Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۲ ماه از آغاز رسمی دولت سید ابراهیم رئیسی می‌گذرد و پس از رای اعتماد قاطع پارلمان به ۱۸ وزیر کابینه سیزدهم تغییرات در نهادهای اجرایی همچنان در حال انجام است.

به گزارش «تابناک»، با اینکه دولت سیزدهم در این مدت کوتاه همه تلاش خود را به کار گرفته تا فشارهای اقتصادی وارد شده به مردم را کاهش دهد، اما هنوز تغییرات خاصی در بهبود وضعیت معیشتی مردم احساس نمی‌شود؛ تا جایی که رئیسی تاکید کرده ایجاد ثبات در بازار دومین اولویت او و دولتش است و اکنون معاون اول را مسئول پیگیری این مساله کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* دلیل انتقادات به دولت قبل چیست؟

علیرغم اینکه دولت سیزدهم خیلی مایل نیست همچون روال گذشته برخی از روسای جمهور همه مشکلات را به دولت قبل (دولت اعتدال) نسبت دهد، اما عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم  به ویژه در بعد اقتصادی بر همه فعالیت های دولت جدید سایه سنگینی انداخته است؛ به گونه‌ای که «محمد صادق کوشکی» کارشناس مسائل سیاسی مدعی شده که روحانی یک دولت مین‌گذاری شده را به رئیسی تحویل داده است.

با اینکه دولت «حسن روحانی» به پایان رسیده، اما انتقادات و گلایه‌ها از دولت وی، همچنان ادامه دارد. انتقادات به دولت و عملکرد او هم مختص به موضوع خاصی نیست از وضعیت اقتصادی و نرخ ارز گرفته تا برجام و کوتاهی در واردات واکسن کرونا! اما آنچه که اکنون سبب ایجاد یک علامت سوال بزرگ شده غیبت حسن روحانیست.

*روسای جمهور پس از دوران مسئولیت خود

جز «ابوالحسن بنی صدر» رئیس جمهور فراری و شهادت «محمدعلی رجایی» رئیس جمهور شهید توسط منافقین کوردل، تقریبا همه روسای جمهور پس از دوران مسئولیت خود به فعالیت سیاسی و علمی خود ادامه داده اند. آیت الله خامنه ای پس از رحلت امام (ره) از سوی مجلس خبرگان پرچمدار رهبری انقلاب شدند و مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی نیز پس از پایان دوره مسئولیت خود در قوه مجریه، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده گرفت.

سید «محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات هم پس از دوران مسئولیت خود بنیاد اجتماعی و فرهنگی باران را راه اندازی کرد و فعالیت سیاسی خود در جایگاه راهبری و رهبری جریان اصلاحات را پیش برد و «محمود احمدی نژاد» رئیس دولت های نهم و دهم هم با حکم مقام معظم رهبری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

* آخرین باری که حسن روحانی مشاهده شد

۱۵ مردادماه سال جاری همزمان با مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی در پارلمان (مجلس شورای اسلامی)، اخرین باری بود که رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم مشاهده شد.

تاکنون از او جز دو پیام، یکی تسلیت به مناسبت درگذشت علامه حسن زاده آملی و دیگری تبریک موفقیت کشتی گیران ایرانی در جام جهانی طی روز چهارشنبه گذشته، هیچ خبری از روحانی نه حتی در محافل سیاسی و و نه سایر تشکیلات است؛ که همین مساله باعث شده گزاره های مختلفی در خصوص او مطرح شده و به گوش برسد!

*روایت ها درباره حسن روحانی

با اینکه «حسن روحانی» گفته بود که پس از پایان مسئولیت خود به کار فرهنگی و علمی مشغول خواهد شد، اما همچنان تحرکی از سوی وی مشاهده نمی شود که البته برخی از روایت‌ها حکایت از این دارد که رئیس جمهور سابق مدتی برای استراحت به شهرهای شمالی کشور سفر کرده و در منزل شخصی خود به استراحت مطلق می‌پردازد و اجازه دیدار و حضور نیز به کسی نمی‌دهد. در عین حال روایتی هم در خصوص سفر وی به کشور اتریش و استراحت در منزل دخترش در این کشور وجود دارد.

برخی از روایت‌ها هم حکایت از این است که «حسن روحانی» جهت پاره‌ای از توضیحات به دادسرا احضار شده است. این گزاره در حالی مطرح می‌شود که طرح محاکمه رئیس دولت اعتدال به یکی از موضوعات داغ چندی پیش فضای سیاسی کشور تبدیل شد و واکنش‌هایی را نیز از سوی مخالفان، منتقدان و طرفداران «حسن روحانی» را به دنبال داشته است.

در بین همه این روایات، «محمد قوچانی» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و دبیر دفتر حفظ و نشر آثار «حسن روحانی» از دیدار با رئیس جمهور سابق خبر داده بود که البته به جز طرح یک نکته طنز جزییات دیگری از این دیدار اعلام نکرده است.

همانگونه که در بخش فعالیت روسای جمهور پس از مسئولیت خود ذکر شد، برخلاف سنوات گذشته که روسای جمهور بعد از پایان مسیولیت خود با پیشنهاد رهبر معظم انقلاب در مجمع تشخیص عضویت می‌یافتند، این پیشنهاد در مورد «حسن روحانی» تاکنون نفیا و اثباتا چیزی اعلام نشده است. در عین حال این سوال اکنون برای کنشگران سیاسی و حتی افکار عمومی به وجود آمده که رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم که انتقادات به او همچنان ادامه دارد اکنون کجاست و مشغول چه فعالیتی است؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی علی صالح آبادی آذرتاش آذرنوش حسن روحانی روحانی کجاست سید ابراهیم رئیسی حضور روحانی در دادسرا سفر روحانی به اتریش حسن یزدانی امیرحسین زارع کامران قاسم پور فتحعلی اویسی علی صالح آبادی آذرتاش آذرنوش روسای جمهور مسئولیت خود حسن روحانی رئیس جمهور رئیس دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۲۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رئیس جمهور

به گزارش قدس آنلاین، مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور در سال ۱۴۰۲ ، روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

به گفته وزیر ورزش قرار است در این مراسم ۲۳۰ میلیارد تومان در قالب پاداش به مدال‌آوران اهدا شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رئیس جمهور
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی