هستند و به شکل ناصحیحی رانندگان، پیاده‌روها و خیابان‌های منتهی به ایستگاه‌ها را اشغال، عبور  و مرور عابران را سخت و چهره‌ای نامطلوب به شهر ابهر بخشیده است.

بخشی از ترافیک ابتدای خیابان ۱۷ شهریور و یا میدان مخابرات و حوالی بانک مسکن و حتی میدان امام حسین (ع) به پراکندگی این ایستگاه‌ها و ماشین‌های مسیرهای فوق بر می‌گردد که این نکته نیز باعث معضلات شهری در این محدوده شده و با توجه به موارد مطرح شده، مردم ابهر امیدوارند با تدبیر مسئولان مرتبط برای منطقه ابهررود نیز همچون بسیاری از شهرها ترمینالی شایسته مردم راه‌اندازی و احداث شود.

راه‌اندازی این ترمینال مزیت‌های دیگری هم دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به معرفی بیشتر و بهتر منطقه به گردشگران داخل و خارج استان، ساماندهی بیشتر ورود و خروج مسافران منطقه و استان، معرفی ابهر به عنوان دروازه ورود به استان‌های شمال‌‍غرب کشور اشاره کرد و حتی می‌توان ورود و خروج مسافران مسیر هم‌سو با ابهر از جمله شهرهای خرم‌دره، قیدار و غیره را نیز در این ترمینال تعبیه و تعریف کرد تا مسافران بخش‌های دیگر که در منطقه واقع شده است، از این ترمینال روانه شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان ترمینال مسافربری راه اندازی ایستگاه ها خرم دره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود

تین نیوز

حاکم امارات متحده عربی چند روز پیش اعلام کرد که شهر دبی در حال ساخت ترمینال فرودگاهی ۳۵ میلیارد دلاری است. با ساخت این ترمینال که در فرودگاه بین المللی آل مکتوم در جنوب دبی ساخته خواهد شد، آن را به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل می کند.

 

محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر و معاون رئیس جمهور دبی، فاش کرد که ترمینال در دست احداث، ۵ برابر بزرگ تر از فرودگاه بین المللی دبی خواهد بود و می تواند سالانه ۲۶۰ میلیون مسافر را در خود جای دهد. بر اساس این اطلاعیه، فرودگاه جدید دارای ۵ باند موازی و ۴۰۰ گیت هواپیما خواهد بود. در حال حاضر، فرودگاه بین المللی دبی، شلوغ ترین هاب هوایی بین المللی در سراسر جهان است که فقط با دو باند کار می کند.

اعلامیه شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نشان دهنده یک نقطه عطف مهم در احیای مجدد خطوط هوایی امارات پس از اختلالات ناشی از همه گیری کووید-۱۹ در سفرهای بین المللی است.

در اطلاعیه منتشر شده، تصاویر کامپیوتری، طراحی ترمینال سفید و گسترده ای را به تصویر می کشید که یادآور چادرهای بادیه نشین های سنتی در عربستان است. این فرودگاه با ساخت یک شهر کامل در اطراف فرودگاه در جنوب دبی، تقاضای مسکن برای یک میلیون نفر را به دنبال خواهد داشت.

نخست وزیر دبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این فرودگاه میزبان شرکت های پیشرو جهان در بخش لجستیک و حمل و نقل هوایی خواهد بود. ما در حال ساختن یک پروژه جدید برای نسل های آینده هستیم. دبی به فرودگاه جهان، بندر و مرکز جهانی جدید تبدیل خواهد شد.»

فرودگاه بین المللی دبی (DXB) به مدت یک دهه عنوان شلوغ ترین فرودگاه جهان برای سفرهای بین المللی را به خود اختصاص داده است که منجر به فشار بر ظرفیت آن شده است. سال گذشته، با وجود چالش های ناشی از همه گیری کووید، این مرکز حمل و نقل نزدیک به ۸۷ میلیون مسافر خدمات رسانی کرد که از سطح قبل از همه گیری فراتر رفت. علاوه بر این، دبی رکوردشکنی ۱۷.۱۵ میلیون بازدیدکننده بین المللی یک شبه را در سال ۲۰۲۳ گزارش کرد که نشان دهنده افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، فرودگاه بین المللی آل مکتوم، که نزدیک به ۴۵ کیلومتر از فرودگاه بین المللی دبی فاصله دارد، در سال ۲۰۱۰ با یک ترمینال واحد شروع به کار کرد. در طول همه گیری کووید، به عنوان انباری برای ایرباس A۳۸۰ های دو طبقه امارات و سایر هواپیماها عمل می کرد و به تدریج فعالیت خود را با پروازهای باری و خصوصی در دوره های بعدی از سر گرفت.

علاوه بر این، فرودگاه به عنوان محل برگزاری دوسالانه نمایشگاه هوایی دبی عمل می کند و دارای وسعتی بی کران از بیابان خالی است که فضای زیادی را برای گسترش فراهم می کند. اطلاعیه شیخ محمد بر قصد دبی برای گسترش بیشتر به سمت جنوب تاکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود